Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@11:05:25 GMT

حاج‌قاسم‌های عرصه تولید کجا هستند؟!

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۸۸۹۸

حاج‌قاسم‌های عرصه تولید کجا هستند؟!

وظیفه سرداران اقتصادی و حاج قاسم‌های عرصه تولید و اقتصاد کم‌تر از حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس نیست، به فرموده مقام معظم رهبری «باید قوی شویم»؛ حاج قاسم‌های عرصه تولید کجا هستند؟

خبرگزاری فارس ـ همدان؛ تقابل «اسلام» و «استکبار» با ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به نقطه‌جوش و اوج خودش رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم ایالات‌متحده آمریکا در یک انتحار سیاسی و نظامی و در یک قمار بزرگ فرمانده شجاع و باتدبیر سپاه قدس را به شهادت رساند. این رژیم آن‌قدر به خودش غره بود که تقریباً از عدم پاسخ جمهوری اسلامی ایران به این جنایت هولناک مطمئن شده بود تا اینکه موشک‌های نقطه‌زن نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین و امن‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه را در هم کوبید و عین‌الاسد را به عین‌الجسد مبدل ساخت. آمریکایی‌ها که به لطف فناوری نظامی خود عادت دارند از کیلومترها دورتر و از بالای آسمان دشمن را نشانه بروند، از این به بعد و با مشاهده حجم عظیم تخریب در این پایگاه و تحقیر خود و این میزان جسارت و اعتماد به‌ نفس و فناوری پیشرفته فرزندان ایران راهی جز تسلیم نمی‌یابند.

این اقدام ایران اسلامی پیام‌های بسیار مهمی برای تمام ذینفعان و طرف‌های درگیر در مسائل منطقه‌ای و جهانی دارد. قطعاً بسیاری از کشورهای جهان از این‌ پس از ایران الگو خواهند گرفت. تاریخ مسائل سیاسی و نظامی جهان از روز ترور آن شهید والامقام و پاسخ قاطع ایران به دو برهه قبل و بعد از این واقعه تقسیم می‌شود و این دستاورد بزرگی برای انقلاب اسلامی و دوستداران محور مقاومت است. اکنون جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت برتر نظامی دست به ماشه مقابل تروریست‌ها در خاورمیانه تبدیل شده که هدف اصلی خود را اخراج آمریکا از این منطقه پرآشوب می‌داند.

رئیس جمهور آمریکا چندین ساعت پس از سیلی محکم موشکی سپاه با صدایی لرزان، لبانی خشک و نفس‌زنان در مقابل دوربین‌ها ظاهر شد و همانند یک بزدل واداده اقدام به توجیه حمله سپاه کرده و تلفات آمریکایی‌ها را ناچیز و حتی در برخی مطالب «هیچ»! توصیف کرد. بسیاری از هم‌پیمانان ایالات‌متحده که منتظر اقدام سخت و متقابل آمریکا بودند به‌یک‌باره متوجه شدند که آمریکا حتی توان دفاع از خود و پایگاه‌هایش را نیز ندارد چه برسد به دیگران و هم‌پیمانانش!

او در عوض پاسخ و اقدام نظامی، جمهوری اسلامی را به تحریم‌های اقتصادی بیشتری تهدید کرد. ترامپ خوب فهمیده که با وجود سرداران و دلیرمردانی چون حاج قاسم‌ها دیگر یارای مقابله با جمهوری اسلامی در عرصه نظامی را ندارد و به‌ ناچار سکان تهدیدها را به سمت اقتصاد چرخانده است. او سعی خواهد کرد تا با تحریم‌های بیشتر که احتمالاً جریان صادرات و واردات به‌ ویژه کالاها و محصولات استراتژیک و اساسی مردم از مواد غذایی و دارو گرفته تا تجهیزات پزشکی و هواپیمایی را نیز در بر خواهد گرفت حیثیت و هیمنه پوشالی خود را احیا کند اما این پایان کار نیست. جمهوری اسلامی با قدرت نظامی و شکستن هیمنه پوشالی آمریکا امروز دست برتر را در منطقه دارد. حالا این ایران است که تعیین می‌کند چه کسی در منطقه حضور داشته باشد. این ایران است که امنیت هم‌پیمانان خود، منطقه و به‌ویژه خلیج‌فارس را تأمین می‌کند.

خاورمیانه، منطقه مورد علاقه چپاولگران که صدها سال است به آن چشم دوخته‌اند دارای منابع عظیم نفت و گاز، مواد معدنی، نیروی انسانی، بازار بزرگ مصرف و شاهراه ارتباط زمینی و هوایی و دریایی دنیاست. شرکت‌های آمریکایی سال‌هاست در پروژه‌های مشترک اقتصادی و نظامی در بسیاری از کشورهای منطقه حضور دارند. علاوه بر فروش سلاح و به‌ اصطلاح تأمین امنیت برخی کشورها، منافع اقتصادی کلانی از خاورمیانه از طریق مشارکت در صنایع نفت و گاز و فروش کالاهای آمریکایی به این کشور سرازیر می‌شود.

ایران با به رخ کشیدن قدرت نظامی خود و با نواختن سیلی سخت بر صورت ایالات‌ متحده و اقدام پیش‌دستانه و جلوگیری از پاسخ نظامی آن می‌تواند تحریم‌های اقتصادی دشمن را نیز بی‌اثر کند. حتی بالاتر از آن ایران می‌تواند از طریق ممانعت از ورود و سرمایه‌گذاری آن‌ها در منطقه منافع اقتصادی آن‌ها را نیز به خطر بیندازد.

اما حالا که مشکل نظامی کشور به دست توانمند سرداران نظامی رفع شده است، تنها نقطه‌ضعف و راه فشار بر کشور از طریق تحریم و فشار اقتصادی است که ترامپ نیز آن را با شدت بیشتری در دستور کار قرار داده است. ایالات متحده چندین مقام و شرکت ایرانی را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده و مدام دم از تحریم‌های بیشتر می‌زند حال نوبت سرداران اقتصادی ایران است تا با تقویت اقتصاد و افزایش تولید ناخالص ملی از طریق بهبود فضای کسب‌وکار، رونق تولید ملی و از طریق توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان ایالات‌متحده را به زانو دربیاورند.

اقتصاد مقاومتیِ درون‌زا، برون‌گرا، مردم پایه، دانش‌بنیان و عدالت‌محور تنها راه و مدل بومی نجات اقتصادی کشور است، به فرموده مقام معظم رهبری «باید قوی شویم» بنابراین گام دوم انقلاب را باید اقتصادی برداشت. با تقویت اقتصاد در کنار قدرت نظامی این جمهوری اسلامی خواهد بود که منافع اقتصادی دشمن و به ویژه رژیم ایالات متحده را تحریم خواهد کرد و این خواسته مردمی است که سالها طعم تلخ تحریم را چشیده‌اند.

وظیفه سرداران اقتصادی و حاج قاسم‌های عرصه تولید و اقتصاد کم‌تر از حاج قاسمِ سلیمانیِ فرمانده سپاه قدس نیست.

-----------------

روح‌اله نباتی

------------------

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: قاسم سلیمانی مقام معظم رهبری تولید اقتصاد مقاومتی بايد قوی شويم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد

در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با مقام معظم رهبری دیدار کردند.   به گزارش ایسنا،‌ گزیده سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار به این شرح است:   ***رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.   *** تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است.   *** هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آنها تبعیت کند. معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود.   *** یک ملت زنده از دشمنی دشمن هم برای خود فرصت درست می‌کند، نمونه بارز آن در بخش تسلیحات است. در بخش‌های دیگر هم از دل فشارها پیشرفت های بزرگی به دست آمده است.   *** تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد چون دل به کمک خارج از مرزها نبسته‌ است. این روحیه را باید تقویت کرد.   *** ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد.   ***امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است.  امنیت شغلی از وظایف مسئولین است، در دوره‌ای مبتلا به تعطیلی کارخانه‌های بزرگ شدیم، به همت مسئولین در این یکی دوساله خیلی از کارگاه های تعطیل شده راه افتاد و این کار باید ادامه پیدا کند.   ***از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم / کشورها و فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند لکن نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام متفاوت است   ***خیلی از این جهت خرسندم بنده که این هفته‌ی کارگری وجود دارد که ما بتوانیم در این هفته با جمع کارگران مواجه بشویم، یک تشکر زبانی اقلاً بکنیم.   ***تشکر زبانی البته کافی نیست. لکن لازم است. بنده صمیمانه تشکر میکنم از زحمات کارگرانمان، از نجابت کارگران، از همت کارگران و از ان‌شاءالله پیشرفت جامعه‌ی کارگری.   ***کشورهای مختلف، ملت ها، فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند. لکن نکته اینجاست که نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام به کارگر متفاوت است.   ***نگاه دنیای مادی به کارگر، نگاه ابزاری است، مثل پیچ و مهره، مثل خود ماشین. اسلام این جور نیست. اسلام نگاهش به کارگر و ارزشی که برای کارگر قائل است، ناشی است از ارزشی که برای کار قائل است. عمل، عمل. اسلام برای عمل ارزش ذاتی قائل است.   این دیدار صبح امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد یک فعال کارگری: پیشنهاد ترمیم حق مسکن کارگران در نشست غیررسمی وزارت کار مطرح شده خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟

دیگر خبرها

  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • تحریم فرصتی برای رسیدن به خودکفایی
  • خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • پیوند میدان و دیپلماسی‌
  • دستاوردهای عملیات وعده صادق
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند