Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: پسر جوان همراه 3 تن از دوستانش برای خوشگذرانی به تهران می آمدند و در هر سفر در نقش مسافرکش دست به زورگیری از طعمه هایشان می زدند.

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ "محسن معظمی گودرزی" رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت گفت: ساعت 3 بعد از ظهر 7 مهرماه مرد جوانی در تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی 110 از زورگیری 4 جوان با یک دستگاه خودرو ال 90 سفید رنگ در محدوده بزرگراه شهید فهمیده به کلانتری 181 وردآورد اعلام شکایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پرونده با موضوع زورگیری (سرقت راننده از مسافر) برای رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه 2 دادسرای ناحیه 34 تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان کرد: شاکی پس از حضور در این پایگاه به کارآگاهان گفت، من به عنوان مسافر در میدان آزادی سوار یک دستگاه خودروی ال90 سفید که 3 سرنشین داشت، شدم. پس از طی مسافتی یکی از سرنشینان خودرو با تهدید سلاح سرد تمامی مدارک، گوشی تلفن همراه گرانقیمتم، وجوه نقد را سرقت و پس از آن مرا در مکان خلوتی به بیرون از ماشین پرتاب کرده و همگی متواری شدند.

سرهنگ معظمی بیان کرد: کارآگاهان به دنبال اظهارات مال باخته به محل سرقت مراجعه و با انجام تحقیقات میدانی و پایش های اطلاعاتی پلاک خودروی سارقان را به دست آوردند.

وی تصریح کرد: با به دست آمدن این اطلاعات و با انجام اقدامات پلیسی مالک خودرو سارقان به نام "فرشاد 20 ساله" شناسایی و با بررسی سوابق وی مشخص شد فرشاد سابقه دار بوده و پیش تر به جرم سرقت دستگیر شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد : در شاخه دیگری از تحقیقات، پرونده های مشابه دیگری مبنی بر سرقت با خودروهای پژو 206 ، پژو405 و پراید به پایگاه دوم ارسال که در بررسی ها بیشتر مشخص شد خودروها سرقتی بوده و فرضیه اینکه سرقت توسط همان سارقان انجام می شود، قوت گرفت.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت بیان کرد: با انعکاس اطلاعات به دست آمده به بازپرس پرونده دستور دستگیری فرشاد و سایر همدستانش صادر شد و در ادامه تحقیقات انجام شده، مخفیگاه فرشاد در شهر قم شناسایی و با اخذ نیابت قضائی، تیمی از کارآگاهان فرشاد و سایر همدستانش را دهم دیماه در قم دستگیر و به پایگاه دوم منتقل کردند.

سرهنگ معظمی با اشاره به اینکه فرشاد به سرکردگی باند زورگیران اعتراف کرد، افزود: فرشاد در اعترافات خود به کارآگاهان گفت، حدود 3 ماه پیش با دیگر همدستانم که همشهری و بچه یک محل هستیم باندی را تشکیل دادیم. اولین سرقت را با خودرو خودم ولی سایر سرقت ها را با خودروهای سرقتی انجام دادیم. اموال مسروقه را در محدوده مولوی به افراد ناشناس به قیمت نازلی فروخته و پول حاصله را بین خودمان تقسیم و صرف خوشگذرانی می کردیم.

وی با بیان اینکه کلیه اعضای این باند دستگیر شده اند و به 30 فقره زورگیری اعتراف کرده اند، تصریح کرد: سارقان بیشترین سوژه ها را در مناطق مختلف تهران به ویژه در محدوده های غرب و جنوب غرب تهران از جمله جاده مخصوص، ورودآورد ، آزاد راه تهران – کرج انتخاب می کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: برای کشف سایر جرایم احتمالی متهمان، هر 4 متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

سرهنگ معظمی در پایان تصریح کرد: دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی بازپرس پرونده صادر و شهروندانی که به این شیوه و شگرد مورد بزه قرار گرفته اند در خواست می شود در صورت شناسایی سارقان برای تشکیل پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی واقع در خیابان کبیری طامه مجتمع انتظامی سرکلانتری دوم پلیس پایتخت مراجعه کنند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما یارانه دلار شهادت سردار سلیمانی انتقام سخت حوادث پلیس آزادی سرقت جرم اخبار حوادث جوان عکس تهران زورگیر زورگیری عکس فیلم مرد دستگیر شد دختر ایران زندگی دستگیر زن تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۸۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات

اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جمع خبرنگاران گفت: ستاد‌های پیشگیری از جرایم انتخاباتی بلافاصله پس از برگزاری مرحله اول انتخابات، جلسه جدیدش را به ریاست دادستان کل کشور برگزار کرد و در آنجا مقرر شد همچنان مسایل پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دستور کار همه نهاد‌های امنیتی، اجرایی و قضایی دنبال شود و تخلفات و جرایمی که قانونگذار عنوان کرده پیگیری شود تا قبل از مرحله دوم انتخابات این امکان وجود داشته باشد که اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: یک جلسه دیگر طی هفته آینده خواهیم داشت برای اینکه آخرین وضعیت پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی را تا قبل از مرحله دوم جمع بندی کنیم و در مورد آن تصمیم گیری شود.

جهانگیر درباره پرونده‌های تخلفات انتخاباتی نیز گفت: یکسری پرونده‌ها به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده‌ها نیز کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است و جمع بندی و خروجیش در آینده اطلاع رسانی می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اصلی ما در سال گذشته در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که به ریاست قوه قضاییه برگزار شد، بحث پیشگیری از سرقت بود، گفت: در این زمینه، اقدامات خوبی انجام شده است و نتیجه آن این بود که برای اولین بار در اسفند سال گذشته با کاهش سرقت روبرو بودیم.

وی افزود: بحث مرخصی سارقین در ایام عید کلا منتفی شد و سخت گیری‌ها در این زمینه افزایش یافته است. در کارگروه‌های دادستانی نظارت بر فعالیت سارقین پس از آزادی مورد تایید قرار گرفت.

جهانگیر در پایان گفت: امیدواریم در سال جاری با پیگیری‌های دستگاه قضا و فراجا بتوانیم سرقت را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • نماز جمعه پایگاه مردمی است
  • راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه در بلژیک
  • کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران
  • قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • دستگیری قاتل فراری جوان محلاتی
  • ۴۵ فقره سرقت در پرونده سارق خودرو و محتویات خودرو
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات