Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@16:42:07 GMT

واردات گوشی ۲.۵ برابر شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۵۸۰۲

واردات گوشی ۲.۵ برابر شد

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت (صمت) حاکی از ۲.۵ برابر شدن واردات گوشی همراه در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

به گزارش ایسنا، بر اساس این آمار در هشت ماهه نخست امسال مجموعا هشت میلیون و ۹۴۷ هزار و ۹۹۶ عدد گوشی همراه در سامانه همتا ثبت شده که نسبت به واردات سه میلیون ۵۴۲ هزار و ۳۳۳ گوشی همراه ثبت شده در مدت مشابه سال گذشته ۱۵۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد افزایش داشته است.

آمار ها نشان می‌دهد در این مدت سه میلیون و ۳۵۴ هزار و ۲۰۰ گوشی مسافری و پنج میلیون و ۵۹۳ هزار و ۷۹۶ گوشی همراه واردی در سامانه همتا ثبت شده که نسبت به هشت ماهه اول سال گذشته به ترتیب ۱۱۷.۸ و ۱۷۹.۳ درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که طبق اعلام انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی مصرف کشور به صورت ماهانه چیزی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه است، اما اخیرا رئیس این انجمن گفته بود که در حال حاضر شرکت‌های واردکننده با مشکلات عدیده‌ای در زمینه تخصیص ارز و ثبت سفارش مواجه هستند و در صورت ادامه این روند به احتمال زیاد بازار شب عید متلاطم خواهد بود.

در این میان به نظر می‌رسد تولید گوشی همراه در هشت ماهه نخست امسال با کاهش مواجه بوده، به‌طوری‌که در این مدت ۲۴۶ هزار و ۶۶۱ گوشی همراه تولیدی در سامانه همتا ثبت شده که نسبت به ثبت ۲۹۱ هزار و ۲۲۰ عدد در مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۳ درصد کاهش داشته است. این در حالی است که تولید موبایل در هفت ماهه امسال رشد ۷.۲ داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تلفن همراه موبايل واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۵۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات چای از کشور سریلانکا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ آقای محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در سفر اخیر رییس جمهور کشورمان به سریلانکا، از واردات چای به ارزش ۵۰ میلیون دلار به کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه کشور سریلانکا بدهی به کشورمان داشت که به روش تهاتر با واردات ۷۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی جبران شد که ۵۰ میلیون دلار آن، محصول چای خشک از این کشور به ایران بود.

دیگر خبرها

  • همراه پرخرج
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • اچ‌تی‌سی با موبایلی میان‌رده برمی‌گردد
  • چرا کابل otg وصل نمیشه؟
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • واردات چای از کشور سریلانکا