Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز اظهار داشت: مذاکرات برلین گامی مهم برای تحکیم آتش بس در لیبی است.

وی که پیش از عزیمت به آلمان برای شرکت در کنفرانس برلین سخن می گفت، افزود: ترکیه کلید صلح در لیبی است.

لازم به ذکر است که قرار است امروز، برلین میزبان کنفرانسی بین المللی در خصوص بحران لیبی با حضور نماینده سازمان ملل و دیگر کشورها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارلمان ترکیه در تاریخ ۱۲ دی با لایحه مجوز اعزام نیروی نظامی جهت حمایت از دولت وفاق لیبی موافقت کرد. بر اساس این لایحه، پارلمان به دولت ترکیه این مجوز را می‌دهد که جهت حمایت از دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فایز السراج که مورد حمایت جامعه بین‌الملل است، نیرو و تجهیزات اعزام کند.

ترکیه از دو ماه گذشته به صورت جدی وارد پرونده لیبی شده و رسما از دولت فایز السراج در مقابل دولت حامی ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی حمایت می‌کند. اما در مقابل کشورهای عربستان سعودی، مصر و امارات جانب خلیفه حفتر را گرفته و عملا لیبی را به صحنه جنگ نیابتی با ترکیه تبدیل کرده‌اند.

حدود یک ماه پیش ترکیه دو تفاهم‌نامه همکاری امنیتی و ترسیم مرزهای دریایی با دولت وفاق ملی لیبی امضا کرد تا بتواند منابع انرژی در دریای مدیترانه را اکتشاف و استخراج کند؛ این اقدام، موجب خشم مصر، یونان، قبرس جنوبی و ژنرال خلیفه حفتر شد.

کد خبر 4829362

منبع: مهر

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان ترکیه لیبی ایالات متحده آمریکا ایران عراق قاسم سلیمانی دونالد ترامپ انتقام سخت موشکی رژیم صهیونیستی لیبی سوریه روسیه ترکیه برجام انگلیس مایک پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۳۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس خواستار قطع روابط کشورها با رژیم صهیونیستی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: از تصمیمات اخیر ترکیه در حمایت از فلسطین که در معرض نسل‌کشی وحشتناک قرار دارد، قدردانی می‌کنیم.

جنبش حماس با اشاره به تصمیم آنکارا مبنی بر توقف روابط تجاری با رژیم اشغالگر صهیونیستی و اعلام پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از این رژیم در دیوان دادگستری بین‌المللی، تاکید کرد: این تصمیمات شجاعانه را بازتاب مواضع اصیل ملت ترکیه در حمایت از مبارزات ملت فلسطین و حق آزادی و تعیین سرنوشت آن می‌دانیم.

این جنبش از تمامی کشورها و در راس آن کشورهای اسلامی و عربی خواست تمامی روابط خود را با رژیم نازی و جنایتکار قطع کرده و آن را در عرصه بین‌الملل طرد و منزوی کنند و در تلاش برای بازخواست و محاکمه سران تروریست آن به سبب جنایات هدفمند و سازماندهی شده علیه کودکان و غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه باشند.

کد خبر 6095569 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • از اعتصاب اساتیددانشگاه نیویورک تا حمایت دانشگاه‌های ترکیه از غزه
  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد
  • حماس خواستار قطع روابط کشورها با رژیم صهیونیستی شد
  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی