Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@04:02:23 GMT

بازداشت مدیرکل وزارت صنعت دراراک

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۳۷۷۱

معاون دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی به جرم ارتشا و تضییع وجوه و اموال دولتی بازداشت شده است. ناطقان: چندی پیش در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی خبری مبنی بر بازداشت یکی از مدیران صنعتی استان منتشر شد، این در حالی است که چندی پیش نیز معاون معدنی این سازمان به همراه یکی از معدنکاران به اتهام دریافت رشوه دستگیر شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پس از پیگیری‌های انجام شده از سوی ایسنا، در نهایت، معاون دادستان اراک ضمن تایید این مهم، برخی از جزئیات این موضوع را اعلام کرد.

ابوالفضل عامری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضائیه در جهت  تعقیب قانونی و مبارزه با مفاسد اقتصادی و با وصول گزارشاتی مبنی بر وقوع تخلفات و جرایم مالی عدیده در اداره کل صمت استان مرکزی،  دادسرای عمومی و انقلاب اراک در تابستان سال جاری تحقیقات مقدماتی با ارجاع پرونده به شعبه معاونت دادستانی اراک آغاز شد که در این راستا تنی چند از متصرفین و بهره برداران معادن استان و متعاقبا یکی از معاونین این اداره بازداشت و پس از تکمیل نسبی تحقیقات و جمع آوری مکفی ادله سرانجام در مورخه 17 دی 98 مدیرکل اداره موصوف به اتهامات ارتشاء، معاونت در ارتشا، اهمال در انجام وظایف منتج به تضییع حقوق بیت المال از طریق عدم اخذ حقوق دولتی در سطح استان و صدور مجوزهای غیرقانونی و تبانی در انجام معاملات دولتی و مزایده ها احضار و نهایتا با قرار بازداشت موقت یکماه بازداشت شد.

وی افزود:  در پی اعتراض نامبرده به قرار تامین کیفری مزبور، هم اکنون پرونده در این شعبه به محکمه کیفری دو ارسال شده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اراک افزود: با توجه به لزوم تکمیل تحقیقات و حفظ ادله در رابطه با بزه های انتسابی نسبت به مدیرکل اداره موصوف، قرار نظارت دائر بر عدم اشتغال مدیرکل اداره مزبور به پست های ریاست یا معاونت و امور مرتبط با مسائل مالی در اداره صمت نیز صادر و به استانداری استان ارسال و اعلام شده است و تحقیقات کماکان ادامه دارد.

عامری بیان کرد: بازداشت معاون صنعت معدن استان نیز چندی پیش رخ داده بود که مربوط به همین پرونده است که البته وی در حال حاضر به قید وثیقه آزاد است. مدیرکل سابق صنعت معدن نیز پس از شناسایی سایر افراد و تکمیل تحقیقات، به قید وثیقه آزاد می‌شود که البته ممکن است این پروسه زمان‌بر باشد.

وی بیان کرد: با توجه به وجود معادن و بحث‌های گسترده مالی و ارتباط این سازمان با اموال و غیرمنقول، زمینه وقوع جرم در این مجموعه افزایش پیدا می کند.
منبع: ایسنا برچسب ها: بازداشت ، مدیر ، صنعت ، ناطقان ، وزارت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بازداشت مدیر صنعت ناطقان وزارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۳۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب عصر پنج شنبه در نشست بررسی وضعیت تعرفه در بنادر استان با حضور مدیرکل لجستیک، ترانزیت و توافقنامه‌ها و رئیس اداره تعرفه سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: تجهیز بندر بوشهر به جرثقیل ویژه نگله های سنگین از مطالبات چندین ساله برای بندر بوشهر بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته ظرف چند ماه آینده جرثقیل ۱۴۰ تنی در این بندر مستقر می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه عمده مراودات تجاری بنادر استان بوشهر با کشور امارات است گفت: با توجه به مسافت طولانی این محور می‌طلبد در بحث تعرفه بازنگری لازم با هدف رونق بنادر استان بوشهر انجام شود.

وی تصریح کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در راستای جلب رضایت حداکثری جامعه هدف اهتمام جدی داشته و در این زمینه با تمام توان و ظرفیت پای کار آمده است.

شکیبی نسب اظهار کرد: در نشست‌های هم اندیشی با تجار و بازرگانان با بهره‌گیری از ایده‌ها و دیدگاه‌های آنان برای گره گشایی از مشکلات فراروی رونق بنادر استان بوشهر استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: میانگین بازه زمانی انجام تشریفات گمرکی به واسطه دخیل بودن ۲۷ دستگاه اجرایی بسیار زمان بر است که امید است در جهت تحقق توسعه دریا محور برای سرعت بخشی به این فرایند راهکار لازم اعمال شود.

شکیبی نسب افزود: بنادر استان بوشهر از شاخصه‌های مختلفی خروج کالاهای متروکه سنواتی، رعایت الزامات ایمنی و نُرم تخلیه و بارگیری از بنادر پیشتاز کشور هستند و با چنین جایگاهی بستر خوب و مناسبی برای ورود تجار و بازرگانان به بنادر این استان مهیا است.

کد خبر 6095396

دیگر خبرها

  • بازداشت عامل جنایت خونین در بوستان ولایت
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • قتل مرد کامیون‌دار با ضربه چاقو در این محله تهران
  • بازداشت شرور وحشت آفرین در غرب تهران
  • مشاور املاک جاعل در اردبیل بازداشت شد
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس
  • ◄ کاهش زمان صدور بارنامه و تخلیه و بارگیری به‌موقع در راه‌ آهن شرق