Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@09:00:52 GMT

وجود سم افلاتوکسین در شیرخام صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۱۴۲۰

وجود سم افلاتوکسین در شیرخام صحت ندارد

«علی‌صفر ماکنعلی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهارات مطرح شده در خصوص وجود سم افلاتوکسین در شیرخام مصرفی صنعت لبنیات را کذب محض، غیر علمی، غیر مستند و مصداق واقعی تشویش اذهان عمومی عنوان کرد.
وی افزود: بر اساس برنامه های توسعه ای انجام گرفته، در حال حاضر ۴۰۰ کارخانه شیر پاستوریزه در کشور فعال هستند و در حوزه‌ تولید شیرخام رتبه ۱۱ دنیا متعلق به ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان اظهار داشت: در حوزه‌ تامین ماده اولیه کارخانجات لبنی تعداد ۱۶۰۰ مرکز جمع‌آوری شیر خام و صنایع وابسته در حال فعالیت هستند که این مراکز در چهارچوب ضوابط بهداشتی دامپزشکی، کنترل های تخصصی بهداشتی اعم از نمونه برداری و  آزمایشات لازم را انجام می دهند.
وی تصریح کرد: همچنین حمل و نقل شیر و فراورده های آن با مدرن‌ترین روش های بهداشتی صورت می پذیرد و حتی تردد وسایل  نقلیه شیر و فرآورده های لبنی رصد و پایش می شود که مواد اولیه ۴۰۰ کارخانه تولید لبنیات کشور را فراهم می کنند.
ماکنعلی اظهارداشت: برنامه های بهداشتی سلامت شیر و فرآورده لبنی در تمامی سطوح از جمله مدیریت بهداشت گاوداری‌ها، مدیریت بهداشت در مراکز جمع آوری شیر و مدیریت بهداشت در کارخانجات شیر و لبنیات مطابق با  استانداردهای ملی و  کدکس آلیمانتاریوس (استاندارد بین المللی) انجام می شود.
معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: تمامی این مراحل تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور و وزارت بهداشت به صورت دایم و مستمر صورت می پذیرد.
ماکنعلی اضافه کرد: یکی از مدیریت های بسیار مهم در هر گاوداری مدیریت بهداشت و تغذیه است که در این بخش،  سخت‌گیرانه ترین استانداردها برای کنترل میران آفلاتوکسین انجام می شود.

وی ادامه داد: استاندارد میزان افلاتوکسین در ذرت دامی در کشور ما برابر با ٥ در میلیارد است، در حالی که استاندارد اتحادیه اروپا برای آفلاتوکسین چهار برابر (۲۰ ppb ) استاندارد ملی ایران است.
 

برچسب‌ها صدا وسیما سازمان دامپزشکی کشور تهران اتحادیه اروپا دامپزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صدا وسیما سازمان دامپزشکی کشور تهران اتحادیه اروپا دامپزشکی صدا وسیما سازمان دامپزشکی کشور تهران اتحادیه اروپا دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت: سوءتغذیه در نوار غزه افزایش یافته است

نماینده سازمان جهانی بهداشت در اراضی فلسطین اعلام کرد سوتغذیه در نوار غزه گسترش یافته است.

به گزارش ایسنا، نماینده سازمان جهانی بهداشت در اراضی فلسطین اعلام کرد: از چند ماه پیش سوءتغذیه در نوار غزه گسترش یافته است. هفت درصد کودکان غزه قبل از جنگ از سوتغذیه رنج می‌بردند و اکنون این رقم به ۱۶.۵ درصد افزایش یافته است.

طبق گزارش سما، وی افزود: ۲۵ کودک به دلیل سوءتغذیه در غزه جان خود را از دست داده‌اند و گزارشاتی وجود دارد که نشان می‌دهد وضعیت اواخر ماه مه بدتر می‌شود.

وی گفت: ما امیدواریم عملیات نظامی در رفح انجام نشود چراکه منجر به بسته شدن گذرگاه و تعطیلی فعالیت ما می‌شود. امیدواریم عدالت برای خانواده‌های قربانیان گورهای جمعی در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس اجرا شود.

وی گفت: نقش آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی(آنروا) در غزه ضروری است و بدون آن انجام فعالیت ما محال است.

همچنین آنروا اعلام کرد: در جنگ غزه ۱۰ هزار زن شهید و ۱۹ هزار نفر مجروح شده‌اند. هر روز ۳۷ کودک مادرشان را از دست می‌دهند.

دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل نیز اعلام کرد: حمله به رفح یک کشتار و ضربه به عملیات امدادرسانی در غزه خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • سازمان جهانی بهداشت: سوءتغذیه در نوار غزه افزایش یافته است
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • شناسایی یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • امنیت غذایی جهان تهدید می شود
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران