Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستگاه پیچش گرم یک دستگاه شبیه‌ساز است و این امکان را فراهم می‌کند که در فرآیند تولید فولاد به‌جای تولید یک ذوب تستی به میزان ۲۰۰ تن و به ارزش حدودی یک میلیارد تومان یا یک تختال به ارزش حدودی صد میلیون تومان چند نمونه کوچک مورد آزمون قرار گرفته و دربارۀ امکان تولید آن تصمیم‌گیری شود.

روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان روز یکشنبه به نقل از 'محمدرضــــا طرقـــــــــی‌نژاد' افزود : دستگاه پیچش گرم با کرنش بالا (تا ۳۰ بر ثانیه)، دستگاهی با فناوری پیشرفته است که برای اولین بار در مقیاس صنعتی، به همت دانشمندان و متخصصان داخلی در ایران طراحی و ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معروف‌ترین شرکت سازنده دستگاه پیچش گرم در جهان، شرکت GLEEBLE آمریکاست که قیمتی در حدود ۷۰۰ هزار دلار آمریکا دارد و به دلیل تحریم‌های کنونی، اجازه فروش آن به ایران داده نمی‌شود.

عضـــو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و مجری این طرح اظهار داشت: باتوجه‌ به هزینه تمام‌شده ساخت داخلی این دستگاه که بیش از ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است، معادل ۷۵ میلیارد ریال صرفه‌جویی شده و از خروج ارز حاصل جلوگیری شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه واحد متالورژی و روش‌های تولید شرکت فولاد مبارکه برای طراحی مواد جدید به بررسی رفتار کارپذیری و پدیده‌های بازگشت دینامیکی و استاتیکی و همچنین دماهای بحرانی این مواد قبل از نورد گرم نیاز دارد، بنابراین ساخت این دستگاه اولین گام در طراحی و تولید محصولات جدید است که هم‌اکنون در سرلوحه اهداف استراتژیک این شرکت قرار دارد.

به گفته وی طراحی سیکل ترمومکانیکال فرایند نورد داغ و فورج ورق و مقاطع، تعیین ظرفیت موردنیاز برای غلتک‌های نورد،  بهینه‌سازی خط نورد گرم شامل گشتاور موردنیاز، سرعت غلتک‌ها، زمان بین‌پاسی، دما و بهینه‌سازی ساختارهای متالورژیکی در محصولات تولیدی از دیگر توانایی‌های این دستگاه است که می‌تواند مورداستفادۀ اساتید دانشگاه، دانشجویان و محققان و صنایع سراسر کشور قرار گیرد.

طرقـــــــــی‌نژاد ادامه داد:امکان مطالعه گستره وسیعی از آلیاژها شامل آلیاژهای دما بالا نظیر سوپرآلیاژها و فولادهای نسوز، قابلیت شبیه‌سازی فیزیکی مرحله خشن‌کاری نورد که مستلزم کرنش‌های بسیار زیاد است، قابلیت ایجاد محدوده وسیعی از پارامترهای فرایندی شامل دما، نرخ کرنش و تنش اعمالی، امکان انجام آزمون مشابه دیلاتومتری جهت تشخیص دمای استحاله و امکان طراحی آلیاژهای کارپذیر از دیگر توانایی‌ها و قابلیت‌های این دستگاه محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین این دستگاه به یک کورۀ القایی توان بالا تجهیز شده که امکان انجام آزمایش تا دمای یکهزار و ۶۰۰ درجه سانتی‌گراد را فراهم آورده است همچنین این دستگاه مجهز به یک سامانه خنک‌کننده است که توانایی سرمایش سریع فولاد در محیط‌های هوا، مخلوط آب‌وهوا و آب را دارد.

عضـــو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و مجری این طرح خاطرنشان کرد: می‌توان ادعا کرد که با طراحی و شبیه‌سازی فرایندهای ترمومکانیک نورد داغ انقلابی در طراحی و توسعۀ فولادهای نوین در شرکت فولاد مبارکه اصفهان رخ داده است.

 این دستگاه با حمایت مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان و توسط پژوهشکده فولاد دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی و ساخته شده است.

دستگاه پیچش گرم با نرخ کرنش بالا که ساخت آن تا پیش از این در انحصـــــار شرکـــــت‌های آمریکایی بود و کشور ایران به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه از داشتن آن محروم شده بود، برای نخستین بار در کشور با حمایت و همکاری شرکت فولاد مبارکه و به همت دانشمندان و متخصصان داخلی طراحی و ساخته شد و در دومین نمایشگاه بومی‌سازی صنعت فولاد رونمایی شد.

مجتمع فولاد مبارکه در ۷۵ کیلومتری جنوب غرب اصفهان بزرگترین واحد صنعتی تولید ورق های فولادی در ایران است و نیز سالانه ۷.۲ میلیون تن فولاد خام تولید می‌کند.


 

برچسب‌ها فولاد مبارکه اصفهان صنعت و معدن فولاد اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فولاد مبارکه اصفهان صنعت و معدن فولاد اصفهان فولاد مبارکه اصفهان صنعت و معدن فولاد اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۴۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌های آنلاین طراحی شد

علی وکیلی، مدیرعامل یک شرکت خلاق فعال در زمینه برندینگ مستقر در کارخانه نوآوری آزادی، به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره یکی از روش‌های نوین برندینگ محصولات که توسط این شرکت خلاق ارائه شده است، توضیح داد: طراحی یک موزه آنلاین برای صنایع و واحدهای تولیدی در راستای برندینگ محصولات و شناخته‌شده‌تر کردن آن‌ها یکی از روش‌های نوین برندینگ توسط این شرکت است.

وی در همین راستا افزود: در اکثر مواقع یک تاریخچه منسجم از فعالیت‌ها، محصولات، افتخارات و خلاصه تمام امور مربوط به یک برند، وجود ندارد یا شاهد این هستیم که خیلی از شرکت‌ها، درقالب روش‌های سنتی مانند بروشور، اطلاعات و خدمات مربوط به خوود را به مشتری ارائه می‌کنند.

وکیلی توضیحات دقیق‌تری از روش نوین این مجموعه برای طراحی موزه آنلاین ارائه کرد و گفت: درواقع، این موزه‌ها براساس چند مرحله اساسی، طراحی مفهوم یا مفهوم‌سازی، طراحی آنلاین و شبکه‌سازی محصول و درنهایت طراحی معماری تکنولوژیکال، طراحی می‌شوند.

وی ادامه داد: این خدمات بر بستر وب و طراحی موزه‌های‌ آنلاین براساس قصه و روایت هر برند و محصول ارائه می‌شوند.

این فناور حوزه برندینگ درباره نحوه اجرایی‌سازی ایده‌ها برای برندینگ محصول توسط این مجموعه توضیح داد: اساس کار شرکت به‌صورت«EPC» یا سیستم کار طراحی، تامین تجهیزات و اجرای پروژه  از صفر تا صد توسط کارفرما است.

 

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • هر آنچه از سیستم VRF باید بدانید
  • پاس گل مقابل پرسپولیس و طراحی یک گل جدید (عکس)
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • ۵۱ باب خانه بهداشت کارگری در مناطق صنعتی اصفهان ساخته شد
  • دستگاه ذخیره انرژی انعطاف‌پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ساخته شد
  • مغز انسان شبیه‌سازی شد
  • مغز انسان به شکلی بی‌نظیر شبیه‌سازی شد
  • موزه‌های آنلاین طراحی شد
  • بدل کارلوس در اصفهان دیده شد! (عکس)