Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت کنندگان در مراسم بزرگداشت آیت الله میبدی با قرائت قرآن کریم و مداحان و مرثیه سرایان با اشعار و نوحه‌خوانی، یاد و خاطره این عالم مجاهد را گرامی داشتند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌ جمهوری در این مراسم گفت: آیت الله میبدی مدرس، مفسر و مروج راستین دین اسلام بود که لازم است برای انتقال آموزه های ایشان، نوشته ها و تحریرات باقیمانده از وی به سرمایه مکتوب تبدیل شده و به جویندگان علم و دانش منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی اظهار داشت: ایشان در طول عمر پربرکت خود همواره در مسیر خدمت به اسلام و مردم حرکت کرد و آشنا به زمان و حوادث پیرامونی بود که همین ویژگی، از وی شخصیتی مبارز، بی حاشیه و سلیم النفس ساخته بود.

وی در ادامه به حمله موشکی اخیر سپاه به پایگاه آمریکایی ها در عراق اشاره کرد و گفت: سیلی نواخته شده سپاه به این کشور، مرهمی بر زخم مردم داغ دیده ایران ناشی از سوگ شهادت سردار سلیمانی بود.

آیت‌الله سیدمحمدرضا طاهایی میبدی مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان و از شاگردان آیات عظام خویی، سید محمود شاهرودی و میرزا عبدالهادی شیرازی دوشنبه گذشته در سن ۹۹ سالگی به علت بیماری و کهولت سن دارفانی را وداع گفت.

پیکر این روحانی برجسته با حضور نماینده ولی فقیه در گلستان و استاندار و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی و سایر اقشار و گروه‌های مردمی در گرگان تشییع و در امامزاده عبدالله این شهر به خاک سپرده شد.

مرحوم میبدی متولد سال ۱۲۹۹ شمسی در شهرستان میبد از توابع استان یزد بود که ۳۰ سال بعد، پس از پایان تحصیلات و بازگشت از نجف اشرف به دعوت یکی از علمای گرگان در این شهر سکونت یافت و اقامه نماز جماعت در مسجد جامع و فعالیت های تبلیغی در این شهر را بر عهده گرفت.

 وی از چهره های تاثیرگذار مبارزات اجتماعی قبل از انقلاب گرگان و دشت بود و امضای وی در برخی اعلامیه‌های اعتراض آمیز مردم این شهر به یادگار مانده است.

آیت الله میبدی پیش از بیماری و با وجود کهولت سن و مشغله تدریس، ارتباط نزدیکی با اقشار مختلف مردم استان گلستان داشت و همه روزه دیدارهای عمومی در رابطه با مسائل اجتماعی و مذهبی برگزار می‌کرد.

در پی درگذشت آیت الله میبدی مسئولین و مقامات ارشد کشوری و استانی از جمله وزیر اطلاعات، روسای قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی، امام جمعه گرگان، استاندار گلستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی و مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت آیت الله میبدی را تسلیت گفتند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 انقلاب مجلس شورای اسلامی نماینده ولی فقیه نهاد ریاست جمهوری یزد قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۸۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ هفته عقیدتی سیاسی در لارستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، همایش هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و بزرگداشت مقام شامخ استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری پنجشنبه ۶ اردیبهشت از ساعت ۱۶ در گلزار مطهر شهدای شهر قدیم لار برگزار می‌شود.

در حاشیه این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین و با سخنرانی سردار اسماعیل کوثری (نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی) همراه است از مربیان نمونه عقیدتی سیاسی شهرستان‌های لارستان، اوز و جویم تجلیل خواهد شد.

لازم به ذکر است مراسم غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا نیز رأس ساعت ساعت ۱۵:۳۰ پنجشنبه برگزار خواهد شد.

کد خبر 6086935

دیگر خبرها

  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار توسط مردم معرفی شدند
  • معرفی چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • همایش بزرگ هفته عقیدتی سیاسی در لارستان برگزار می‌شود
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود