Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام بر لزوم احیا و به‌روزرسانی اجاره‌بهای موقوفات در این بخش تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بسطام، صبح امروز نشست بررسی و شناسایی موقوفات روستای میقان با حضور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام، اعضای شورای اسلامی، دهیار و مؤثرین و مطلعین در محل دهیاری میقات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام ضمن بازدید از موقوفات و رقبات روستای میقان در نشستی که با حضور شورا و دهیار و مؤثرین و مطلعین در محل دهیاری برگزار شد، اظهار کرد: وقف سنت حسنه‌ای است و به‌واسطه این اقدام خداپسندانه موقوفات متعددی که گذشتگان وقف نموده‌اند، امروز و پس از سال‌ها در اختیار ما قرار دارد.

حجت‌الاسلام محمدرضا بخشی افزود: باید در احیا و به‌روزرسانی اجاره‌بهای این موقوفات به‌منظور اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش تلاش کنیم.

وی عنوان کرد: در روستای میقان موقوفات زیادی وجود دارد که قدمت برخی از این موقوفات به بیش از ۱۳۰ سال می‌رسد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام تصریح کرد: با گذشت این مدت امروزه شاهد اجرای نیت این موقوفات برابر نظر واقف که در وقف نامه درج‌شده هستیم و می‌بینیم که مراسم عزاداری امام حسین (ع) و سایر نیات مندرج در وقف نامه‌ها اجرا می‌شود.

وی گفت: این اتفاقات ناشی از بیانگر راسخ مردم این دیار در اقدام به وقف اموال خود بوده و خواسته ما از مؤثرین و مطلعین روستا این است که در شناسایی و بروز رسانی اجاره‌بهای موقوفات و احیاء موقوفات ما را کمک و مساعدت کنند تا خدمات وقف به نحو احسن به جامعه هدف ارائه شود.

بخشی افزود: مستاجرین به‌منظور اجرای امینانه و به‌موقع نیات واقفین لازم است مستاجرین نسبت به پرداخت اجارات خود به موعد مقرر اقدام کنند تا اجرای نیت واقف مقدور باشد.

وی خاطرنشان کرد: برپایی مراسم از محل اجرای نیت واقفین باعث روشنگری و شفاف‌سازی درامد موقوفه و اعتماد مردم به وقف و ایجاد وقف‌های جدید خواهد شد و یکی از نکاتی که واقفین در هنگام اقدام به وقف اموال خود در حال حاضر لازم است مدنظر قرار دهند این است که نیات خود را منطبق با نیازهای روز جامعه در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: موقوفات محمدرضا بخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۳۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ثبت قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، معاون اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: با هدف رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت همه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور انجام می‌شود.
سامانه خودنویس جهت رفاه حال مردم و بمنظور نظارت و کنترل قیمت مسکن ایجاد شده است تا مردم بتوانند به صورت رایگان قرارداد‌های ملکی خود را ایجاد و ثبت کنند.
 محمد جامع می‌گوید: از ابتدای سال جاری تمامی قرارداد‌های اجاره برای دریافت کد رهگیری رایگان باید در سامانه خودنویس به آدرس https://khodnevis.mrud.ir/ ثبت شوند.
دریافت شناسه رهگیری در این سامانه علاوه بر مشاوران املاک برای مردم نیز امکانپذیر است.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • لزوم ثبت قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس
  • اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد / آخرین خبرها از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن تأیید شد
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • لزوم ثبت قرارداد ‌اجاره‌ مسکن در سامانه خودنویس
  • معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات
  • بهار کتاب ایران/از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه