Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از آغاز بکار سامانه جامع روابط کار از ۲۸ دی ماه در این استان خبر داد.

مهرداد جهاندیده شامگاه یکشنبه 28 دی در جلسه اشتغال زاهدان افزود: سامانه جامع روابط کار در حوزه های مختلف همچون بازرسی کار، تشکل های کارگری و کارفرمایی، روابط کار، بیمه بیکاری، مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار خدمت‌های خود را به جامعه کارگری و کارفرمایی ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: ایجاد شفافیت در اطلاعات مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی، تسریع در روند رسیدگی و پیگیری کارهای مربوط به روابط میان کارگر و کارفرما، جلوگیری از تخلف‌های کارفرمایان در برابر حقوق کارگران و ایجاد دسترسی به سامانه برای تمامی بازیگران جامعه کارگری و کارفرمایی از اهداف راه اندازی این سامانه است.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: در این سامانه سرعت، دقت و تسهیل در انجام امور جامعه هدف بویژه در مراجع حل اختلاف و همچنین تسهیل گری و جلوگیری از اطاله وقت کارگران و کارفرمایانی که قرار است از خدمات زیرسامانه های این سامانه بهره مند شوند ، مد نظر قرار گرفته است.


جهاندیده با بیان اینکه استفاده از این سامانه  به احراز هویت کارگران و کارفرمایان در دفاتر پیشخوان دولت منوط است، گفت: کارگران و کارفرمایان می بایست برای انجام امور مربوط به احراز هویت در ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت تعیین شده در استان مراجعه و ثبت نام کرده و نام کاربری و رمز عبور خود را از دفاتر پیشخوان دولت دریافت کنند .


وی افزود: پس از احراز هویت و دریافت نام کاربری و رمز عبور نیازی به مراجعه حضوری کارگران وکارفرمایان به ادارات تعاون، کار ورفاه اجتماعی نیست و فرد می تواند با استفاده از نام کاربری و رمز عبور که از طریق ثبت نام در دفاتر پیشخوان دریافت کرده، درخواست خود را از طریق آدرس اینترنتی http://prkar.mcls.gov.ir  کند.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در خصوص تعرفه دفاتر پیشخوان در راستای احراز هویت افراد برای سامانه جامع روابط کار یادآور شد: کارگران و کارفرمایان باید فقط برای یکبار با در دست داشتن مدارک هویتی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و پس از تشکیل پرونده نسبت به دریافت نام کاربری و رمز عبور منحصر به فرد خود اقدام کنند و تعرفه ثبت نام در این سامانه در دفاتر پیشخوان برای کارگران ۵ هزار تومان و برای کارفرمایان نیز ۶ هزار تومان تعیین شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سامانه روابط کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۱۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان

علیرضا قاسمی در بازدید از مناطق سیل زده گفت: سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و طوفان بی‌سابقه باعث آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات آب شد، به طوری‌که ۲۹۵ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان دچار بی‌آبی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۲ شهرستان سیستان و بلوچستان به دلیل تشدید بارش‌ها در محاصره سیل قرار گرفتند، افزود: در روستا‌هایی که امکان تردد وجود داشت و سیلاب در محل جاری نبود، نسبت به رفع فوری خسارت‌ها و برقراری آب در شبکه روستا‌ها و شهر‌های درگیر اقدام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به آسیب خط اصلی مجتمع ۲۸ روستایی بندینی در شهرستان زرآباد بیان کرد: با توجه به جاری بودن آب در محل شکستگی خط انتقال اصلی مجتمع، برای رفع فوری مشکل بی‌آبی مردم اجرای طرح موقت و اضطراری در دستورکار آبفا قرار گرفت که اکنون در حال اجراست.

وی از فعالیت تانکر‌های آبرسانی سیار در زرآباد خبر داد و گفت: آب آشامیدنی مردم از طریق ناوگان آبرسانی سیار در حال تأمین است تا آسیب‌های وارده ترمیم و آب پایدار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز رقابت نوبت اول کنکور سراسری در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت