Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان از وزیر دفاع، کشور و فرماندهان امنیتی این کشور خواست تا با آشوب و ناآرامی به وجود آمده در پایتخت این کشور مقابله کرده و از اموال خصوصی و عمومی محافظت کنند.

از سوی دیگر «سعد الحریری» نخست وزیر مستعفی لبنان نیز به ناآرامی‌ها در بیروت واکنش نشان داد و تأکید کرد که درگیری‌، آتش زدن و اقدامات خرابکارانه در بیروت، اقدامی مشکوک و مردود بوده و نیروهای امنیتی و نظامی باید از پایتخت حمایت کرده و باخرابکاران و نفوذی‌ها مقابله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هشدار داد: «بیروت عرصه‌ای برای مزدوران و سیاست‌های تعمدی برای از بین بردن تظاهرات مسالمت‌آمیز ملت نخواهد شد.»

صدها نفر امروز با تجمع در برابر پارلمان لبنان تلاش کردند که وارد محوطه پارلمان شوند. این معترضان به خودروهای نیروهای امنیتی حمله کرده و به سوی آنها سنگ پرتاب کردند.

رسانه‌های لبنانی گزارش دادند که نیروهای امنیتی نیز برای متفرق کردن معترضان اقدام به شلیک گاز اشک‌آور و استفاده از خودروهای  آب پاش کردند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «الجزیره»، صلیب سرخ لبنان شنبه شب اعلام کرد که تا این لحظه ۷۵ نفر در درگیری میان تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی در مقابل پارلمان، زخمی و راهی بیمارستان شده‌اند.

لبنان از هفدهم ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ (۲۸ مهر) صحنه اعتراضات مردمی است که خواستار مبارزه با فساد و بهبود اوضاع اقتصادی و اجتماعی هستند.

«حسان دیاب» ۲۸ آذر ماه  با ۶۹ رأی مأمور به تشکیل دولت لبنان شد و پیش‌بینی کرد ظرف شش هفته این اقدام را انجام خواهد داد، اما رایزنی‌هایش طی هفته‌های گذشته پیشرفت قابل ماحظه‌ای نداشته است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان

بازدید 8 پس از آنکه سپاه پاسداران امروز در اطلاعیه‌ای از دستگیری گروهی از شبکه پشتیبانی جیش العدل خبر داد، از ساعتی تصاویری از تبادل آتش در زاهدان منتشر شده است. بر اساس گزارش‌های اولیه در پی رصد و پایش گسترده اطلاعاتی یک تیم تروریستی در خیابان کوثر زاهدان توسط نیروهای امنیتی شناسایی و به محاصره در آمده و هم‌اكنون درگیری میان نیروهای امنیتی و این تیم تروریستی در جریان است. نخستین تصاویر این درگیری که توسط محلی‌ها ثبت و منتشر شده را می‌بینید. بر اساس این تصاویر پهپاد شناسایی سپاه در حال پوشش هوایی منطقه درگیری است.

دیگر خبرها

  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • جلسات سری ارتش آلمان به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گرفت
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • حمله هواداران بیرمنگام به نیروهای امنیتی (عکس)
  • درخواست مقام سابق امنیتی اسرائیل برای انحلال کنست
  • حزب الله لبنان یک پایگاه اسرائیل را درهم کوبید
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد