Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اسپوتنیک، رئیس صندوق بین‌المللی پول، کریستالینا جورجیه‌وا، هشدار داد با توجه نابرابری‌ها و ناپایداری‌های مالی کنونی، جهان با احتمال وحشتناک تکرار رکود اقتصادی بزرگ روبرو است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، او با اشاره به تحقیق جدید صندوق بین‌المللی پول که تفاوت‌های بین وضعیت اقتصادی فعلی با اقتصاد جهان در دهه ۱۹۲۰ را بررسی می‌کند، گفت: شرایط موجود در زمان سقوط بازارهای مالی جهان در ۱۹۲۹ در زمان کنونی هم دیده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او در طول ۲ دهه گذشته گرایشات منفی، تأثیرگذاری زیادی ایجاد کرده است. برای مثال در انگلستان ۱۰ درصد جامعه که در دهک‌های بالای درامدی قرار دارند، به اندازه ۵۰ درصدجامعه (واقع در دهک‌های پایین درآمدی)، ثروت دارند. این شرایط عیناً در بسیاری از کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (اوای‌سی‌دی) مشاهده می‌شود. در این کشورها درآمد و ثروت به طور نامساوی توزیع شده و اختلاف بین طبقات در بالاترین سطح تاریخ قرار دارد.

او هشدار داد: مسائل جدیدی مانند محافظه‌کاری تجاری، اقدامات زیست‌محیطی و توافقات ارتباطاتی در حال شکل‌گیری هستند که این به معنای این است که در دهه آینده فقط شاهد ناآرامی اجتماعی و نوسانات بازار سهام خواهیم بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رکود اقتصادی اقتصاد جهان صندوق بین المللی پولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۵۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: برای کنترل نوسانات ارزی بحث‌هایی در کمیسیون‌های مجلس مطرح شد که در این رابطه دولت مجموعه کارهای مدنظر را در اختیار خانه ملت قرار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید محمد حسینی امروز چهارشنبه - دوازدهم اردیبهشت- در حاشیه جلسه هیئت دولت و در مجمع خبرنگاران اظهار داشت: در برخی کمیسیون های تخصصی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی بحث‌هایی مطرح بود که با همکاری دو قوه نوسانات ارزی کنترل شود.

وی افزود: همچنین مطرح شد که اگر دولت در این خصوص اعلام نظر نکرده و برنامه خود را اعلام نکند مجلس اقداماتی انجام خواهد داد که بر همان مبنا هم پاسخی تهیه شد و مجموعه کارهایی که در حال انجام است و یا در آینده مدنظر است، تبیین شد و فکر می‌کنم در حال حاضر مساله خاصی وجود نداشته باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره چگونگی تعامل دولت و مجلس جدید با ابراز امیدواری از اینکه مجلس دوازدهم بهتر از مجلس فعلی خواهد بود، تصریح کرد: البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم.

حسینی یادآورشد: البته از مجلس آینده هم انتظار داریم همکاری بسیار خوبی با دولت داشته باشند و با اقداماتی که دولت طی نزدیک این سه سال انجام داده مشکلی پیش نخواهد آمد.

ادامه دارد..

کد خبر 749672

دیگر خبرها

  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد