Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی طرح استفاده از ظرفیت‌های همکاری و مشارکت‌های شهرداری تهران در حمایت از مشاغل خانگی افراد در معرض آسیب در دستور کار یکصد و نود و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در توضیح این طرح گفت: کمیسیون در بحث‌های متعددی که با حضور افراد ذی مدخل و طراحان انجام شد، تعاریف مورد نظر را در طرح ارائه کرد و در حوزه حمایت از افراد آسیب‌پذیر بحث و تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: ما درباره اهداف طرح بازنگری کردیم و شهرداری تهران موظف است تا حد ممکن نسبت به ارتقای وضعیت افراد در معرض آسیب کمک‌رسانی و حمایت کند.

صدر اعظم نوری با تأکید بر اینکه جنس این اقدام از جنس خدمات شهری است، گفت: معاونت خدمات شهری و اجتماعی و فرهنگی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری، مدیر کل کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل سازمان خدمات و رفاه شهرداری تهران اعضای کمیته‌ای هستند که در آن موضوع حمایت از مشاغل خانگی به بحث و تبادل نظر گذاشته می‌شود.

او تصریح کرد: سه تبصره در این طرح ارائه شده و وظایف به این کمیته نیز تبیین شده است.

پس از اظهار نظر رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: نکته اولی که مطرح می‌شود این است که مخاطب کمیسیون ما هیئت رئیسه شورای شهر است و با قدری تأمل این حق داده می‌شود که استفاده از ظرفیت‌های شهرداری برای حمایت از مشاغل اجتماعی و افراد در معرض آسیب مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: ما در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی کمیته اجتماعی داریم که وظیفه آن حمایت از اقشار آسیب پذیر است و هدف ما از این طرح تسریع در شرح وظایفی است که در وظیفه کمیسیون آمده و ما به صورت کلی با کلیات آن موافق هستیم.

حجت نظری دیگر عضو شورای شهر تهران گفت: من به عنوان طراح این طرح انتظار داشتم که به جلسه مربوطه دعوت شوم که متأسفانه دعوتی از من به عمل نیامد.

عضو شورای شهر تهران افزود: یکی از بحث‌ها این است که موضوع حمایت از تعاریف حذف شده است و به این شکل شهرداری نمی‌داند که شکل حمایت آن‌ها از مشاغل خانگی باید به چه شکل باشد.

پس از اظهار نظر نظری، حسن رسولی خزانه‌دار شورای شهر تهران در مخالفت با این طرح گفت: من با اصل این طرح مخالف هستم، زیرا در تاریخ ۲۹ اسفند سال ۸۹ مجلس شورای اسلامی قانون مشاغل خانگی را تصویب کرد که به تأیید شورای نگهبان رسید.

خزانه‌دار شورای شهر تهران تصریح کرد: ما در این حوزه قوانین بالادستی داریم و پیشنهاد من این است که هر دو کمیسیون سلامت و محیط زیست و فرهنگی، اجتماعی به قانون بالادست خود عمل کنند.

پس از اظهار نظر اعضای شورای شهر تهران کلیات طرح استفاده از ظرفیت‌های همکاری و مشارکت‌های شهرداری تهران در حمایت از مشاغل خانگی افراد در معرض آسیب در صحن شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد و اعضای این شورا با ۸ رأی موافق کلیات آن را تصویب رساندند.

۲۳۵۲۳۵

کد خبر 1343893

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز

لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر اعمال پاداش تلاش برای کارگران شهرداری تبریز به مناسبت روز جهانی کارگر تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، به مناسبت روز جهانی کارگر، شورای شهر تبریز ظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در یکصد و نود و دومین صحن علنی شورای شهر تبریز، لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر اعمال پاداش تلاش و پاداش برای کارگران را تصویب کرد.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز با تاکید بر اینکه تمام کارگران دارای بیش از سه ماه سابقه کار مشمول این لایحه هستند اظهار کرد: بر اساس این لایحه ۳ میلیون تومان به عنوان پاداش برای کارگران تخصیص می‌یابد.

وی از افزایش چشمگیر حقوق و دستمزد رانندگان استیجاری شهرداری تبریز علاوه بر میزان افزایش سالانه خبر داد.

همچنین شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر تاکید کرد: کارگران شهرداری تبریز همیشه با حداقل دستمزد، بیشترین تلاش و بیشترین بهره‌وری را دارند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد در مجموعه شهرداری قدردان زحمات سبزبان‌ها، پاکبان‌ها و دیگر کارگران باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تبریز تمیز در سایه تلاش این کارگران است که نه تنها تلاش می‌کنند بلکه جان خود را در این راه از دست می‌دهند.

کد خبر 748771

دیگر خبرها

  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران