Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  سردرد بیماری نیست بلکه نشانه یک بیماری (مانند سردرد‌های تنشی، میگرن و درد عصبی) است؛ علت سردرد‌های تنشی انقباض عضلات گردن در نتیجه تنش عصبی است.

علایم این نوع سردرد معمولا با درد در ناحیه پیشانی همراه است که اغلب با شل شدن عضلات کاهش می‌یابد. میگرن نیز اغلب به علت حساسیت غذایی، آلاینده ها، قاعدگی یا استرس ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میگرن معمولا با نشانه‌هایی مانند اختلال بینایی پیش از شروع درد، گزگز اندام ها، تهوع و استفراغ و حساسیت به نور همراه است. درد عصبی (نورالژی) نیز به دلیل علایمی مانند درد شدید سوزشی یا خنجری اغلب در مسیر عبور عصب صورتی به دنبال قرار گرفتن در معرض سرما و خشکی ایجاد می‌شود.

سردرد‌های تنشی به گیاهان دارویی آرام بخش پاسخ می‌دهد، اما باقی ماندن سردرد ممکن است نیاز به استراحت، تکنیک‌های دفع تنش یا حتی تجدید نظر در شیوه زندگی داشته باشد. سپرک و سنبل طبی بهترین داروی گیاهی برای سردرد‌های تنشی هستند. همچنین ممکن است علت انقباض عضلات گردن در نتیجه تنش عصبی باشد و این نوع سر درد با شل شدن عضلات کاهش پیدا کند.

سردرد‌های پدید آمده از آبریزش مخاطی یا سینوزیت معمولا با دارو‌های گیاهی مانند مشتقات سینه ال به ویژه اوکالیپتول یا گیاهان دارویی ضد احتقان مانند اسانس یا بخور برگ اوکالیپتوس درمان و به کمک هوای تازه و رژیم غذایی عاری از غذا‌های مولد مخاط، مانند محصول‌های لبنی، بهبود پیدا می‌کنند.

سردرد‌های میگرن داغ نیز معمولا با انقباض عروق خونی همراهند. این نوع میگرن را می‌توان با استفاده از کیسه یخ و داروی خنک کننده بهبود بخشید. میگرن‌های سرد مربوط به اتساع عروق خونی نیز به قراردادن حوله داغ روی پیشانی و مصرف گیاهان گرم کننده و محرک پاسخ می‌دهند.

برخی از زنان در می‌یابند که بروز میگرن با عادت ماهانه آنان ارتباط دارد و گیاهان دارویی هورمونی ممکن است در این مورد مفید باشند. گیاهانی مانند یاسمن زرد، اسطوخودوس و مخلصه برای رفع سردرد‌های میگرنی مفید هستند. همچنین دارو‌های گوارشی، مخصوصا گیاهان تصفیه کننده مانند غافث هم در رفع سر درد موثرند.

منبع: سیناپرس

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت طب سنتی سردرد مسکن گیاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۸۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده

به گزارش هلث دی نیوز، نتایج نشان می‌دهد که تمام دسته‌های داروهای کاهش‌دهنده اسید معده موسوم به مهارکننده‌های پمپ پروتون، مسدودکننده‌های H۲ و حتی آنتی‌اسیدها، به نظر می‌رسد خطر ابتلا به میگرن و سردرد را افزایش می‌دهند.

«مارگارت اسلاوین»، محقق ارشد و دانشیار تغذیه دانشگاه مریلند، گفت: «با توجه به استفاده گسترده از داروهای کاهش دهنده اسید و این پیامدهای بالقوه میگرن، این نتایج مستلزم بررسی بیشتر است.»

اسلاوین افزود: «این داروها بیشتر بیش از حد تجویز می‌شوند و تحقیقات جدید خطرات دیگری را در استفاده طولانی مدت از مهارکننده‌های پمپ پروتون نشان داده است، مانند افزایش خطر زوال عقل.»

به گفته محققان، رفلاکس اسید زمانی رخ می‌دهد که اسید معده به مری برگردد. معمولاً بعد از غذا یا هنگام دراز کشیدن رخ می‌دهد و می‌تواند سبب سوزش سر دل و زخم معده شود. در موارد شدید، می‌تواند منجر به سرطان مری شود.

برای این مطالعه، محققان داده‌های نزدیک به ۱۲۰۰۰ نفر را که از داروهای کاهش‌دهنده اسید استفاده می‌کردند، بررسی کردند تا ببینند که آیا در سه ماه گذشته دچار میگرن یا سردرد شدید شده بودند.

مهارکننده‌های پمپ پروتون تولید اسید را مسدود کرده و به بهبود مری کمک می‌کنند.

مسدود کننده‌های H-۲ باعث کاهش تولید اسید می‌شوند و آنتی اسیدهای ساده حاوی کربنات کلسیم هستند که اسید معده را خنثی می‌کنند.

پس از تعدیل دیگر عوامل مؤثر بر خطر میگرن، محققان دریافتند که:

• افرادی که از مهارکننده‌های پمپ پروتون استفاده می‌کنند، ۷۰ درصد بیشتر از افرادی که این دارو را مصرف نمی‌کنند، به میگرن مبتلا می‌شوند.

• مسدودکننده‌های H۲ خطر میگرن را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهند.

• آنتی اسیدها افراد را ۳۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به میگرن قرار می‌دهند.

اسلاوین تأکید کرد که افراد نباید بدون مشورت با پزشک مصرف داروهای کاهنده اسید خود را قطع کنند.

اسلاوین گفت: «توجه به این نکته مهم است که بسیاری از افراد برای مدیریت رفلاکس اسید یا سایر بیماری‌ها به داروهای کاهش‌دهنده اسید نیاز دارند، و افرادی که دچار میگرن یا سردرد شدیدی هستند که از این داروها یا مکمل‌ها استفاده می‌کنند باید با پزشک خود در مورد اینکه آیا باید ادامه دهند یا خیر صحبت کنند.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت الکترود در سال ۱۴۰۳
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • آیا می‌توانید در سنین بالا عضلاتتان را بسازید؟
  • این داروها عامل میگرن هستند
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می دهند