Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ــ رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با ورود قوه قضائیه و اهتمام سران و اعضای پنج طایفه بزرگ در جنوب استان کرمان، بزرگترین نزاع طایفه‌ای در این استان به صلح و سازش ختم شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از دادگستری استان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان امروز یکشنبه، 29 دی‌ماه گفت: از ابتدای سال 94 و در پی بروز برخی اختلافات ناشی از سوءتفاهم‌ها میان دو طایفه در جنوب استان، تعدادی از طرفین به قتل رسیده‌اند که با ورود دستگاه قضایی از ادامه این نزاع جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این مطلب که بلافاصله پس از وقوع این حوادث جلسات مستمر تشکیل شده است، افزود: در مرحله نخست تمامی متهمان به قتل بازداشت شدند و در ادامه بر مبنای میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار، دادستان رودبار جنوب برای پیشگیری از ادامه این نزاع طایفگی و ایجاد صلح و سازش میان طوایف فوق با سران طوایف شهرستان رودبار و اولیای دم مقتولان، جلساتی را تشکیل داده و به برطرف‌کردن سوءتفاهم‌های ایجادشده پرداختند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: در نهایت بر مبنای اقدامات انجام شده و پس از گذشت قریب به 5 ماه و با حل و فصل اختلافات و سوءتفاهم‌ها، طرفین به صلح و سازش رسیده و طی مراسمی با سوگند به قرآن کریم متعهد شدند که دیگر هیچ گونه اختلافی با یکدیگر نداشته باشند و به زندگی عادی خود ادامه دهند.

موحد تصریح کرد: متأسفانه در پی این اختلاف بین طایفه‌ای، تعدادی افراد بی‌گناه از طوایف مختلف جان خود را از دست داده بودند.

وی ضمن اشاره به این مطلب که نخستین قتل در این پرونده در 14 خرداد سال 94 رخ داده بود، تأکید کرد: درپی اعلام رضایت طوایف مربوط به این پرونده، 7 نفر از قصاص رهایی می‌یابند.

رئیس کل دادگستری استان، اقدامات دادگستری و دادستان شهرستان رودبار جنوب در حل و فصل اختلافات مربوط به این پرونده را قابل تقدیر دانست و گفت: با توجه به اهمیت موضوع، رسیدگی به این پرونده در دستور کار ویژه دستگاه قضایی استان قرار داشت.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان اجتماعی موحد دادگستری طایفه صلح و آشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۶۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان از ورود ۶۱ هزار و ۱۷۹ پرونده به شعب حل اختلاف جنوب استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۰ هزار و ۸۹۳ پرونده با سازش مختومه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در شورای برنامه‌ریزی دادگستری کل استان کرمان، اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف جنوب استان کرمان در سال گذشته مجموعاً به 60 هزار و 893 فقره پرونده رسیدگی کردند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 21  هزار و 232 فقره پرونده در جنوب استان کرمان با صلح وسازش مختومه شده است، گفت: درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شوراهای حل اختلاف جنوب استان در سال گذشته 35 درصد است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته 61 هزار و 179 فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف در 9 حوزه قضایی جنوب استان کرمان وارد شده است، افزود: از این تعداد 60 هزار و 893 فقره پرونده با سازش مختومه شده است.

وی به فعالیت شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و منوجان اشاره و بیان کرد: در سال گذشته 377 پرونده به این شوراهای حل اختلاف وارد و 380 پرونده مختومه شده که از این تعداد346  پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حمیدی تصریح کرد: طی سال گذشته تعداد 38 زندانی با کمک شوراهای حل اختلاف ویژه زندان از زندان‌های جنوب استان کرمان آزاد شده و 11  فقره پرونده قتل به سازش منجر شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن اشاره به فلسفه تشکیل شوراهای حل اختلاف، اولویت اول در نهاد مذکور را زمینه سازی برای اصلاح ذات البین اعلام و از تلاش صادقانه همکاران در این شوراها قدردانی کرد.

انتهای پیام/511/.

دیگر خبرها

  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان