Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: بررسی‌های سایت فلایت رادار ۲۴ نشان می‌دهد، اگرچه برخی ایرلاین‌های اروپایی با جوسازی در خصوص ناایمن بودن آسمان ایران، خواهان لغو کلیه پرواز‌ها به مقصد کشورمان شده یا پرواز‌های از مبدأ ایران را نمی‌پذیرند، اما با گذشت چند روز از سانحه هواپیمای اوکراینی، بار دیگر ثابت شد آسمان ایران، امن‌ترین و ارزان‌ترین مسیر برای پرواز‌های عبوری در کریدور‌های پروازی شمال جنوب و شرق به غرب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر پرواز‌های عبوری شرکت‌های هواپیمایی بنگلادش و پاکستان (پیا) پرواز‌های خود به غرب آسیا را از مسیر آسمان ایران اعم از مرز‌های آبی و خاکی انجام می‌دهند.

همچنین پرواز‌های شمال شرق اروپا به مقاصد جنوب خلیج فارس با ایرلاین‌های روسی و بلاروس نیز از فضای کشورمان تردد می‌کنند. ضمن اینکه دو ایرلاین اماراتی فلای دوبی و الاتحاد پرواز‌های ابوظبی و دوبی به مسکو و مینسک را که در روز‌های قبل با عبور از آسمان عراق انجام می‌دادند، با تغییر مسیر به فضای کشورمان بازگردانده اند.

به نظر می‌رسد اصلی‌ترین عامل بازگشت پرواز‌های عبوری به آسمان کشور، گران بودن مسیر‌هایی غیر از آسمان ایران است. ضمن اینکه امنیت آسمان کشورمان نیز بر ایرلاین‌های منطقه ثابت شده است.

هواپیمایی سلام ایر (عمان) نیز در کنار قطرایرویز که هیچ گاه حاضر به ترک آسمان ایران نشد، فضای کشورمان را برای تردد به اروپا انتخاب کرده است.

هواپیما‌های دو شرکت هواپیمایی ترکیش ایر و آذربایجان نیز همچنان برای تردد به جنوب خلیج فارس از آسمان ایران عبور می‌کنند.

ایرلاین‌های چند کشور آسیای میانه شامل ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان و قزاقستان نیز تصمیم گرفته اند برای انجام پرواز‌های غرب آسیا به مقاصد دوبی، ابوظبی، دوحه، منامه، جده و مدینه از آسمان ایران عبور کنند؛ این در حالی است که پیش از این آسمان افغانستان در چند روز اخیر جایگزین فضای کشور برای دسترسی به آسیای میانه شده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرز‌های آبی کشورمان در خلیج فارس و دریای عمان نیز این روز‌ها میزبان تعداد زیادی از پرواز‌های عبوری است.

منبع: فردا

کلیدواژه: پرواز های عبوری آسمان ایران ایرلاین های خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملی پوشان اهداف پروازی با دست خالی از قطر بازگشتند

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات قهرمانی جهان و انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس اهداف پروازی از ۳۱ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت با حضور ۴۳۳ ورزشکار از ۸۳ کشور به میزبانی دوحه قطر برگزار شد.

مرضیه پرورش‌نیا، شیوا فرح پور،‌ بابک یگانه، محمد بیرانوند و محمدحسین پرورش‌نیا در بخش تراپ و علی دوستی و امیرمحمد دادگر در بخش اسکیت با هدایت نریمان نیکخو، ترکیب تیم اعزامی کشورمان در این رقابتها را تشکیل می‌دادند.

در پایان مرحله مقدماتی اسکیت این رقابتها علی دوستی و امیرمحمد دادگر به ترتیب با رکورد ۱۱۵ و ۱۱۳ در رده های ۸۳ و ۱۰۴ قرار گرفتند.

در این مسابقات نمایندگان ایران در بخش تراپ زنان و مردان نیز به رقابت پرداختند که در پایان دور مقدماتی تراپ مردان محمد بیرانوند با رکورد ۱۲۱ با به همراه ۱۱ تیرانداز دیگر در رده پنجم مشترک ایستاد و راهی مرحله تیر حذفی شد.

بیرانوند در مرحله تیر حذفی در جایگاه هفتم قرار گرفت و از رسیدن به فینال بازماند.

در مرحله تراپ امیرحسین پرورش‌نیا با ۱۱۸ امتیاز در رده ۴۱ قرار گرفت و سیدبابک یگانه با ۱۰۷ امتیاز در رده ۱۳۵ ایستاد.

در بخش تراپ زنان نیز مرضیه پرورش‌نیا با ۱۱۴ امتیاز هجدهم شد و شیوا فرح‌پور نیز با ۱۰۷ امتیاز در رده ۴۸ قرار گرفت.

محمد بیرانوند تنها نماینده اهدف پروازی ایران است که سهمیه بازیهای المپیک پاریس را کسب کرده او پیش‌تر و در جریان مسابقات قهرمانی آسیا با کسب مدال طلا مجوز حضور در المپیک ۲۰۲۴ را به دست آورد.

کد خبر 6091253

دیگر خبرها

  • ملی پوشان اهداف پروازی با دست خالی از قطر بازگشتند
  • «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» مجددا مرور می‌شود
  • ۸ اردیبهشت ، سالروز عروج خلبان تیز پرواز آسمان ایران
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • رکورددار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • رکوردار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • حماسه باشکوهی که شهید شیرودی رقم زد/در حد امکان وامدار تاریخ بودم
  • انتظار ۹ ساله تمام شد/ پرواز حجاج استان سمنان در آسمان سرزمین وحی
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • آسمان کدام مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود؟