Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@09:30:01 GMT

استقبال از طرح مدارس فصلی در کرمان

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۳۴۵۳

استقبال از طرح مدارس فصلی در کرمان

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود رضایی‌زاده افزود: این طرح برای استعدادیابی و کمک به شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزی پایه‌های هشتم و نهم در شهرهای مختلف استان کرمان به طور سه‌جانبه در حال اجراست.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان به عنوان فناوران و سرمایه‌های آینده کشور باید مورد توجه قرار گیرند، بنابراین طرح مدارس فصلی خلاقیت و ایده‌پردازی در کرمان با همکاری بنیاد ملی نخبگان و اداره کل آموزش و پرورش این استان از تابستان ۹۸ راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فناوری پارک علم و فناوری استان کرمان بیان کرد: نحوه اجرای این طرح بدین صورت است که ابتدا دانش‌آموزان مشتاق و خلاق از بین حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز پایه هشتم و نهم مدارس استان و در شرایط سنجش یکسان انتخاب و  در ۳  روز در مدرسه فصلی خلاقیت شرکت می‌کنند.

وی اظهار کرد: کارگاه‌هایی با محوریت مشاهده و ایده‌پردازی، تفکر واگرا، توفان ذهن و طراحی لوگو، ارتباط مؤثر، سنجش خلاقیت و حلقه کندوکاو، از مهمترین سرفصل‌های این مدارس است که به صورت گروهی به دانش‌آموزان ارائه خواهد می‌شود.

رضایی‌زاده افزود: با اشاره به پتانسیل و ظرفیت‌های حوزه کشاورزی استان کرمان در همین راستا رویداد شتاب ایده‌های نوآورانه و فناورانه در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته در کرمان در روزهای ۱۱ تا ۱۳ دی ماه جاری با حضور ۱۴۰ نفر از علاقه‌مندان حوزه استارتاپ‌ها در محل مرکز نوآوری و شتاب‌دهی تگ برگزار شد.

وی گفت: این رویداد آموزشی و ترویجی با هدف حمایت آموزش و هدایت صاحبان ایده، نخبگان و علاقه‌مندان از سراسر استان و با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مرکز تحقیقات کشاورزی، مرکز نوآوری و شتاب‌دهی تگ، پارک علم و فناوری، دانشگاه تحصیلات تکمیلی و دانشگاه شهید باهنر کرمان اجرا شد.

معاون فناوری پارک علم و فناوری استان کرمان بیان کرد: این رویداد با حضور ۱۹ مربی از استان و خارج از استان و با تکیه بر توان مربیان بومی ابتدا با  ۲۷ ایده توسط شرکت‌کنندگان ارائه شد که از بین این ایده‌ها ۱۲ ایده به منظور تیم‌سازی انتخاب و با کمک تسهیلگر رویداد و مربیان در ۳ روز مدل کسب و کار آنها تکمیل و آماده ارائه به داوران انجام شد.

 در حال حاضر حدود ۲۰۰ واحد فناور و ۶۰ شرکت دانش‌بنیان در استان کرمان در زمینه‌های آی‌تی، کشاورزی، پزشکی، نانو، مکانیک، عمران و غیره فعالیت دارند.

کد خبر 479055 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش استان‌ کرمان مدرسه و مدارس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش استان کرمان مدرسه و مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۳۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد ملی مساله محور «شروع» در دانشگاه کردستان آغاز شد

نوید رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از آغاز رویداد شروع در کردستان خبر داد و اظهار کرد: این رویداد یک روزه و در راستای اهداف مربوط به توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری برگزار می‌شود.

وی افزود: در این رویداد نیازهای فناورانه از طریق شرکت‌ها به صورت مساله محور مطرح می‌شود و دانشجویان و یا هر یک از اعضای هیأت علمی ایده‌ای در این حوزه داشته باشند، به شرکت معرفی خواهد شد.

مدیر توسعه کارآفرینی، مراکز رشد و نوآوری دانشگاه کردستان ادامه داد: شرکت مورد نظر با صاحب ایده وارد مذاکره خواهد شد و در صورتی که ایده مطرح شده قابلیت تأمین نیاز شرکت را داشته باشد، از طریق تسهیلات و یا کمک بلاعوض، صاحب ایده را حمایت خواهد کرد.

رضایی با اشاره به اینکه این رویداد در دانشگاه‌های مختلف برگزار شده، عنوان کرد: این رویداد برای نخستین بار در دانشگاه کردستان و با حضور دانشجویان و اعضای هیأت علمی علاقمند و صاحب ایده برگزار می‌شود.

وی مزایای شرکت در این جشنواره را آشنایی با فضای کار اشتراکی، فضای کارگاهی، خدمات مالی، ایجاد شبکه ارتباطی، آموزش و توانمندسازی دانست و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این رویداد ایجاد زمینه و شرایط مناسب برای آشنایی دانشجویان با مسائل فناورانه در قالب انجام پروژه‌های علمی، حمایت از سرمایه‌های انسانی و استعدادهای علمی کشور و تبدیل خلاقیت و دستاوردهای علمی به محصولات قابل ارائه به بازار است.

کد خبر 6098366

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا به شناسایی ایده‌های فناورانه منجر می‌شود
  • ارسال ۱۱۰ ایده به رویداد ملی «طراحی، بسته‌بندی صنایع خلّاق، محصولات خانگی و صنایع‌دستی»
  • استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات
  • ایده‌های برتر رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی محصولات معرفی شدند
  • برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان
  • رویداد ملی مساله محور «شروع» در دانشگاه کردستان آغاز شد
  • استقبال از «آن برد» غافلگیر کننده بود/ دغدغه همیشگی «مهاجرت»
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم