Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات در توییتر خود نوشت: با تلاش دانشمندان جوان ایرانی، «ماهواره‌های ظفر» که تست‌های موفق خود را پشت سر گذاشته‌اند، امروز راهی پایگاه فضایی می‌شوند تا به زودی فرآیند قرار گرفتن آن‌ها در مدار طی شود.

او افزود: این «ماهواره»‌ و «ماهواره‌بر» هر دو یک گام تحقیقاتی مهم هستند.

بر اساس اطلاعاتی که از سوی رییس سازمان فضایی ایران در خصوص ماهواره ظفر در حساب کاربری او منتشر شده، این ماهواره ۱۱۳ کیلوگرم وزن دارد و عمر عملکردی آن در مدار حداقل ۵/۱ سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموریت ماهواره ظفر تصویربرداری به صورت زمان واقعی و ذخیره و ارسال پیام ارتباط صوتی یک‌طرفه بین دو کاربر است. ارتفاع این ماهواره سه محوره ۵۳۰ کیلومتر است و در مدار LEO دایروی با باند فرکانسی s&f قرار خواهد گرفت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزیر ارتباطات ماهواره ظفر پایگاه فضایی سازمان فضایی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۱۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی راهی بیمارستان شد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، شبکه الجزیره اعلام کرد: وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در نتیجه واژگونی خودروی خود راهی بیمارستان شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از واژگون شدن خودروی «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و زخمی شدن وی و انتقالش به بیمارستان خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که بن گویر هنگام خروج از صحنه عملیات ضد صهیونیستی در رمله در یک حادثه رانندگی مجروح شد.

هنوز گزارشی از وضعیت جسمی وی منتشر نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی راهی بیمارستان شد