Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره زکات کمیته امداد گیلان گفت: مردم نیکوکار این استان در ۹ ماهه سال جاری، ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات شامل زکات فطره، واجب و مستحب برای کمک به نیازمندان پرداخت کردند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام‌والمسلمین حامد آزمایش، رئیس اداره زکات کمیته امداد استان، امروز، 29 دی‌ماه در جمع خبرنگاران با قدردانی از مشارکت و همراهی مردم نوع‌دوست استان در پرداخت زکات، اظهار کرد: پرداخت زکات علاوه بر کمک به حل مشکلات نیازمندان واقعی موجب ترويج و احیای حس نوع‌دوستی و مردم‌خواهی در جامعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه زکات پرداختی توسط مردم صرف امور نیازمندان از جمله کمک‌هزینه خرید جهیزیه، درمان، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، آزادی زندانیان، احداث، تعمیر و بازسازی مسکن، معیشت می شود، افزود: پرداخت به موقع زکات موجب خدمت‌رسانی به موقع به نیازمندان و حل مشکلات آن ها می شود.

آزمایش با بیان اینکه مردم نیکوکار گیلان در 9 ماهه سال جاری ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کرده اند، گفت: زکات پرداختی شامل زکات فطره، واجب و مستحب برای کمک به نیازمندان بوده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد گیلان تصریح کرد: در جمع‌آوری نقدی زکات که از سوی مردم مستقیم به دبیرخانه شورای زکات واریز شده، کمیته امداد گیلان حائز کسب رتبه دوم کشوری شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع زکات پرداختی مبلغ هفت میلیارد و ۶۶۵ میلیون و ۹۱۷ هزار تومان در قالب زکات فطریه بوده است.

آزمایش با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در هر روستا توسط شورای زکات همان روستا جمع‌آوری می‌شود، گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه صرف حل مشکلات نیازمندان همان محل توسط شورای زکات روستا می‌شود.

وی به فعالیت بیش از ۱۶۵۰ شورای زکات روستا متشکل از معتمدین محل برای جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات اشاره کرد و گفت: کمیته‌های امداد سراسر گیلان و همچنین شورای زکات روستاها آماده دریافت زکات مردم نوع‌دوست و نیکوکار استان است.

آزمایش یادآور شد: با کمک مردم نیکوکار گیلان و با پرداخت به‌ موقع زکات، در چهار ماهه سال جاری ۱۰۴ درصد تحقق برنامه زکات انجام‌ شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۵۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ صفیه رجبی افزود: نخستین دوره از دیروز با ۴۰ کارآموز در شهرستان ماسال آغاز شده و به تدریج در مرکز استان و دیگر شهرستان‌ها نیز برگزار خواهد شد. وی ارتقای مهارت قالی بافان را یکی از عوامل ترغیب این صنف، برای تولید قالی و فرش‌های اصیل دانست و گفت: این دوره‌های مهارت آموزی نقش مهمی در فراگیری روش‌های نوین هنر در ارتقای این صنعت دارد. رئیس اداره فرش صمت گیلان؛ افزایش بهره وری در بافت انواع قالی و فرش و کاهش هزینه‌های تولید این را از دیگر مزایای دوره‌های آموزشی عنوان کرد. وی در پایان تصریح کرد: قرار است، دوره ارتقای مهارت قالی بافان برای ۳۵۰ نفر از فعالان حوزه فرش دستبافت، در قالب ۵ دوره آموزشی، طبق دستورالعمل‌های مرکز ملی فرش ایران برگزار، و برای شرکت کنندگان گواهینامه مهارت صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی در ۲ گروه آزمایشی
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت