Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه آمار ورودی زندانیان جرائم غیرعمد رو به افزایش است، افزود: در سه ماهه اخیر افزایش آمار را داشته ایم و طی چهار ماه گذشته حدود ۱۵۰ نفر مددجوی جرائم غیرعمد وارد زندان های استان کرمان شده اند.

"سیدحجت‌الله موسوی‌قوام" امروز یکشنبه در جلسه هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان با اشاره به تشکیل ۱۷ جلسه ستاد دیه در سال جاری اظهار کرد: این جلسات و برنامه ریزی ها منجر به آزادی ۲۲۷ نفر زندانی جرائم غیرعمد استان کرمان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸ میلیارد تومان برای آزادی این تعداد زندانی هزینه شده است، افزود: ۱۹۸ نفر از محل کمک های مردمی، شش نفر از محل کمک های ویژه ستاد دیه مرکز با پرداخت ۴۰۸ میلیون تومان، ۱۱ نفر از طریق پرداخت تسهیلات بانکی به مبلغی بیش از یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان و ۱۲ نفر از طریق پرداخت بیش از یک میلیارد و ۵۳۷ میلیون تومان توسط صندوق تامین خسارت های بدنی آزاد شده اند.

موسوی‌قوام تصریح کرد: اخذ رضایت شاکی را به ویژه در شورای حل اختلاف ستاد دیه دنبال می کنیم و از طریق مذاکره با ۱۶۶ نفر از شاکیان، حدود ۹۵ میلیارد تومان گذشت کرده اند که بیشتر بحث اعسار بوده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان بیان کرد: آخرین وصولی جشن های گلریزان استان از تعهد بیش از ۹ میلیارد تومانی، تاکنون ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک های خیران و شرکت ها جذب شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمار ورودی زندانیان جرائم غیرعمد رو به افزایش است، افزود: در سه ماهه اخیر افزایش آمار را داشته ایم و طی چهار ماه گذشته حدود ۱۵۰ نفر مددجوی جرائم غیرعمد وارد زندان های استان کرمان شده اند.

موسوی‌قوام با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۳۰ نفر مددجوی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد ۱۱۵ نفر زندانی به دلیل چک های برگشتی و بدهی مالی، ۸۴ نفر مهریه، ۱۷ نفر نفقه، ۱۰ نفر دیه تصادفات و چهار نفر مربوط به حوادث کارگاهی است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان بیان کرد: از سال های گذشته تا پایان سال ۹۷ فقط ۱۴ نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان های استان وجود دارد که ستاد دیه نمی تواند برای آنها کاری بکند و باید اعسار آنها پذیرفته شود که چهار نفر از این زندانیان در کرمان، چهار نفر در رفسنجان، دو نفر بم، دو نفر زرند، یک نفر منوجان و یک نفر در جیرفت هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ستاد ديه زندانیان جرائم غیرعمد اخبار اجتماعی کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۰۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی

رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در راستای اجرای طرح عملیاتی پیش‌دستانه علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی، گردانندگان، مدیران و اعضا ۱۰ نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار وحید مجید؛ رئیس پلیس فتا فراجا اظهار کرد: با اجرای طرح عملیاتی پیش‌دستانه علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی شامل "لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ"، گردانندگان، مدیران و اعضا 10 نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفتند.

این مقام ارشد سایبری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 9835 تارنما نیز مورد رصد عام قرار گرفتند که با بررسی اطلاعاتی سایبری بر روی 3842 فقره تارنمای مشکوک تعداد 1765 مورد مجرمانه مشاهده گردیده که از این تعداد 765 مورد با تذکر تلفنی و با همکاری هموطنان تمامی محتوای نامناسب مسدود گردیده و مابقی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا فراجا افزود: با بررسی‌های صورت گرفته شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از 91 درصد کماکان بیشترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را به خود اختصاص داده است.

هشدار پلیس فتا برای کلاهبرداری در عید فطر

وی با اشاره به مطالبات گسترده و عمومی هموطنان از این پلیس نسبت به پاکسازی و امن‌سازی فضای سایبر از محتواهای نامناسب که مغایر با شعائر دینی و هنجارهای عام جامعه و خانواده است، بیان کرد: بخش اعظم گزارشات این حوزه توسط کاربران فهیم و آگاه فضای مجازی به این پلیس گزارش شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اجرای طرح‌های عملیاتی و پیش‌دستانه در خصوص اینگونه جرائم که باعث نگرانی خانواده‌های ولایتمدار ایرانی  شده قطعا در اولویت این پلیس است.

سردار مجید از هموطنان خواست: همچون گذشته در صورت مشاهده موارد مشکوک، مجرمانه و یا هر گونه پیشنهاد و نظر از طریق شماره تلفن 096380 با پلیس فتا در ارتباط باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار به برگزارکنندگان لایو‌های غیراخلاقی در اینستاگرام
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • ورود سامانه بارشی قوی به کردستان/۹۷۳ میلیمتر بارش ثبت شد
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • آزادی زندانی جرائم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری
  • ورود ۷۰ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲
  • دیروز و امروز در کرمان چقدر باران بارید؟
  • آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد