Web Analytics Made Easy - Statcounter

گوشی HUAWEI Y9S یکی از جدیدترین گوشی‌های اقتصادی هوآوی است. در این مطلب به مرور مشخصات دوربین این گوشی و بررسی عملکرد دوربین دستگاه در عکاسی با شرایط نوری مختلف می‌پردازیم تا عملکرد این دستگاه در زمینه عکاسی را به عنوان گزینه‌ای مقرون به صرفه بررسی کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گوشی HUAWEI Y9s نسخه ارتقا یافته و به‌روزتر گوشی HUAWEI Y9 است که مدتی پیش توسط هوآوی معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پردازنده، نمایشگر و دوربین را می‌توان کلیدی‌ترین پیشرفت‌های HUAWEI Y9s در مقایسه با نسخه پیشین دانست. توجه ویژه کاربران به بخش دوربین سبب شده این بخش به یکی از ملاک‌های اصلی انتخاب تبدیل شود.

قسمت پشتی HUAWEI Y9s میزبان دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی است. این سنسور به لنز واید استاندارد و فوکوس خودکار PDAF (تشخیص فاز) تجهیز شده و سنسور دوم 8 مگاپیکسلی و مجهز به لنز اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی 13 میلی‌متری و زاویه دید گسترده 120 درجه‌ای است. سنسور سوم نیز 2 مگاپیکسلی است که وظیفه سنجش و اندازه‌گیری اطلاعات مربوط به عمق میدان را بر عهده دارد.     نرم‌افزار دوربین دستگاه، همان نرم‌افزار آشنای EMUI بوده و تفاوت محسوسی با سایر گوشی‌های هوآوی در آن مشاهده نمی‌شود. از جمله نقاط قوت نرم‌افزاری دوربین HUAWEI Y9s می‌توان به امکان ثبت تصاویر با استفاده از مواردی نظیر حالت شب، هوش مصنوعی و زوم 6 برابری اشاره کرد. تصاویر دوربین اصلی دستگاه به صورت پیش‌فرض با رزولوشن 12 مگاپیکسل ثبت می‌شوند. اما برای ثبت جزئیات بیشتر می‌توان حالت 48 مگاپیکسلی را از طریق تنظیمات نرم‌افزار دوربین فعال کرد. در این حالت امکان زوم دیجیتال 6 برابری غیرفعال می‌شود اما جزئیات به ثبت رسیده توسط دوربین 4 برابر افزایش پیدا می‌کنند.   تصاویر ثبت شده با استفاده از زوم دیجیتال دستگاه در شرایطی که نور محیط مناسب باشد، کیفیت رضایت‌بخشی دارند.   دوربین اصلی دستگاه تصاویر با کیفیتی را ثبت می‌کند. کنتراست، جزئیات و میزان نویز در سطح بسیار خوبی قرار دارند و HUAWEI Y9s می‌تواند فراتر از رده قیمتی و کلاس کاری خود ظاهر شود. بنابراین می‌توان کیفیت دوربین آن را بسیار قابل‌قبول دانست.   تصاویر ثبت شده در نور محدود نیز از کیفیت مناسبی برخوردار هستند. فعال سازی حالت‌های HDR یا Night mode نیز می‌تواند به افزایش جزئیات یا کاهش نویز تصاویر کمک کند.   عملکرد دوربین اولترا واید دستگاه نیز قابل توجه است. مانند سایر رقبای هم‌رده، دوربین اولترا واید HUAWEI Y9s فوکوس خودکار ندارد. با این حال تصاویر ثبت شده توسط آن جزئیات خوبی دارند. دقت رنگ‌ها، کنتراست و محدوده داینامیکی نیز همگی در سطح مناسبی برای دستگاهی در این محدوده قیمتی قرار دارند.   در مجموع گوشی جدید Huawei Y9s را می‌توان انتخابی مقرون به صرفه دانست که دوربین آن نیز با توجه به قیمت اقتصادی، کاربر را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این گوشی قرار است طی هفته‌های آتی در بازار ایران عرضه شود.   

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۰۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی

ایتنا - اندروید مجهز به فیلتر نور آبی داخلی و پشتیبانی از روشنایی تطبیقی ​​است که از حسگر نور محیط دستگاه شما برای اندازه‌گیری شدت نور در محیط اطراف شما استفاده می‌کند.
با وجود اینکه می‌دانیم استفاده از گوشی در رختخواب و تاریکی برای چشم‌هایمان مضر است، بسیاری از ما هنوز در شب هنگام خواب از تلفن خود استفاده می‌کنیم.

 سیستم عامل اندروید مانع از خیره شدن بیش از حد ما به صفحه نمایش نمی‌شود، اما چندین ویژگی نمایشگر را برای کمک به کاهش فشار چشم ارائه می‌دهد. در حال حاضر قابلیتی ارائه می‌کند که رنگ‌های روشن را کاهش می‌دهد و در نتیجه صفحه نمایش را کم‌نور می‌کند، اما با نسخه 15 این بار حتی فراتر رفته است.
  تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش
اندروید مجهز به فیلتر نور آبی داخلی و پشتیبانی از روشنایی تطبیقی ​​است که از حسگر نور محیط دستگاه شما برای اندازه‌گیری شدت نور در محیط اطراف شما استفاده می‌کند.

این ویژگی به طور خودکار سطح روشنایی صفحه نمایش دستگاه شما را بر اساس سطح نور محیط تنظیم می‌کند.

علاوه بر این، نگاشت بین سطوح نور محیط و روشنایی صفحه به دستگاه بستگی دارد، بنابراین سطح روشنایی که یک تلفن با آن سازگار می‌شود ممکن است با گوشی دیگر متفاوت باشد.

 
نتیجه این امر این است که برخی از گوشی‌ها می‌توانند به اندازه کافی کم نور شوند تا در شرایط با روشنایی کمتر به راحتی قابل استفاده باشند، در حالی که برخی گوشی‌های دیگر حداقل به طور خودکار قادر به تنظیم نور نیستند.

برای توضیح این نابرابری، اندروید 12 قابلیتی را در زیر تنظیمات در منوی دسترس‌پذیری به نام «تاریکی اضافی» معرفی کرد که نور صفحه‌نمایش را فراتر از حداقل روشنایی گوشی شما کاهش می‌دهد.

لازم به ذکر است که تنظیم روشنایی تطبیقی ​​روشن‌تر از حد معمول راحت‌تر از فعال کردن دستی Extra Dimming خواهد بود. زیرا این گزینه باید به صورت دستی روشن و خاموش شود. بنابراین، اگر آن را در شب فعال کنید تا روشنایی را کاهش دهید، باید به یاد داشته باشید که بعد آن را غیرفعال کنید، در غیر این صورت ممکن است صفحه در طول روز خیلی کم نور شود.
  خصوصیت جدید
صفحه نمایش همه گوشی‌ها نمی‌تواند به اندازه کافی کم نور شود تا در شب راحت از آن استفاده کنید، و این همان چیزی است که احتمالا در ویژگی جدید اندروید 15 حل می‌شود.

هدف این ویژگی تنظیم روشنایی تطبیقی ​​فعلی با کاهش خودکار روشنایی صفحه نمایش در شرایطی است که نور محیطی بسیار کم است.

دیگر خبرها

  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • رقیب مستقیم ردمی توربو ۳ با پردازنده پرقدرت و نمایشگر ۱۴۴ هرتز رونمایی شد
  • گوشی اوپو A3 چه مشخصاتی دارد؟
  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی
  • (ویدیو) غوغای دوربین گوشی پی ۷۰ هواوی؛ سامسونگ و اپل گرفتار شدند
  • غوغای دوربین گوشی پی70 هواوی / سامسونگ و اپل گرفتار شدند (فیلم)
  • 5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی
  • رقیب تسلا موبایل هوش مصنوعی عرضه کرد