Web Analytics Made Easy - Statcounter

این سازمان در بیانیه ای افزود: ۱۸ گروه از نیروهای صلیب سرخ  زخمی ها را به بیمارستان های مناطق مختلف بیروت منتقل و ۱۰۰ زخمی نیز سرِ پایی درمان شدند.

مدیریت نیروهای امنیت داخلی لبنان هم در صفحه ی توییتر خود نوشت: ده ها تن از این نیروها با سنگ پراکنی معترضان زخمی و به بیمارستان های الوردیه و دانشگاه آمریکایی بیروت منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این توییت اضافه شده است: دهها جوان معترضی که به اموال عمومی و مراکز دولتی آسیب رساندند بازداشت شدند.

هم چنین معترضان شنبه شب بزرگراه بیروت – صیدا در منطقه ی خَلده در جنوب لبنان و بزرگراه بیروت – طرابلس در مناطق الضنیه و الریاطه در شمال این کشور را از هر دو جهت با آتش زدن لاستیک و سطل های زباله و کندن خندق در وسط بزرگراهها، مسدود کردند.

«رَیّا الحسن» وزیر کشور لبنان در صفحه ی توییتر خود، راه بندان، تعرض به نیروهای امنیت داخلی و اقدام برخی معترضان در تخریب دارایی های عمومی و خصوصی را محکوم کرد.

وی نوشت: ظرف سه ماه گذشته بارها اعلام و تاکید کرده ام که از تظاهرات مسالمت آمیز حمایت می کنم اما تغییر این گونه تظاهرات به اعمال و رفتار خشونت آمیز، غیر قابل پذیرش است.

تظاهرات و تجمع شنبه شب جوانان لبنانی ابتدا به شکل مسالمت آمیز و با شعار «همه یعنی همه» و «تاوان نخواهیم داد» در میدان های الشهدا، ریاض الصلح و النجمه در مرکز بیروت آغاز شد اما عده ای از آنان اقدام  به راه بندان، پرتاب سنگ و ترقه های آتشین به طرف نیروهای نظامی کردند و به برخی مراکز دولتی و خصوصی و دارایی های مردم آسیب رساندند.

نظامیان برای دور کردن معترضان از میدان های یاد شده و نیز اطراف ساختمان مجلس ملی لبنان و شهرداری بیروت از خودروهای آب پاش و گاز اشک آور استفاده و دهها تن از آنان را بازداشت کردند.

پیش از این و در جریان ناآرامی های ۲۴  و ۲۵ دی ماه در مرکز بیروت  ۵۵ تن از معترضان زخمی و ۶۵ تن بازداشت و سپس آزاد شدند. از آغاز جنبش اعتراضی مردم لبنان تاکنون ۵ نفر کشته شده اند.

هزاران کارگر، کارمند، جوانان حزبی و فعالان مدنی، دانشجویان و معلمان دانشگاه ها و مدارس خصوصی و دولتی با تظاهرات و تجمع و تحصن درقالب جنبش اعتراضی  از ۲۵ مهر ماه تاکنون در شهرهای مختلف لبنان خواستار اصلاح ساختار سیاسی، کاهش مالیات ها، پایان دادن به سوء مدیریت و فساد مقام ها، رفع بیکاری، گرانی و تورم، کمبود بنزین، برق و گاز، جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی (لیره) و افزایش حقوق و مزایا، هستند.

برچسب‌ها تظاهرات در لبنان بیروت فساد اقتصادی مطالبات مردمی پروندهٔ خبری اعتراض‌های مردمی در لبنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تظاهرات در لبنان بیروت فساد اقتصادی مطالبات مردمی تظاهرات در لبنان بیروت فساد اقتصادی مطالبات مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۸۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید

شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» گزارش کرد که چادر‌های اعتراضی در بیش از ۴۰ دانشکده و دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده و کانادا از جمله، «نورث‌وسترن»، «جرج واشنگتن»، «هاروارد»، «براون»، «دانشگاه میشیگان»، «دانشگاه فناوری ماساچوست» (MIT) و دانشگاه پلی‌تکنیک دولتی کالیفرنیا در منطقه «هامبولت» کالیفرنیا بنا شده است.

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی که شب گذشته، نیرو‌های پلیس آمریکا، ۹۳ معترض حامی فلسطین را بازداشت کردند، امروز اعلام کرده است که مراسم اصلی آغاز فارغ‌التحصیلی (۲۱ اردیبهشت) را به دلیل نگرانی‌های امنیتی لغو می‌کند.

به نظر می‌رسد شروع اعتراضات دانشجویی از دانشگاه کلمبیا بود. در این دانشگاه معترضان حامی فلسطین اقدام به برپایی یک چادر برای اعتراض کردند. پلیس ابتدا تلاش کرد که تجمعات دانشجویان را بر هم بزند و ۱۰۰ نفر از معترضان را دستگیر کرد، اما این اقدام نتیجه عکس داد و تظاهرات‌ها شدت گرفت.

دانشجویان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • شمار شهدای غزه به 34 هزار و 262 شهید رسید
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری