Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@08:18:37 GMT

بیش از ۹۴ درصد صادرات کشور در اختیار ۱۰۰ شرکت است

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۲۹۷۹

بیش از ۹۴ درصد صادرات کشور در اختیار ۱۰۰ شرکت است

«ابوالفضل کیانی بختیاری» امروز (یکشنبه) در بیست و دومین دوره همایش شرکت‌های برتر ایران در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما افزود: میزان فروش ۱۰۰ شرکت نخست کشور ۳۷ درصد تولید ناخالص داخلی است.

وی بیان داشت: هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت پالایش نفت اصفهان، شرکت پالایش نفت بندرعباس، هلدینگ بانک ملت و هلدینگ فولاد مبارکه اصفهان به ترتیب پنج شرکت برتر کشور را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیانی بختیاری خاطرنشان کرد: بنگاه‌های بزرگ نقش بسیار شاخصی در اقتصاد کشور دارند و پیشران و لوکوموتیو ایجاد رشد اقتصادی هستند.

وی گفت: این شرکت‌ها با کمک به اشتغال، مسوولیت‌پذیری در جامعه، ارتقا سطح رفاه و نیروی ضدتورمی، تاثیرگذار بر تولید داخلی هستند.

این مقام مسوول ادامه داد: یکی از موضوعاتی که پایداری بنگاه های بزرگ را تضمین می کند، آینده پژوهی و برنامه ریزی برای آغاز چرخه دوم شرکت‌ها است.

وی اضافه کرد: مطابق ماده ۲ اساسنامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ۲۵ درصد عایدات ناشی از سود شرکت‌ها باید صرف تحقیق و پژوهش شود.

 مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی یادآور شد: رتبه بندی شرکت‌های برتر کشور با هدف تولید و شفاف سازی اطلاعات و مشخص کردن میزان اثرگذاری بنگاه ها در اقتصاد انجام می‌شود که ۳۳ شاخص از جمله میزان فروش شرکت ها برای این رتبه بندی در نظر گرفته شده است.

کیانی بختیاری یادآور شد: از بین ۱۰ شرکت برتر کشور، چهار شرکت در حوزه فرآورده‌های نفتی و دو شرکت در حوزه بانک‌ها و موسسات اعتباری بوده و سهم پتروشیمی ها، فلزات اساسی، سرمایه گذاری مالی و شرکت های چند رشته ای صنعتی هر کدام یک جایگاه است.

به گزارش ایرنا، سازمان مدیریت صنعتی همه ساله اقدام به رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران می‌کند. این رتبه‌بندی که ۵۰۰ شرکت بزرگ و تاثیرگذار در اقتصاد کشور را معرفی می‌کند با هدف شناسایی جایگاه بنگاه‌های اقتصادی و گروه های صنعتی (رشته های مختلف کسب و کار)، گسترش رقابت بین بنگاه اقتصادی و کمک به سیاست گذاران اقتصادی کشور انجام می‌شود.

برچسب‌ها پتروشیمی صنعت و معدن ایرنا سازمان مدیریت صنعتی شهرک های صنعتی خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پتروشیمی صنعت و معدن ایرنا سازمان مدیریت صنعتی شهرک های صنعتی خلیج فارس پتروشیمی صنعت و معدن ایرنا سازمان مدیریت صنعتی شهرک های صنعتی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۲۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ زمانی گفت: نان لواش زنجان امتیاز ۹۷.۶، تافتان ۱۰۰، نان بربری ۹۷ و سنگک امتیاز ۹۸ کسب و در مجموع در بخش تافتان و بربری رتبه اول کشوری و در بخش سنگک پس از استان البزر و در بخش لواش پس از استان کرمان در رتبه دوم کشوری در اسفند ماه سال گذشته قرار گرفت.

وی افزود: میانگین نمره کشوری کیفیت در نان لواش ۸۴.۸۱، تافتان ۸۵.۲۲ و بربری ۸۵.۹۶، و سنگگ ۸۷.۹۱ لحاظ می‌شود که میانگین امتیاز همه نان‌های تولیدی استان زنجان در اسفند سال گذشته نمره ۹۸.۱۵ بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ادامه داد: مرکز پژوهش‌های غلات کشور با توجه به استاندارد ۲۶۲۸ (روش آزمون نان‌های سنتی) وضعیت کیفی نان‌های تولیدی در سطح کشور را بررسی و سپس نتایج را اعلام می‌کند.

زمانی گفت: بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده توسط مرکز پژوهش‌های غلات کشور همه نان‌های تولیدی استان زنجان رتبه اول و دوم را به لحاظ کیفیت در کشور کسب کرده است.


دیگر خبرها

  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد