Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@16:52:15 GMT

کسری بودجه شهرداری صفر شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۲۸۲۸

کسری بودجه شهرداری صفر شد

ایران اکونومیست-رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه کسری بودجه شهرداری صفر شد، گفت: شورای نگهبان و رسانه ملی نقش مهمی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات مجلس را دارند.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در یکصد و نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران گفت: همکاران ما در شهرداری از بامداد امروز در تلاش هستند تا معابری که دچار برق‌گرفتگی شده است را باز کنند و امیدوارم که رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی بی‌طرفانه این موضوع را انعکاس دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گزارش نه ماهه عملکرد شهرداری تهران آماده شده است و در این مدت بدون درنظر گرفتن بودجه غیرنقدی و مشکل رکود، تحریم و تورم هزینه‌های جاری شهرداری تهران کمتر شده است و 92 درصد رقم بودجه یعنی 8 درصد کمتر از سقف موردنظر تأمین شده است.

ی ادامه داد: همچنین درآمد شهرداری به 92 درصد رسیده و این یعنی کسری بودجه تا آخر آذر صفر شده است، همچجنین بازپرداخت بدهی و سود تسهیلات هم صورت گرفته و ااحساس خوبی دارم که درآمد پایدار شهرداری بیشتر شده است.

هاشمی باتذکر نسبت به شهرداری گفت: باید نسبت به بودجه غیرنقدی حساسیت باشد تا طرح‌های توسعه‌ای دچار رکود نشود و بخش عمرانی در شهر با بودجه غیرنقدی توسعه یابد.

وی در ادامه به حوادث دی‌ماه و رد صلاحیت‌ها در انتخابات مجلس اشاره کرد و بیان داشت: امیدوار هستیم در هفته‌های آینده شور انتخابات اوج گیرد.

وی با اشاره به خطبه اخیر رهبر انقلاب گفت: تهدیدات بزرگی پیش‌رو داریم که توسط آمریکا انجام می‌گیرد و تنها مسیری که می‌توان در مقابله با این تهدیدات داشت، ابتدا مقاومت و بعد از آن افزایش قدرت ملی و توان کشور است که افزایش مشارکت عمومی در انتخابات، نشاط سیاسی ایجاد می‌کند و وظیفه شورای نگهبان و صدا و سیما است که با حساسیت به این موضوع توجه کنند.

رئیس شورای شهر گفت: اگر جامعه حس کند که شورای نگهبان بی‌طرفانه تأیید صلاحیت‌ها را انجام داده و رسانه ملی نیز بی‌طرفانه حمایت کند، می‌توانیم شاهد افزایش مشارکت مردم باشیم.

هاشمی بیان داشت: همچنین در مورد برگزاری انتخابات الکترونیک فضای لازم در این زمینه با انتخابات شورایاری‌ها ایجاد شد و ان‌شاءالله در مورد انتخابات مجلس شاهد نتایج مؤثری خواهیم بود.

فارس

برچسب ها: کسری بودجه ، شهرداری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کسری بودجه شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۲۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  تبلیغات دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۸ صبح ادامه دارد.

انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود و در تهران برای هر شعبه ۴ صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، ۳ صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیدا‌های حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران