Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه قرهنگی ــ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: خیرین، ظرفیت‌های ارزشمندی در کمک‌رسانی به آسیب‌ دیدگان در حوادث هستند و مجمع خیرین جمعیت هلال احمر استان قم این ظرفیت را به اثبات رساندند.

به گزارش ایکنا از قم، محمد گل‌فشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم، امروز 29 دی‌ماه، در در آیین «گلریزان کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان» که به همت مجمع خیرین جمعیت هلال احمر استان برگزار شد، با اشاره به سیل سیستان و بلوچستان و هرمزگان بیان کرد: خیرین، ظرفیت‌های ارزشمندی در کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان در حوادث هستند و مجمع خیرین جمعیت هلال احمر استان قم این ظرفیت را به اثبات رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برنامه گلریزان، کار بسیار بزرگی است، به خصوص اینکه بزرگانی در آن حضور دارند و برای کارهای بزرگ برنامه‌ریزی می‌کنند تا گره از مشکلات مردم باز شود.

گل‌فشان بیان کرد: جمعیت هلال احمر با شماره 5 رقمی 99999 نزد بانک‌ها، فرصتی را برای جمع‌آوری کمک‌ها در نظر گرفته است، اما قمی‌ها نیز مجمعی را تشکیل دادند و با جمع‌آوری کمک‌ها، فردا صبح اقلام را به دست افراد آسیب دیده و سیل‌زده می‌رسانند.

وی گفت: توان و ظرفیت‌های زیادی در مجمع خیرین ایجاد شده است و کارهای بزرگی را خواهیم داشت از این رو قدردانی تلاش خیرین در امور خیر هستیم، همچنین از اداره کل ورزش و جوانان و برخی از مسئولان که گرد هم آمدند نیز قدردانی می‌کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: در بحث مدیریت بحران همدلی خوبی میان دستگاه‌ها ایجاد شده است و سیستمی با مشارکت شهرداری قم طراحی شد که به زودی در شهرداری رونمایی می‌شود.

وی اظهار کرد: با معرفی این طرح، شهروندان در جریان خدمات قرار می‌گیرند، در این طرح که با پیگیری همکاران معاونت هلال احمر و شهرداری به نتیجه رسیده است، در هر نقطه‌ای از شهر زلزله‌ای اعلام شود، سیستم نرم‌افزاری تعداد افراد زن، مرد و خردسال و افراد تحت پوشش بهزیستی و تعداد نانوایی و درمانگاه و اسکان اضطراری را نشان می‌دهد.

گل فشان اظهار کرد: این طرح کشوری است و دارای آثار و برکات زیادی است و با اجرای آن می‌توانیم با سرعت بیشتری در حوادث اقدام کنیم.

وی بیان کرد: یک روز پس از وقوع سیل 22 دی‌ماه، هلال احمر قم 1000 بسته غذای آماده با هواپیما به منطقه ارسال شد و دومین محموله نیز 24 دی در قالب 500 بسته غذای یک ماهه در بسته بندی مشخص به همراه چادر ارسال شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: وسعت حوادث در مناطق سیل‌زده زیاد است و کشور حادثه‌خیزی داریم که هر بار اتفاقی در گوشه‌ای می‌افتد و این نیاز به همدلی و همراهی دارد تا کمک‌ها و اقدامات را به دست عزیزان برسانیم.

وی بیان کرد: مشارکت قمی‌ها در امدادرسانی‌ها و خدمات‌رسانی در این حوادث جای مباهات دارد و این توفیق بزرگی است، امیدواریم امروز نیز دل بسیاری از افراد که نیاز به کمک‌ها دارند را شاد کنیم.

گل فشان بیان کرد: طرح نذر آب در منطقه سرباز سیستان و بلوچستان با حضور تیم‌های امدادی و درمانی و آموزشی قم اجرایی شد و حتی در سیل نیز خواستار مدیریت قمی‌ها بودند، در این طرح از سوی پزشکان و پرستاران خدمات زیادی ارائه شد و مخزن‌هایی خریداری شد.

وی گفت: مردم منطقه اهل تسنن بودند اما قدردان تلاش‌های مردم شیعه و نوع‌دوست قم بوده و هستند و ما نیز از آن‌ها قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قم خبرگزاری بین المللی قرآن هلال احمر سیل سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۶۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند

  یعقوب سلیمانی  در بازدید از مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان گفت:  در پی سیلاب و آبگرفتگی در ۱۳ شهر و ۲۸۹ روستا در جنوب استان، هلال احمر بصورت امداد زمینی و هوایی در حال خدمات رسانی هستند.

وی تاکید کرد: امدادرسانی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان از طریق امداد زمینی و هوایی از ۲۸ فروردین ماه شروع شده و ادامه دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون ۲ بالگرد در سیستان و بلوچستان در حال فعالیت هستند و با ۲۰۰ سورتی پرواز برای بیش از ۱۱ هزار خانوار اقلام زیستی توزیع کرده است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مردم جنوب سیستان و بلوچستان به کمک نیاز داشته باشند امداد و نجات انجام خواهد شد.
سلیمانی بیان کرد: امدادرسانی از طریق قایق و خودروهای سنگین هم در حال انجام است و تلاش خواهیم کرد بهترین روند امدادرسانی را ارائه دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان