Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی ـ فیلم کوتاه «یک دست صدا دارد» از تولیدات حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد به کارگردانی سعید کریمی رتبه اول بخش حرفه‌ای جشنواره ملی مبین را کسب کرد.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، شریف اسلامی، رئیس حوزه کهگیلویه و بویراحمد امروز، 29 دی‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مراسم اختتامیه جشنواره فیلم ۱۱۴ ثانیه‌ای مبین، با حضور سیدحمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، معصومه ابتکارمعاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان و قرآنیان کشور در روز دوشنبه، 23 دی‌ماه در خانه هنرمندان تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: فیلم کوتاه «یک دست صدا دارد» ساخته سعید کریمی، از تولیدات واحد هنرهای تصویری حوزه هنری در بخش حرفه‌ای این جشنواره رتبه اول را کسب کرد.
رئیس حوزه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این فیلم به کارگردانی سعید کریمی فیلمساز هم استانی به مدت ۱۲۰ ثانیه در سال ۹۷ در واحد هنرهای تصویری حوزه هنری تولید شده و تاکنون در جشنواره‌های مختلف موفق به کسب جایزه شده و توانست در جشنواره فیلم ۱۱۴ ثانیه مبین نیز موفق به کسب رتبه نخست بخش حرفه‌ای شود.
اسلامی بیان کرد: موضوع این فیلم درباره زنی است که با ایثار خود، دو دختر خردسالش را خوشحال می‌کند و لبخند را بر لبان آنان می‌نشاند.
وی با اشاره عوامل این فیلم، گفت: سعید کریمی نویسنده و کارگردان، جلال مهدوی دستیار کارگردان، فاطمه قیصری، ماهور و ماهک شاکری به عنوان بازیگر ایفای نقش دارند، همچنین داود کرم‌پور تصویربردار، پژمان امیرنژاد صدابردار، الهام یزدان شناس منشی صحنه، فاطمه اعتباری عکاس، فاطمه قیصری طراح صحنه و لباس، داود کرم‌پور مدیر تولید و سعید کریمی در تدوین و صدا گذاری این فیلم همکاری داشتند.
رئیس حوزه کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: استفاده از ظرفیت هنر فیلم‌سازی برای ثبت و انتقال نقش قرآن در جوامع اسلامی، ایجاد زمینه مناسب برای رقابت سازنده در جهت ارتقای سطح کیفی و کمی هنر فیلم‌سازی با محوریت قرآن و عترت، فراهم آوردن بستری مناسب برای بروز و شکوفایی استعدادهای جوان در عرصه دینی، قرآن و معارف اهل بیت(ع)، مقابله با ترفندهای دشمنان اسلام و قرآن با ارائه تولیدات سینمایی با مضامین قرآن و عترت از جمله اهداف این جشنواره بود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کهگیلویه و بویراحمد فرهنگی جشنواره مبین یک دست صدا دارد حوزه هنری قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۳۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان در آبان ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این رویداد ادای دین به باورهای دینی مردم و جزو نوآوری‌های جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) است. 

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمحمد هاشمی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در دیدار مدیران و دبیران جشنواره امام رضا (ع) اظهار داشت: در دور جدید جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری رضوی چند ایده مرکزی برای این کار وجود داشت که برای تخصصی شدن به سمت کارهای مردمی و اثرگذار پیش برود.

وی افزود: دومین ایده استفاده از چهره‌های فرهنگی و هنری بود که در صدر آن فرهاد قائمیان با تعهد همیشگی و عشق به امام رضا (ع) این مسئولیت را پذیرفت و اهتمام کامل و ویژه به کار گذاشتند؛ دیگر افرادی که همت کردند تا جشنواره‌ای برگزار شود و با کارگاه‌ها و رویکرد آموزشی آن دامنه‌های جدیدی در عرصه فرهنگ و هنر شکل بگیرد. با این مجموعه کارها، به این هدف خود نزدیک‌تر شدیم.

قائم مقام وزیر فرهنگ اضافه کرد: تلاش شد با تجمیع جشنواره‌های همگون و با اهتمام اعضا در بخش‌های سیاستی و اجرایی، کار قوام بیشتری پیدا کرده است.

برگزاری جشنواره دینی فیلم رضوان در آبان ۱۴۰۳

هاشمی گفت: اختتامیه اولین فیلم دینی فیلم رضوان آبان ۱۴۰۳ با دبیری محمدحسین لطیفی در این دوره از جشنواره رضوی برگزار می‌شود که امید است نقطه عزیمتی در این کار شود و با این کار ادای دینی در باورهای دینی مردم کرده باشیم و کار مؤثری باشد و این رویداد جزو نوآوری‌های جشنواره امام رضا (ع) است.

وی عنوان کرد: تلاش شده تا خروجی‌های جشنواره‌ها را تا انتها دنبال کنیم تا نتایج اثرگذاری داشته باشد و در خروجی انتهایی کار این نیت را به منصه ظهور برسانیم و به سبد محصولات رویدادهای مردمی اضافه شود.

قائم مقام وزیر فرهنگ با بیان اینکه راهبری جشنواره دوره بیست‌ویکم با مدیریت فرهاد قائمیان انجام شده است، عنوان کرد: امسال در کنار دیگر رویدادها، روایت آوای رضوی با حضور هوشنگ جاوید و احمد صبری به دبیری سیدمجتبی ذبیحی در حال انجام است، همچنین جشنواره روستایی رضوی در سطح ملی و به صورت حرفه‌ای با دبیران تراز ملی شکل مطلوبی به خود گرفته است.

منبع: ایرنا کد خبر 748336

دیگر خبرها

  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد