Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت، توقع کشورش از کنفرانس امروز برلین برای حل بحران در لیبی اندک است.

این مقام به خبرنگارانی که همراه با «مایک پمپئو» به برلین سفر کردند، از تبدیل بیش از پیش اوضاع لیبی به وضعیت سوریه هم ابراز نگرانی کرد.

این مقام آمریکایی در حالی ابراز نگرانی کرده است که متحدان منطقه‌ای آمریکا مثل عربستان، مصر و امارات در حال ایفای نقش مستقیم در لیبی هستند و تأمین تجهیزات نظامی و حمایت سیاسی و لجستیک از شبه‌نظامیان شرق لیبی را بر عهده گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته رویترز، این مقام آمریکایی در آستانه کنفرانس بین‌المللی درباره لیبی در برلین گفت: «منازعه لیبی بیش از پیش دارد شبیه به سوریه می‌شود».

وی افزود: «به نظر من، وضعیت خیلی پیچیده است و با توجه به اینکه تاکنون (طرف‌های درگیر) اصرار لجوجانه‌ای بر مواضع خود داشته‌اند، من درباره (نتایج این کنفرانس) توقعات محدودی خواهم داشت».

قرار است امروز یکشنبه کنفرانسی در «برلین» برای هموار کردن مسیر صلح در لیبی برگزار شود و علاوه بر طرفین درگیر در لیبی، ۱۲ کشور نیز در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

خبرگزاری آلمان به پیش‌نویس بیانیه‌ای که سازمان ملل برای این کنفرانس آماده کرده، دست یافته است. این بیانیه شش بند دارد و اصلاحات در زمینه‌های اقتصادی و امنیتی در کنار آتش‌بس و اجرای ممنوعیت واردات سلاح را پیش کرده است.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه مفاد این بیانیه را به اطلاع اعضای شورای امنیت رسانده بود و انتظار می‌رود تا نمایندگان ۱۲ کشور حاضر در کنفرانس برلین با توجه به این بیانیه به سمت روند سیاسی در لیبی پیش بروند.

طبق برنامه قرار است تا «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان فردا از «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در برلین استقبال کند. همچنین «فایز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی و «خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» نیز در برلین حاضر خواهند شد.

پیش‌نویس بیانیه کنفرانس برلین در ماه‌های گذشته و طی پنج نشست با حضور نمایندگان بیش از ده کشور و سازمان‌های مختلف از جمله آمریکا، روسیه، ترکیه، ایتالیا، فرانسه، مصر و امارات آماده شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سوریه لیبی آمریکا مایک پامپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 رهبر انقلاب در دیدار امروز با کارگردان با اشاره به توصیه‌ها به ایشان گفتند: «...حالا بعضی خیرخواهانه ــ نظرشان خیرخواهی است ان‌شاءالله ــ مدام توصیه میکنند که «خب آقا با آمریکا مثلاً فلان[توافق را] کنید، یک چیزی میگویند گوش کنید»! خب توقّعات آنها که ‌تمامی ندارد؛ توقّعات آمریکا که تمامی ندارد. چند سال قبل از این، همین جا داخل حسینیّه راجع به مسائل هسته‌ای صحبت بود، بنده در صحبت عمومی گفتم آمریکایی‌ها مشخّص کنند چه اندازه عقب‌نشینی هسته‌ای اگر انجام بگیرد، آنها قانع میشوند؛ حاضر نیستند مشخّص کنند؛ معلوم است. قدم‌به‌قدم می‌آیند تا میرسند به آنجایی که در یک کشور آفریقایی شمال آفریقا اتّفاق افتاد؛...» در واقع رهبری به سرنوشت قذافی و حکومتش اشاره کردند با اشاره به دولت لیبی به رهبری معمّر قذّافی به خاطر آنچه عادی‌سازی روابط خود با غرب و آمریکا عنوان میکرد، اعلام کرد که برنامه هسته‌ای خود را کنار میگذارد و این کار را انجام داد و همان زمان فرانسه و چند کشور غربی تضمین کردند در صورت حمله به لیبی، به عنوان مدافع از لیبی دفاع می‌کنند اما مداخله نظامی در لیبی در ۱۹ مارس ۲۰۱۱ پس از قطعنامه ۱۹۷۳ شورای امنیت، فرانسه رهبر عملیات بود و کشورهایی چون آمریکا با رهبری فرانسه به لیبی حمله کردند که به سقوط حکومت قذافی انجامید. این بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • بیانیه مشترک آمریکا و ۱۷ کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • بیانیه مشترک آمریکا و 17 کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش