Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@23:43:54 GMT

ماهواره‌های ظفر ۱ و۲ به پایگاه فضایی ارسال شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۳۲۸۴

ماهواره‌های ظفر ۱ و۲ به پایگاه فضایی ارسال شد

به گزارش فارس، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارسال ماهواره‌های ظفر ۱ و۲ به پایگاه فضایی خبر داد.

وی در توئیتی نوشت: با تلاش دانشمندان جوان ایرانی، «ماهواره‌های ظفر ۱و۲» که تست‌های موفق خود را پشت سر گذاشته‌اند، امروز راهی پایگاه فضایی می‌شوند تا به زودی فرآیند قرار گرفتن آنها در مدار طی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماهواره و ماهواره‌بر هر دو یک گام تحقیقاتی مهم هستند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکت بوئینگ هفته آینده نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار خود را به مدار می‌فرستد و فضای رقابت این شرکت با اسپیس‌ایکس را که متعلق به ایلان ماسک است و رونق بخش مهمی از صنعت فضایی آمریکا به دستانش گره خورده فراهم کند.

ماموریت آزمایشی استارلاینر یک نقطه عطف برای شرکت بوئینگ به شمار می‌آید؛ پرتای این کپسول با سال‌ها تاخیر وبیش از یک میلیارد دلار هزینه بیشتر همراه بوده؛ استارلاینر فضانوردان ناسا را برای انجام سفر‌های معمول فضایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی همراهی می‌کند.

ناسا در سال‌های اخیر از نسل‌های جدید فضاپیما‌های خصوصی حمایت کرده و باور دارد شرکت‌های خصوصی می‌توانند فضانوردان و سایر مشتریان شرکت‌های فضایی از جمله ناسا را به ایستگاه فضایی بین‌المللی و تحت برنامه بلندپروازانه‌تر این سازمان، آرتمیس، به ماه و در نهایت مریخ برسانند. 

جیم فری، معاون ناسا در یک کنفرانس خبری که پیش از پرتاب استارلاینر تدارک دیده شده بود به خبرنگاران گفت: "نخستین پرواز سرنشین‌دار یک فضاپیمای جدید نقطه عطف کاملاً حیاتی برای آن است، اما جان اعضای خدمه استارلاینر که دو فضانورد ناسا هستند نیز در خطر است. 

ویلیامز، فضانورد ناسا، ۵۸ سال دارد و خلبان آزمایشی سابق نیروی دریایی با تجربه پرواز بر فراز ۳۰ هواپیمای مختلف است و از نخستین پرواز خود در سال ۲۰۰۷، بیش از ۳۲۲ روز را در فضا گذرانده است. ویلمور، فضانورد دیگر ناسا ۶۱ سال دارد و کاپیتان بازنشسته نیروی دریایی است که ۱۷۸ روز در فضا حضور داشته است. نخستین ماموریت فضایی وی در سال ۲۰۰۹ بوده است.

استارلاینر با فضایی برای حداکثر هفت فضانورد، نمادی از مبارزات بوئینگ برای رقابت با رقبای فضایی جدید مانند اسپیس ایکس است که فضاپیمای سرنشین‌دار آن نهستسن ماموریت خدمه خود را در سال ۲۰۲۰ انجام داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • اولین ارتباط بلوتوثی فضایی برقرار شد
  • کاوشگر سمت دور ماه به قمر می‌رود
  • حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه؛ خسارت سنگین روس‌ها + ویدئو
  • شبکه هابل برای اولین بار با یک ماهواره ارتباط بلوتوثی برقرار می‌کند
  • تلسکوپ فضایی هابل به زندگی برگشت
  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه
  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر