Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو حزب دموکرات کردستان عراق، اعلام کرد که اخراج نظامیان آمریکایی از منطقه کردستان منوط به تصمیم دولت مرکزی است.

قدس آنلاین؛ «مهدی عبدالکریم» عضو حزب دموکرات کردستان عراق، درباره اخراج نیروهای خارجی از منطقه کردستان، گفت که این امر منوط به تصمیم بغداد است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» توضیح داد: منطقه کردستان خروج نیروهای خارجی از اراضی خود را رد نمی‌کند و تصمیم عقب‌نشینی این نیروها به تصمیمات دولت مرکزی عراق مربوط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالکریم افزود که «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان تاکید دارد که تصمیم منطقه کردستان، تصمیم بغداد خواهد بود. وی در جریان سفر «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر پیشبرد امور به اربیل،نیز بر این مسئله تاکید کرد و گفت: تصمیمی که دولت مرکزی در این‌باره اتخاذ کند، منطقه کردستان نیز به منظور حفظ حاکمیت عراق، به آن احترام خواهد گذاشت.

عضو حزب بارزانی توضیح داد که ملاحظاتی درباره تصمیم عقب‌نشینی نیروهای خارجی از عراق وجود دارد و برخی مذاکرات در این‌باره در جریان است و طی روزهای آتی، همه چیز روشن خواهد شد و راه‌ حل‌های طی روزهای آتی ارائه می‌گردد.

این در حالی است که «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق، جمعه (۲۷ دی)، در این‌باره گفت: «نظر ما این است که تصمیم پارلمان عراق [برای اخراج نظامیان خارجی] تصمیم خوبی نبود و کُردها و سنّی‌ها در آن دخیل نبودند... این اقدامی مهم بود که بدون اتفاق آراء انجام شد و در واقع روح قانون اساسی عراق را نقض کرد. این برای امروز یا آینده عراق خوب نیست».

در پی نقض‌های مکرر حاکمیت عراق از سوی آمریکا و ترور سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس سازمان الحشد الشعبی و شماری از همراهان آنها در روز ۱۳ دی،  پارلمان عراق روز یکشنبه (۱۵ دی)، طرح اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب کرد. 

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق هم در جلسه رای‌گیری پارلمان این کشور برای تصویب طرح اخراج نیروهای خارجی از کشورش، خواستار خروج فوری نیروهای آمریکایی از عراق شد و گفت : «منفعت عراق و آمریکا ایجاب می‌کند که نیروهای خارجی عراق را ترک کنند».

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اخراج آمریکا از عراق خروج نیروهای آمریکایی از عراق بارزانی حزب دموکرات کردستان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۳۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه ۸۶ قانونگذار دموکرات به بایدن: اسراییل قوانین ما را نقض می‌کند

قانونگذاران دموکرات آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور اعلام کردند شواهد نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی با ممانعت از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه، قوانین ایالات متحده را نقض کرده است.

 به گزارش ایسنا، ۸۶ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور اعلام کردند مانع‌تراشی‌های رژیم صهیونیستی در ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تضمین‌هایی که این رژیم برای تبعیت از قانون حمایت خارجی آمریکا داده را نقض می‌کند.

بر اساس این قانون، دریافت‌کنندگان حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا باید از حقوق بشردوستانه بین‌المللی تبعیت کرده و اجازه دهند کمک‌های بشردوستانه بدون هیچ مشکلی به مقصد موردنظر تحویل داده شود.

قانونگذاران آمریکایی در نامه خود تصریح کردند کابینه رژیم صهیونیستی در برابر درخواست‌های متعدد واشنگتن برای باز کردن گذرگاه‌های مرزی زمینی و دریایی با هدف ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه مقاومت کرده است.

این اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در این نامه به گزارش‌هایی استناد کردند که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی نمی‌گذارد حمایت‌ها به میزانی به غزه ارسال شود که از قحطی جلوگیری شود.

در این نامه آمده است: ما از دولت آمریکا انتظار داریم تبعیت اسرائیل از قوانین موجود را تضمین کرده و برای پیشگیری از بحران انسانی مضاعف در غزه گام‌هایی ملموس بردارد.

بایدن از آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا خواسته تا روز چهارشنبه به کنگره این کشور گزارش دهد که آیا تضمین‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر رعایت قوانین بین‌المللی در استفاده از تسلیحات آمریکایی معتبر هستند یا نه.

در ماه میلادی گذشته دست‌کم چهار نهاد وزارت خارجه به بلینکن هشدار دادند که بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، رژیم صهیونیستی به تعهدات خود در این زمینه پایبند نبوده است.

قانونگذاران آمریکایی در این نامه با اشاره به ممانعت عامدانه از تحویل کمک‌های بشردوستانه به ساکنان غزه، نسبت به شیوه‌های جنگی رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی شدید کردند.

آنها از بایدن خواستند نتانیاهو را توجیه کند که تا وقتی کمک‌های بشردوستانه آن‌طور که باید به مردم غزه تحویل داده نشوند، ممکن است رژیم صهیونیستی دیگر صلاحیت دریافت کمک‌های تسلیحاتی آمریکا را نداشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • جنایت زندان دوله‌تو + تصاویر | خود مشاهده کردم که آنان را جلوی کاروان‌های عروسی سر می‌بریدند...
  • سی‌ان‌ان: سرکوب اعتراضات و حمایت از صهیونیست‌ها آرای بایدن را می‌خورد
  • دانشجویان خارجی حاضر در تظاهرات از آمریکا اخراج می شوند!
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • نامه ۸۶ قانونگذار دموکرات به بایدن: اسراییل قوانین ما را نقض می‌کند
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو