Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشنهاد وزارت نفت در خصوص معیارها و مشخصات فنی فهرست حداقل رتبه برچسب انرژی تجهیزات هیدروکربوری بخش ساختمان در دستور کار کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیئت دولت قرار گرفته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت،‌ مطابق ماده (۱۱) قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، معیارها و مشخصات فنی و استاندارد اجباری انرژی تجهیزات و ماشین‌آلات انرژی‌بر و فرآیندهای صنعتی، معدنی و کشاورزی و همچنین استاندارد کیفیت انواع سوخت های مصرفی و برق به ترتیبی که تولیدکنندگان و واردکنندگان موارد مذکور، ملزم به رعایت آن هستند از سوی کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت‌خانه‌های نفت، نیرو، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت‌خانه‌های ذی‌ربط تدوین می‌شود و به‌ تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا وزارت نفت به منظور اجرایی شدن آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۵) قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، متن پیشنهادی معیارها و مشخصات فنی فهرست حداقل رتبه برچسب انرژی تجهیزات هیدروکربوری بخش ساختمان، مشمول آیین‌نامه اجرایی فوق را که از سوی کارگروه ماده (۱۱) قانون مورد اشاره تأیید گردیده، جهت سیر مراحل تصمیم‌گیری به هیئت دولت ارسال نموده است.

مطابق این پیشنهاد کلیه دستگاه های اجرایی، نهادها، مؤسسات، شرکت ها و واحدهای صنعتی دولتی و نیروهای نظامی و انتظامی موظفند تجهیزات مورد نیاز خود را که در فهرست زیر قرار دارند با رعایت حداقل رتبه برچسب انرژی خریداری نمایند.

۱. بخاری های گازسوز دودکش دار/ A

۲. آبگرمکن های گازسوز فوری/ D

۳. آبگرمکن های گازسوز مخزن دار / D

۴. وسایل پخت و پز گازسوز خانگی / A

۵ . پکیج های غیرچگالشی (معمولی و هرمتیک) گازسوز گرمایشی مرکزی با توان ورودی اسمی تا ۷۰ کیلووات / B

۶ . پکیج های چگالشی گازسوز گرمایشی مرکزی با توان ورودی اسمی تا ۷۰ کیلووات / A+

۷ . رادیاتورهای گرمایشی فولادی / B

۸ . رادیاتورهای گرمایشی آلومینیومی / A

۹ . بخاری های گازسوز بدون دودکش / برچسب انرژی تأییدی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دفتر هیئت دولت برچسب انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۲۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان

وزارت انرژی و آب حکومت سرپرست افغانستان از بهره برداری یک پروژه عام‌المنفعه به هزینه بیش از یک میلیون دلار در ولسوالی بالاکوت ولایت ننگرهار از سوی ملا عبداللطیف منصور، سرپرست این وزارت خبر داده است.

وزارت انرژی و آب با نشر خبرنامه ای گفت این پروژه شامل ساخت سربند، کانال و حوض ذخیره آب می‌باشد که با هزینه یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار توسط موسسه "پی‌ام‌اس" کشور ژاپن تطبیق شده است.

گفته شده با تطبیق این پروژه نزدیک به سه هزار جریب زمین زراعتی تحت آب‌یاری قرار خواهند گرفت.

پیش از این نیز سفیر ژاپن در کابل اعلام کرد که پروژه‌های ناتمام ناکامورا را در افغانستان تکمیل خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • عکس/ نشست مشترک اعضای هیئت دولت با استانداران
  • همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • احتمال افزایش نرخ معاینه فنی؛ این مبالغ کجا هزینه می‌شود؟
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد
  • هوشمندسازی ساختمان: خانه‌ای که فراتر از تصورات شماست
  • پشتیبانی از صهیونیست ها از معیارهای دوگانه سیاست غرب است
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم