Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: «امیرعلی» و «فاطمه» فراوان‌ترین نام انتخابی خانواده‌های ایرانی از ابتدای فروردین تا پایان آذر سالجاری بوده است. تاریخ انتشار: 09:34 - 29 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۸۰۹۹

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، سیف الله ابوترابی  گفت: در ۹ ماه گذشته فراوانی اسامی پسران که خانوداه‌ها برای نوزادان خود انتخاب کرده اند به ترتیب امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل، امیرعباس، سامیار، محمدطا‌ها و آریا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۰ نامی که جزء فراوان‌ترین نام‌های دختران است شامل فاطمه، زهرا، حلما، زینت، یسنا، آوا، مرسانا، نازنین زهرا، باران و فاطمه زهرا بوده است.

تولد ۹۱۳ هزار و ۳۴۵ نفر در ۹ ماه گذشته

سخنگوی سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در ۹ ماه گذشته ۹۱۳ هزار و ۳۴۵ نفر در کشور متولد شدند و ولادت آن‌ها به ثبت رسیده که ۴۷۰ هزار و ۹۰۶ نفر از آن‌ها پسر و ۴۴۲ هزارو ۴۳۹ نفر هم دختر بودند، یعنی در برابر هر ۱۰۰ رویداد ولادت با جنسیت دختر حدود ۱۰۶ رویداد ولادت با جنسیت پسر ثبت شده است.

وی گفت: مهلت قانونی ثبت تولد نوزادان در سازمان ثبت احوال ۱۵ روز از زمان تولد است و خانواده‌ها باید در این مهلت اقدام کنند و اکنون بیش از ۹۹ درصد از ولادت‌ها در کشور در مهلت قانونی (۱۵ روز) ثبت می‌شوند و هموطنان باید دقت داشته باشند که ولادت را در مهلت قانونی ثبت کنند.

ابوترابی اعلام کرد: سال گذشته (۱۳۹۷) یک میلیون و ۳۶۶ هزار و ۵۰۹ نفر در ایران متولد شدند و ولادت آن‌ها به ثبت رسید و از متولدان سال گذشته ۷۰۴ هزار و ۵۴ نفر پسر و ۶۶۲ هزار و ۴۵۵ نفر هم دختر بودند.

وی ادامه داد: در سال گذشته در مقابل هر یکصد دختر، ۱۰۶ پسر به دنیا آمده و به عبارتی نسبت جنسیتی متولد انسال گذشته ۱۰۶.۳ درصد بوده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: برای ثبت وقایع حیاتی قانونی که شامل ولادت، وفات، ازدواج و طلاق است، در سال ۱۳۸۵ "شبکه اعلام وقایع حیاتی" با مشارکت بیش از ۳۵ هزار ثبت یار شکل گرفت. ثبت یاران شامل دهیاران، بهورزان، متصدیان آرامستان ها، اعضای شورا‌های اسلامی، شورایاران، مسئولان پایگاه‌های بسیج و مدیران مدارس هستند که این مجموعه در ذیل شورای هماهنگی ثبت احوال استان‌ها و شهرستان‌ها به ریاست استانداران و فرمانداران فعال است.

بیشتر بخوانید: معتادان چگونه شناسنامه المثنی دریافت کنند؟

ابوترابی گفت: بر اساس ماده ۱۲ قانون ثبت احوال کشور در خصوص ثبت ولادت، ولادت هر طفل در ایران اعم از اینکه پدر و مادر طفل ایرانی یا خارجی باشند، باید به نماینده یا مأمور ثبت احوال اعلام شود و ولادت اطفال ایرانیان مقیم خارج از کشور هم به مأمور کنسولی ایران در محل اقامت و اگر نباشد به نزدیکترین مامور کنسولی و یا سازمان ثبت احوال کشور اعلام شود.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان ثبت احوال ثبت احوال ابوترابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۱۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر

به گزارش همشهری آنلاین، بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره جزئیات حوادث ترافیکی هفته گذشته گفت: در هفته‌ای که گذشت ۲۳۳ حادثه ترافیکی به سازمان اورژانس کشور اعلام شد که به مصدومیت ۱۳۱۷ نفر و کشته شدن ۶۲ نفر انجامید. در این بازه زمانی ۱۱۱۷ مصدوم ناشی از حوادث رانندگی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ۲۰۰ نفر در محل درمان شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره استان‌هایی که در هفته گذشته دارای بیشترین حوادث ترافیکی بودند نیز گفت:‌ در استان سیستان و بلوچستان ۲۲ حادثه با ۱۲۴ مصدوم و ۲ فوتی، در استان فارس ۲۰ حادثه با ۱۰۸ مصدوم و ۱۰ فوتی و در استان تهران ۱۸ حادثه با ۷۹ مصدوم و ۶ فوتی رخ داده است.

وی افزود: در این بازه زمانی ۱۱ حادثه در حوزه حمل و نقل عمومی داشتیم که ۱۰۸ مصدوم و ۲ کشته بر جای گذاشت. همچنین در حوزه حوادث تریلی و کامیون‌ها ۱۰۱ زخمی و ۲۱ کشته اعلام شده است. در حوزه تصادفات وانت‌بارها نیز در این هفته ۷۲ زخمی و ۴ کشته داشتیم.

یکتاپرست گفت: ۱۵ حادثه در مورد تصادفات موتورسیکلت‌ها به ثبت رسید که ۵۶ نفر زخمی داشت و ۳ نفر نیز کشته شدند.

وی با اشاره به مهم‌ترین حادثه ترافیکی هفته گذشته افزود: در ۱۳ اردیبهشت ماه یک دستگاه سمند با یک دستگاه خودرو سوزوکی تصادف کرد که این حادثه در تبریز ۴ کشته و ۳ مجروح برجای گذاشت.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در هفته گذشته ۴۱۲ حادثه غیرترافیکی به ثبت رسید که مهم‌ترین آن حادثه حریق یک لنج در جزیره هرمز بود که باعث فوت ۳ نفر و زخمی شدن ۶ نفر شد.

کد خبر 849559 منبع: ایسنا برچسب‌ها تعطیلات اورژانس حوادث ایران تصادف

دیگر خبرها

  • زنگ خطر کاهش ولادت در خراسان رضوی به صدا در آمد
  • ۵۱۱ چند قلو زایی در استان بوشهر ثبت شد
  • میدان ولی‌عصر(عج)، رنگ و بوی روز دختر گرفت
  • منطقه ۹ اصفهان میزبان برپایی جشن «لبخند خدا» می‌شود
  • صعودی شدن روند ولادت در استان بوشهر پس از ۷ سال
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته