Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@07:27:07 GMT

درز قطره‌چکانی واقعیت‌های عین الاسد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۴۵۲۰

درز قطره‌چکانی واقعیت‌های عین الاسد

بررسی رفتارهای توییتری رئیس‌جمهور آمریکا نشان می‌دهد، ضربات موشکی سپاه به عین‌الاسد، تلفات زیادی از آمریکایی‌ها گرفته و قدرت ایران را به درستی به آن‌ها نشان داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج؛ بیش از یک هفته از حمله‌ موشکی ایران به پایگاه عین الاسد آمریکایی‌ها در عراق می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پایگاه در منطقه هیت استان الانبار عراق قرار دارد و در زمان صدام به نام "قادسیه" معروف بود. اما معروفیت اصلی این پایگاه به بعد از ضربات موشکی ایران مربوط می‌شود که طی عملیاتی به نام "شهید سلیمانی" انجام شد.

از همان ساعات اولیه موشک‌باران عین‌الاسد، اخبارمربوط به تلفات آمریکایی ها به شدت سانسور شد.چون خط قرمز آمریکایی ها در جنگ ها،همواره تلفات نیروی انسانی می باشد و سعی میکنند تا به هر نحو ممکن، آمار تلفات را محرمانه نگه دارند. هرچند ساعاتی بعد از اعلام خبر رسمی حمله، آمار 80 نفر تلفات انسانی گزارش شد، اما در ادامه مستندات این خبر ارائه نشد تا میزان خسارات وارده به آمریکایی ها،در پشت پرده بماند.

بی بی سی یکی از رسانه‌هایی بود که سعی کرد با تهیه‌ی گزارش از بعضی سربازان زنده مانده از حملات سهمگین، این‌طور القاء کند که آمریکایی‌ها تلفات جدی در این حمله نداشته‌اند. نفیسه روشن خبرنگار بی بی سی در این گزارش با فردی به نام سرهنگ دوم تیموتی گارلند به عنوان فرمانده پایگاه مصاحبه می‌کند، در حالی که این فرد هیچ اطلاع دقیقی در مورد چرایی غافلگیر شدن پایگاه ندارد و معلوم می‌شود که گارلند، احتمالا یکی از نظامیان حاضر در این پایگاه بوده است.

جالب تر اینکه خبرگزاری یورونیوز نیز دو روز قبل، سرهنگ آنتوان چیس را فرمانده پایگاه عین‌الاسد معرفی می‌کند تا نشان دهد همانطور که پایگاه عین الاسد از ضربات موشکی غافلگیر شده است، جبهه‌ی رسانه ایطرفدار آمریکا نیز،همچنان مستاصل عمل می کند.

آمریکایی‌ها در واقع با انتشار عکس هایی از ویرانه‌های سازه‌های عین الاسد در کنار سربازان حاضر، سعی می‌کنند تا این طور القاء کنند که تلفان انسانی نداشته و فقط تجهیزات و ساختمان‌هایشان آسیب دیده است.
 


با گذشت حدود یک هفته‌ از حمله به عین‌الاسد، اخبار تلفات این پایگاه همچنان درصدر رسانه‌ها قرار دارد. دو روز پیش، شبکه عراقی و ماهواره‌ای آفاق، سندی از میزان تلفات آمریکایی‌ها بر اثر حملات موشکی ایران در پایگاه عین الاسد را منتشر کرده و اعلام کرد این سند پس از بررسی، توسط تیم ویژه تحقیقاتی وزارت دفاع آمریکا تدوین شده است.

این سند بطور گسترده در رسانه‌های ترکیه نیز منتشر شده و ترک ها اعلام کرده‌اند آمریکایی‌ها خسارات فراوانی در عین الاسد دیده‌اند که قابل کتمان است.
 


بر اساس این سند، تعداد تلفات انسانی: ۲۸۵ (۱۳۹ متوفی، ۱۴۶ مصدوم)، خسارت شدید به ۱۵ فروند بالگرد از جمله ۱ فروند هواپیمای بلک هاوک، ۲ فروند هواپیمای باری و ۳ فروند هواپیمای بدون سرنشین MQ-1 Predator، خسارت شدید به مرکز فرماندهی پایگاه، 3 آشیانه، ۳ پادگان و ۱۰ چادر نظامی، خسارت نسبی برج کنترل ترافیک هوایی و باند فرودگاه گزارش شده است.

ارزیابی‌های اولیه حاکی از آن است که خسارت‌های ذکرشده حداقل ۳ هفته باعث اختلال در فعالیت های پایگاه هوایی عین السد خواهد شد.

بررسی رفتارهای توییتری رئیس جمهور آمریکا که قبل از حمله موشکی ایران، خبر از بمباران 52 نقطه در ایران می داد و اندکی پس ازحمله، فقط گفت: "همه چیز آرام است!" و در روزهای بعد، دوباره به سیاست تحریم و پیشنهاد مذاکره روی آورد، نشان از آن دارد که تلفات وارده به آمریکایی ها جدی و مهم بوده و توانسته است به خوبی قدرت ایران را به آنها نشان دهد.چرا که اگر غیر از این بود، قطعا ترامپ وعده حمله به مراکز فرهنگی ایران را عملی می‌کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۴۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل

یک مقام امنیتی نیجر روز جمعه گفت نظامیان آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در پایگاهی که نیروهای ایالات متحده در آن قرار دارند، آمادگی رزمی خود را افزایش داده‌اند.

به گزارش ایسنا، یک مقام آمریکایی روز پنج‌شنبه گفت که نیروهای روسیه در نیجر در پایگاه نظامیان آمریکا مستقر شده‌اند؛ اما تقسیم نیروها به نحوی است که آن‌ها به سربازان آمریکا دسترسی ندارند.

این مقام آمریکایی گفت: «روس‌ها در مجموعه‌ای مجزا مستقر هستند و به نیروها و تجهیزات آمریکایی دسترسی ندارند. ما به نظارت بر این وضعیت ادامه داده و تمامی اقدامات لازم و پیشگیرانه را برای تضمین امنیت نیروها، تجهیزات و تاسیسات آمریکایی به کار می‌گیریم.»

یک مقام نیجر در این رابطه گفت که نیروهای آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در این پایگاه آمادگی رزم خود را افزایش داده‌اند.

وی عنوان کرد که نیروهای آمریکایی با کلاه‌خود و جلیقه ضدگلوله در پایگاه حرکت می‌کنند و به شدت نگران هستند.

در دوازدهم آوریل اعلام شد متخصصین نظامی روسیه به نیجر رفتند تا در مبارزه با تروریسم به نیروهای نظامی این کشور تعلیم دهند.  

پس از کودتا در این کشور واقع در منطقه ساحل آفریقا، حاکمان جدید آن به‌سرعت گام‌هایی برای قطع روابط نظامی با کشورهای غربی، به‌ویژه فرانسه و آمریکا برداشته و به روسیه نزدیک‌تر شده‌اند.

شورای نظامی حاکم بر نیجر حضور آمریکا را «غیرقانونی» اعلام کرد و عملیات‌های پنتاگون در این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

فصل حضور نظامی آمریکا در نیجر به پایان رسیده است و نیروهای نظامی روسیه وارد نیجر شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • انفجار در پایگاه آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل