Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین هراتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده، برخی مراکز معاینه فنی خودروهای سبک، خدمات برای صدور برگ معاینه فنی را با ۲۰ درصد و برخی ۵۰ درصد و برخی هم رایگان انجام می دهند.  

وی افزود: در این استان هفت مرکز معاینه فنی خودروی سبک در شهرستان های مختلف فعال است.  

هراتی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه ها برای آلودگی هوای مرکز استان، خودروها است گفت: مسوولان باید تلاش کنند تا بسترها برای استقبال مردم از حمل و نقل عمومی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اداره محیط زیست استان در مکاتبه با شهرداری ها، پیشنهاد داده است تا امروز، به مناسبت روز هوای پاک، حمل و نقل شهروندان با اتوبوس های خط واحد شهرداری رایگان باشد.  

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره معافیت خودروهای نو از معاینه فنی گفت: بعضا کیفیت خودروها به اندازه ای نیست که تا ۲ سال نیاز به معاینه فنی نداشته باشند.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی تصریح کرد: قطعات مختلف خودروهای تولیدی،  در زمان کوتاه تری نیاز به بررسی، معاینه و تعویض پیدا می کنند.

بر اساس این گزارش پیش از این، معافیت خودروهای نو پنج ساله بود اما بر اساس قانون، خوروهای نو تا ۲ سال و یا طی ۴۰ هزار کیلومتر از معاینه فنی معاف هستند.

پارسال ۱۳ هزار و ۵۰۶ فقره کارت معاینه فنی برای ناوگان سنگین در استان صادر شد اما،  شهرداری ها تاکنون آماری از میزان صدور معاینه فنی خودروهای سبک ارائه نکرده اند.

بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 حمل و نقل عمومی خراسان شمالی شهرداری محیط زیست معاینه فنی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۵۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است

وزیر بهداشت گفت: رایگان شدن خدمات پزشکی برای کودکان تا ۷ سال در مراکز پزشکی دولتی یک سرمایه گذاری برای سلامت کشور در ۱۰ یا ۲۰ سال آینده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رایگان شدن خدمات درمان برای کودکان تا سن 7 سال در مراکز پزشکی دولتی گفت: در حوزه سلامت در سنین مختلف شرایط خاصی وجود دارد که ما باید به آن توجه کنیم. بسیاری از بیماری‌های انسان در 7 سال اول زندگی او ایجاد می‌‌شود که اگر این بیماری‌ها در همان سنین کودکی پیشگیری شود، فرد در سنین بزرگسالی دیگر درگیر درمان این بیماری‌ها نخواهد شد. 

وی افزود: رشد تکاملی بدن انسان در طول دهه اول عمر او ایجاد می‌شود. بنابراین هر حادثه‌ای به ویژه در 7 سال اول زندگی کودکان می‌تواند پایدار شود. برهمین اساس با تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که صورت گرفت در نهایت، رایگان شدن خدمات پزشکی برای کودکان تا سن 7 سالگی در مراکز پزشکی دولتی در هیئت دولت به تصویب رسید.  این طرح مایه افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است که علی رغم همه مشکلات و تحریم‌ها خدمات پزشکی به کودکان تا 7 سال را در مراکز دولتی رایگان اعلام کند. 

عین اللهی گفت: این مسئله در واقع یک سرمایه گذاری برای آینده کشور است و ممکن است نتایج آن در دولت فعلی دیده نشود ولی در 10 یا 20 سال آینده نتایج آن مشخص خواهد شد و کشور را از نظر سلامت بیمه می‌کند.

خبر در حال تکمیل است...

 

دیگر خبرها

  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد