Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز یکشنبه در آئین گرامیداشت روز ملی هوای پاک با نواختن زنگ این رویداد در مدرسه حضرت زینب (ص) اهواز که با حضور مدیرکل محیط زیست استان، مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرکل علوم پزشکی اهواز و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، گفت: باید تلاش کنیم محیط سالمی داشته باشیم و زندگی بی‌دغدغه و با نشاطی برای پیشرفت و توسعه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان افزود: هر چه جامعه با مشکلات در حوزه سلامت مواجه باشد سایر بخش‌های توسعه هم زمین‌گیر می‌شود.

شریعتی با بیان اینکه هوای پاک از نیازها و حقوق اولیه انسان‌ها است، اظهار داشت: دخالت‌های مستمر بشر در محیط زیست موجب شده شرایط به سمت وضعیت مخربی حرکت کند و از این لحاظ در شهرهای بزرگ و کشورهای مختلف از جمله کشور ما بابت آلودگی هوا در رنج هستیم.

وی گفت: با ظهور چشم‌انداز ناگوار در آینده معاهده‌های بین المللی برای تأمین هوای پاک به امضا رسید از جمله توافق پاریس که آمریکا از آن خارج شد.

شریعتی توضیح داد: در اهواز به علت شرایط محیطی بر خلاف سایر کلان‌شهرها دود خودروها عامل اصلی آلایندگی نیست اما آلاینده‌ای دیگر مانند فلرهای نفتی موجب آلودگی هوا می‌شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: البته دولت در این بخش بیکار ننشسته و وزارت نفت قرارداد ۳.۲ میلیاردی برای جمع‌آوری فلرهای نفتی بسته که یک میلیارد دلار از این قرارداد تا امروز اجرایی شده است و باقی مانده کار در دست انجام است.

شریعتی با اشاره به ریزگردها به عنوان دیگر آلاینده هوای استان تصریح کرد: خوزستان سالانه ۲۸ میلیارد مترمکعب آورد آبی داشته است اما با توجه به ساخت سدها به دلیل ضرورت در بخش‌های تولید برق و کشاورزی و همچنین بروز خشک‌سالی‌های طولانی بسیاری از زمین‌های استان خشک شده است و این وضعیت موجب بروز ریزگرد در استان شده است.

استاندار خوزستان توضیح داد: در سه سال اخیر حدود ۳۰ هزار هکتار نهال‌کاری در کانون‌های فوق بحرانی شده و دیگر اقدامات مانند مالچ پاشی، قرق کردن و مرطوب سازی زمین صورت گرفته است و این اقدامات و همچنین بارش‌های فراگیر موجب کنترل و کاهش تأثیرات ریزگردها شده است و وضعیت هوا و شاخص آلایندگی در استان به نسبت سال ۹۵ بهبود چشمگیری یافته است.

شریعتی بیان کرد: دیگر آلاینده هوا گونه کنوکارپوس است که با وجود سرسبزی و ارزشمندی فراوان به دلیل گرده افشانی در فصل پاییز موجب بروز عارضه تنفسی در بارش‌های این فصل می‌شود که با هرس کردن این درختان در موعد مناسب امکان کنترل وضعیت هست و لازم است موضوع هرس سالانه این درختان در موسم خود تبدیل به مطالبه عمومی شود.

وی تأکید کرد: باید نهال‌کاری و سایر اقدامات را تداوم دهیم و همچنین شور ورزی را در دستور کار خود قرار دهیم.

استاندار خوزستان یادآور شد: تا سه سال پیش وضعیت هوا با توجه به شمار متعدد و زیاد روزهای آلوده در مراسم روز هوای پاک شرمسار دانش آموزان و مردم بودیم اما خوشبختانه در این دو سال با اقدامات صورت گرفته و همچنین بارش رحمت الهی وضعیت بهبود یافته است.

کد خبر 4829350

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان سلامت خوزستان قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف ایلام شهرکرد بوشهر تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان گرگان قزوین سپاه پاسداران خطبه های نماز جمعه بیرجند سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۴۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جغرافیای جرایم پرتکرار در اهواز مشخص شده است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت:جغرافیای جرایم در حوزه جرایم مهم و پر تکرار از جمله سلاح و مهمات، مواد مخدر و سرقت‌های مسلحانه در مرکز استان تقریباً مشخص شده است و پایش‌های تصویری نیز در این مناطق افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری خوزستان، صادق جعفری چگنی در نشست با فرمانده انتظامی و رؤسای کلانتری‌های اهواز اظهار کرد: جغرافیای جرایم در حوزه جرایم مهم و پر تکرار از جمله سلاح و مهمات، مواد مخدر و سرقت‌های مسلحانه در مرکز استان تقریباً مشخص شده است و پایش‌های تصویری نیز در این مناطق افزایش یافته است.

وی افزود: با این وجود حضور پلیس پیشگیری در کاهش آمار وقوع جرایم بسیار مؤثر است و در صورت نیاز می‌توان با دریافت مجوزهای لازم، ایست‌های بازرسی مقطعی نیز در برخی مناطق برپا کرد.

دادستان خوزستان ادامه داد: پلیس پیشگیری باید به دوربین‌های شهر دسترسی داشته باشد تا در صورت وقوع جرم، بتواند در کشف آن مؤثرتر عمل کند.

جعفری چگنی ضمن تاکید بر ضرورت آموزش مستمر نیروهای پلیس تاکید کرد: کشف سرقت باید به کشف اموال مسروقه منجر تا حق مالباخته به درستی ایفاد شود.

کد خبر 747309

دیگر خبرها

  • ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • تصادف والدین و دختری خردسال در انتظار پدر و مادر 
  • هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان
  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز
  • جغرافیای جرایم پرتکرار در اهواز مشخص شده است
  • نظارت بر هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان
  • لغو شدن بازی تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی پیگیری می‌شود
  • نمایی از خوزستان زیبا+فیلم
  • وصول ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان