Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ محمد عباسی با اشاره به اتفاقات اخیر و تصمیم ناعادلانه کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: از خبر محروم شدن حق میزبانی باشگاههای ایرانی لیگ آسیا نگران واقعاً متعجب شدم. آن‌هم به بهانه واهی عدم امنیت در ایران در این زمینه باید دو موضوع مهم را مد نظر قرار داد.

وی در توضیح نظراتش ادامه داد: در حالی که همه تحلیل گران بی غرض جهانی بارها تصدیق کرده‌اند که علیرغم آتش افروزی آمریکا در منطقه و ایجاد حلقه آتش در سایر کشورهای همسایه ایران و حتی درگیری مستقیم عربستان و امارات با یمن و جنگ‌های داخلی بحرین و هنگ کنگ سالهاست که نه تنها ایران جزیره امن خاورمیانه به حساب می‌آید، بلکه خاموش کننده فتنه‌های آشوب گران جنگی استکبار یعنی داعش در سایر کشورها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس چطور می‌شود که برای کشورهایی مانند عربستان، امارات و بحرین و …که خود مستقیماً در گیر جنگ هستند و بعضی از سران آنها به خاطر امنیت خودشان به سایر کشورها پناه گرفته‌اند، این حق میزبانی مراعات می‌شود.

حتی ماههاست که در فرانسه تظاهرات خیابانی معترضین به بی عدالتی و سیاست‌های سرمایه سالار دولت فرانسه بی وقفه ادامه دارد و اعتصاب و حوادث متعدد در کشورهای عضو اتحادیه اروپا اما این اروپا همچنان در این کشورها بدون اینگونه بهانه‌ها ادامه دارد؛ اما کنفدراسیون اسیا با این سابقه امنیت در این همه سال برای باشگاههای ایران این حق مسلم نادیده گرفته می‌شود.

این در حالی است که ماده ۱۳ اساسنامه کنفدراسیون آسیا به صراحت به عدم تبعیض قائل شدن نسبت به فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها ی عضو اشاره دارد. پس این تصمیم نا عادلانه بر خلاف مقررات مصرح فیفا و اساسنامه AFC است که کشور مقتدری مانند ایران زیر بار آن نخواهد رفت.

در اینجا به کنفدراسیون آسیا توصیه برادرانه می‌کنم که در اینگونه تصمیمات شائبه تاثیرپذیری از سیاستهای ظالمانه امریکا در تنگ‌تر کردن اقدامات تحریمی علیه ایران به ذهن هر انسان آزاده ای متبادر خواهد شد.

لذا توقع داریم خود را گرفتار جهت گیری های ظالمانه آمریکا و بعضی از اذناب منطقه‌ای او برای فتنه اندوزی در بازی‌های ورزشی آسیا نکنند. ساحت ورزش و قواعد اساسنامه‌ای اینگونه مجامع ورزشی هم اجازه بروز سیاسی کاری‌های غیر مرسوم را در ورزش نمی‌دهد. پس بهتر است با ارزیابی غیر جانبدارانه در این تصمیم تبعیض آمیز تجدید نظر کنند تا حقوق این باشگاه‌ها مراعات و هم سیل طرفداران منطقه‌ای آنان از نگرانی در بیایند.

محمد عباسی در ادامه گفتگویش به دومین نکته اشاره کرد و گفت: اما اینکه شنیدم این چهار باشگاه ایرانی با صراحت اعلام کردند در صورت ادامه این تصمیم ناعادلانه از حضور در این لیگ قهرمانان انصراف می‌دهند، اقدام بجا و تصمیم درستی است که برای دفاع از حقوق خود اعلام کرده‌اند. ولی حتماً در این حد کافی نیست. زیرا اینگونه موضع گیری ها ضمن اینکه می‌تواند یکی از عکس العمل های بحق این باشگاه‌ها باشد، نمی‌تواند از جانب همه دست اندرکاران موثر کافی باشد.

این نوع تصمیمات گرچه بجا و منطقی است اما تا حدی منفعلانه تلقی می‌گردد و نوعی بی پناهی باشگاههای و حتی مسئولین ورزش کشور را نشان می‌دهد. زیرا دوستان گرامی آگاهی دارند که در اینگونه تصمیمات در کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور ۱۹ کشور منطقه‌ای و آسیایی گرفته می‌شود که ریاست آن را در حال حاضر ویتنام و نائب رئیس آن عراق و کشورهای بنگلادش، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، اردن، مالزی، کره، نپال، قطر، عربستان، سوریه، پاکستان امارات و ازبکستان عضو آن هستند.

بیشتر بخوانید: ورود مجلس به ماجرای محرومیت تیم‌های ایرانی از میزبانی در آسیا

در بین این کشورهای موثر در این تصمیم، بجز چند کشور اندک مانند عربستان و امارات که خود را اسیر تصمیمات استکباری آمریکا کرده‌اند بقیه در نگاه دیپلماسی یا از همراهان متحد منطقه‌ای ایران هستند یا موضع خصومتی نسبت به ایران ندارند. پس تلاش مسئولین کشور مخصوصاً دستگاه دیپلماسی و سایر اهرم‌های منطقه‌ای را چه شده است که اینچنین باشگاه‌های کشورمان را بی پناه رها کرده‌اند تا پیشنهاد خصومت آمیز نماینده عربستان بتواند در این کمیته موثر ملاک تصمیم باشد.

با این حال همه ما به منافع ملی و حیثیت انقلابی و اعتبار و اقتدار ایران عزیز می‌اندیشیم و در این عرصه جناح و گروه موثر نیست دولت آقای روحانی که بیش از شش سال وقت خود و ظرفیت اجرایی و دیپلماسی کشور را صرف مذاکرات بی حاصل و پر هزینه فرجام کرده است باید هرچه سریع‌تر به کمک دستگاه ورزش و باشگاههای استقلال، پرسپولیس، سپاهان و شهر خودرو که نماینده این دور بازی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا هستند بیایند.

عباسی در پایان گفتگویش با خبرنگار مهر خاطرنشان کرد: دولت روحانی نباید ورزش کشور را اینگونه بی پناه رها کند. توان این باشگاه‌ها بیش از این تصمیم نیست که زیر بار این ظلم و تبعیض بروند اما توان دولت و ارکان دیپلماسی آن والاتر از این است. همانطور که دفاع از حق هسته‌ای ایران لازم است دفاع از حیثیت باشگاه‌های ورزش و حقوق غیر قابل انکار آنان هم جدی و مهم است.

منبع: مهر لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000qPl خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 لغو میزبانی لغو میزبانی ایران لیگ قهرمانان آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۲۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در نامه کیومرث هاشمی خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال آمده است: همانطور که مطلع هستید موضوع امکان حضور بانوان محترم علاقه‌مند فوتبال در ورزشگاه‌های کشور در شرایطی مورد موافقت مراجع تصمیم‌گیرنده قرار گرفت که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال کشور و همچنین باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال در جهت بهبود زیرساخت‌ها، ساماندهی هر چه بهتر هواداران زن و مرد و همچنین ارتقای جو اخلاقی و فرهنگی حاکم بر استادیوم‌های فوتبال تلاش کنند که متاسفانه نه تنها شاهد بهبود شرایط فرهنگی حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال نیستیم، بلکه شاهد بروز و ظهور صحنه‌ها و اتفاقاتی هستیم که هرگز در شان هواداران ایرانی نبوده و متاسفانه رفتار برخی هوادارنما‌ها زمینه ایجاد خدشه بر منزلت و کرامت زن ایرانی را نیز فراهم کرده است که رصد و کنترل این افراد معدود وظیفه باشگاه‌هاست.

معتقدم بروز این نوع حوادث، ناشی از فقدان برنامه جامع فرهنگی برای بهبود جو حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال و همچنین ناشی از کم‌توجهی برخی باشگاه‌های فرهنگی ورزشی فوتبال کشور است که متأسفانه لفظ «فرهنگی» را به عاریه یدک کشیده و فاقد اهتمام لازم برای ساماندهی هواداران خود هستند. بر همین اساس باید تاکید نمایم مشاهده این نوع اتفاقات که دل مردم علاقمند به ورزش کشور را نیز به درد آورده، به هیچ عنوان برای مجموعه ورزش کشور قابل قبول نبوده و همانطور که بار‌ها تأکید نموده‌ام؛ «ورزش بدون ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است.»

در همین راستا شایسته است با استفاده از ظرفیت قانونی در فدراسیون فوتبال، محرومیت خاطیان و همچنین ارسال گزارش آسیب‌شناسی با محوریت بررسی علل وقوع حوادث اینچنینی ظرف یک هفته، تدابیر لازم جهت ساماندهی دائمی هواداران با رویکرد قبول مسئولیت از سوی باشگاه‌ها پیش‌بینی شده و مراتب برنامه‌ریزی‌های عملیاتی در اسرع وقت به این وزارتخانه منعکس شود.

بدیهی است معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، تحقق این ماموریت مهم را تا اخذ نتایج ملموس با جدیت هر چه تمام‌تر پیگیری خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • اخطار جدی و دستور وزیر به تاج درباره زنان تماشاگر
  • اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرد
  • نامه هشدار دهنده وزیر ورزش خطاب به تاج
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • آتیلا حجازی: امیدوارم نام استقلال تغییر نکند/ بی‌درنگ پیشنهاد سرپرستی را قبول کردم
  • اولین حرف های آتیلا حجازی درباره استقلال | من خارج از کشور بودم اما ...|‌ با این شرایط قهرمانی آسیا صد درصد شدنی است
  • عکس| ستاره استقلالی مسافر پاریس شد!
  • پیشکسوتان فوتبال استان کرمان تجلیل شدند+تصاویر
  • قضاوت تیم داوری ایران در فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
  • سایه مالک نساجی بر سر ورزش ایران مستدام!