Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@22:05:02 GMT

تویوتا «تاکسی پرنده» می‌سازد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۵۳۲۷

تویوتا «تاکسی پرنده» می‌سازد

شرکت تویوتا به تازگی یک پروژه ۵۹۰ میلیون دلاری را آغاز کرده که طی آن قرار است یک سازه هوایی به صورت عمودی از زمین بلند شود.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل،‌ شرکت تویوتا به تازگی یک پروژه ۵۹۰ میلیون دلاری را با Joby Aviation برای ساخت یک سازه هوایی که بتواند به صورت عمودی از زمین بلند (VTOL) شود آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

Joby با کمک تویوتا امیدوار است وسایل نقلیه خود را سریع‌تر به بازار عرضه کند؛ برای انجام این کار، این شرکت همچنین با شرکت اوبر همکاری کرده است.

طی این قرارداد تامین هواپیماها از سوی این شرکت و کنترل ترافیک هوایی از سوی Uber خواهد بود؛ اوبر همچنین در ساخت لنت‌های فرود، تولید و موارد دیگر کمک خواهد کرد. 

با این حال همچنان مشخص نیست که این هواپیما یک سیستم حمل و نقل برای همگان خواهد بود یا فقط برای افراد بسیار ثروتمند است تا بتوانند از ترافیک‌های سنگین فرار کنند.

جدیدترین تولید شرکت تویوتا با همکاری Joby قرار است یک هواپیمای تمام برقی با ۶ موتور و ۵ صندلی باشد که می‌تواند مانند یک هلیکوپتر به صورت عمودی از زمین بلند و سپس با چرخش موتورها به سمت جلو حرکت کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تویوتا تاکسی هواپیما بازار هوایی تاکسی پرنده اوبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۵۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ماجرای نجات یک پرنده هما در پنجشیر افغانستان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • ساخت تونل عمودی 1.5 برابر برج میلاد توسط ایرانی‌ها
  • (ویدئو) نجات و آزادسازی یک پرنده توسط یک هوادار فوتبال
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • (ویدئو) ماجرای نجات یک پرنده هما در پنجشیر افغانستان
  • استرالیا نخستین رایانه کوانتومی کاربردی جهان را می سازد
  • ظهور خودروهای پرنده در آسمان چین/ ثبت سفارش در سال جاری!
  • تویوتا به دنبال فرصت در آفریقا
  • گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد