Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@03:23:37 GMT

عدم رعایت عدالت در جذب زنان به عنوان هیئت علمی

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۱۸۳۱

عدم رعایت عدالت در جذب زنان به عنوان هیئت علمی

به گزارش خبرنگار مهر، مهناز آذرنیا در خصوص ارزیابی از وضعیت زنان در سه سطح دانشجویان، کارکنان و اساتید گفت: در وزارت علوم با وجود متعادل شدن نسبت دختران و پسران دانشجوی فارغ التحصیل، در مقاطع و رشته های مختلف به جز رشته های (فنی و مهندسی) تفاوت فاحش در تعداد جذب اعضای هیئت علمی خانم در وزارت علوم و دستگاه‌های تابعه آن نسبت به آقایان هستیم که در واقع نشان دهنده عدم رعایت عدالت در این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از سویی دیگر برخی خدمات برای خانم های دانشجو، کارمند و استاد در نظر گرفته شده است از جمله استفاده از امکانات و کلاس های ورزشی دانشگاه،  خدمات مشاوره برای دانشجویان دختر دانشگاه ها، اما تا رسیدن به سطح مطلوب و مناسب راه طولانی در پیش است و نیازمند برنامه‌ریزی‌های کلان تخصیص بودجه و همکاری نهادهای مختلف است.

رئیس مرکز مطالعات دانشگاه خوارزمی یادآورشد: باید این نکته را در نظر داشت که توجه به نیاز این قشر، در واقع توجه به نیازهای افراد بسیار تاثیر گذار در خانواده و جامعه است که می تواند پایه گذار سلامت و نشاط و به تبع آن سلامت و شادابی جامعه و بهبود سطح زندگی باشد نکته حائز اهمیت دیگر در توجه به توانمندسازی دختران دانشجو این است که از فرصت چند ساله حضور در محیط دانشگاه به نحو احسن برای یادگیری مهارت های زندگی و کاری استفاده کنند که بتوانند پس از فراغت تحصیل هم در زندگی خانوادگی و هم در محیط کار اشتغال خود از یادگیری‌های خود نهایت استفاده را ببرند.

وی ادامه داد: دانشگاه نه تنها محیطی و فرصتی برای کسب علم باید باشد بلکه مهارت های یک زندگی سالم نیز در آن یاد داده شود و همه اینها باید با برنامه‌ریزی و حضور کارشناسان در حوزه مختلف باشد.

آذرنیا گفت: با توجه به یکصدمین سال تاسیس دانشگاه خوارزمی کمیته ای متشکل از اساتید زن، کارکنان و دانشجویان زن تشکیل شد که در راستای آن موارد ذیل صورت گرفت که می توان به تهیه لیستی از  زنان عضو هیئت موسس، دانشگاه و دانشکده ها از آغاز تاکنون، تعداد اساتید زن دانشگاه دانشجویان فارغ التحصیل و ممتاز دانشگاه از آغاز تاکنون، تشکیل نمایشگاهی از فعالیت های زنان دانشگاه پیرامون نقش زنان دانشگاه درانقلاب، نقش زنان دانشگاه در جنگ تحمیلی و آثار علمی اختراعات و اکتشافات آنها همچنین حضور زنان فارغ التحصیل دانشگاه در کارهای مهم دولتی و مجلس و افتخارآفرینی در فعالیت‌های علمی و ورزشی، تقدیر از زنان و دانشجویان برتر و نصب عکس و خلاصه ای از رزومه زنان موثر در دانشکده های مربوطه و تشکیل انجمن زنان فارغ التحصیل دانشگاه اشاره کرد.

کد خبر 4829181 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه خوارزمی جذب هیئت علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه ها دانشگاه آزاد اسلامی سقوط هواپیما دانشگاه تهران دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی قاسم سلیمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه پیام نور منصور غلامی آزمون استخدامی شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۱۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیب‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستمدیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به ۷ دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشور‌های غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت خواه و نوعدوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه‌های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیرو‌های پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم. خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمانه دوا نخواهد کرد.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه
  • یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا محکوم شد
  • «مجلس» یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا را محکوم کرد
  • تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد