Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام عراقی از عملیات هلی‌برن آمریکا برای انتقال شماری از سرکرده‌های خارجی داعش به «وادی حوران» و صحرای غربی الانبار خبر داد.

به گزارش مشرق، «قُصَی الانباری» مدیر اداره سازمان «بدر» در استان «الانبار»، از عملیات جدید هلی‌برن آمریکا در این استان و انتقال شماری از عناصر داعش از سوریه به «وادی حوران» پس از پاکسازی آن به دست الحشد الشعبی عراق، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الانباری در گفت‌وگو با پایگاه خبری‌«المعلومه» تصریح کرد: پس از آنکه نیروهای آمریکایی، از نزدیک شدن هر نیرویی به وادی حوران و صحرای غربی الانبار، جلوگیری می‌کردند، نیروهای الحشد الشعبی سرانجام توانستند، موانع موجود را در هم بشکنند و عناصر داعش در این منطقه را شکست دهند و وادی حوران را به طور کامل از تروریست‌ها پاکسازی کنند و این اقدام طی دو عملیات «اراده النصر» (عزم پیروزی) اول و سوم صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: نشنال اینترست: نظامیان آمریکایی زودتر عراق را ترک کنند هلاکت یکی از سرکردگان خطرناک داعش در شمال «بغداد» ارتش عراق: خروج نیروهای آمریکایی شامل همه خاک کشور می‌شود

الانباری افزود: پس از عملیات پاکسازی، نیروهای آمریکایی مستقر در نزدیکی این منطقه، اقدام به تسهیل روند تردد عناصر داعش و انتقال آنها به وادی حوران و صحرای غربی از طریق بازگشایی برخی جاده‌ها و عملیات‌های هلی‌برن، می‌کنند.

این مقام عراقی توضیح داد: در نخستین مرحله انتقال تروریست‌ها به این منطقه، آمریکا شماری از سرکرده‌های داعش با تابعیت‌های خارجی را وارد وادی حوران و صحرای غربی الانبار کرده است و هدف از این اقدام نیز، احیای داعش با نامی جدید و ایجاد ناامنی در عراق است.

داعش پس از اشغال شهر موصل عراق در سال ۲۰۱۴، به سرعت بخش اعظمی از خاک این کشور را تحت کنترل خود درآورده بود، اما سه سال بعد، متحمل شکست شد و نیروهای عراقی موفق شدند در سال ۲۰۱۷ تروریست‎ها را از کشورشان اخراج کنند.

با این وجود، عناصر داعش کماکان در برخی نقاط عراق حضور نه چندان فعال دارند و هر از گاهی عملیات تروریستی در برخی از مناطق این کشور از جمله الانبار و نینوی و دیالی انجام می‎دهند به ویژه که گزارش‌هایی درباره تحرکات مشکوک آمریکایی‌ها در مرز مشترک عراق و سوریه و تلاش واشنگتن برای ایجاد تزلزل و ناامنی در عراق در راستای تحقق اهدافش در این کشور، در دست است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی داعش عراق سوریه آمریکا هلی برن استان الانبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۲۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید

دولت تروریست پرور آمریکا با ایجاد و حمایت از گروه های تروریستی، باعث و بانی بحران‌های چند ده اخیر در خاورمیانه بوده است؛ بحران هایی که دامن مردم بیگناه کشورهای غربی را نیز گرفته است. در این ویدیو به گروگان‌های ناشناخته ای که توسط طالبان به گروگان گرفته شده اند، پرداخته می‌شود که می‌توانند هدف مبادله قرار گیرند. درباره سابقه گروه های تروریستی، تفاوت در عملکردشان و گروگان های آنها را با زیرنویس فارسی در تابناک ویدیو ببینید.

 

 

چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟

آمریکا با ۸۰۰ پایگاه نظامی، بیشترین پایگاه نظامی را در سرتاسر جهان دارد. با توجه به هزینه های سرسام آور این پایگاه ها و ناموفق بودن سلطه استکباری آمریکا در هفتاد سال گذشته، داشتن این پایگاه ها با چه هدف و چه هزینه کردی صورت می‌گیرد؟ باز نگه داشتن این تعداد پایگاه نظامی در جهان چه هزینه ای برای مالیات دهندگان آمریکایی دارد؟

 

 

چرا کشورها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟

چه چیزی باعث جنگ می‌شود و چرا دو کشور فکر می‌کنند راه رسیدن به خواسته‌شان می‌تواند جنگ باشد. جنگ یک اتفاق کاملا سیاسی است، ولی می‌توان با استراتژی‌هایی از آن جلوگیری کرد.

 

 

چگونه داعش به وجود آمد؟

دولت اسلامی عراق و شام، گروه تروریستی که در دنیا وحشت ایجاد کرد، شروعی رمزآلود داشت. در این ویدیو تاریخچه‌ای از به وجود آمدن داعش با زیرنویس فارسی شرح داده می‌شود که نقش بسزای محور مقاومت نادیده انگاشته می‌شود و از تامین مالی آن توسط کشورهای حوزه خلیج فارس و طرح کلینتون برای سرنگونی دولت اسد توسط آن حرفی به میان نمی‌آید. با این حال، این روایت غربی از این ماجر می‌تواند مورد توجه واقع شود.

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • چگونگی شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین از ۱۰۰ سال پیش در آمریکا
  • واکنش معاون رئیسی به پذیرش دانشگاهیان آمریکایی
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد