Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-06@19:15:16 GMT

تقاضا و کالا در اقتصاد پلتفرمی از بین می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۸۷۷۳

تقاضا و کالا در اقتصاد پلتفرمی از بین می‌رود

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اقتصاد تهاتری با اقتصاد پلتفرمی متفاوت است. در اقتصاد پلتفرمی مفهوم تقاضا و کالا از بین می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در هفتمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات که در سالن همایش‌های بین‌المللی وزارت کشور در حال برگزاری است، با بیان این پرسش که آیا پلتفرم‌ها به معنای روند اقتصاد گذشته است یا ایجادکننده یک اقتصاد جدید، اظهار کرد: پیدایش اقتصاد پلتفرمی در دنیا بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور معمول اقتصاد  به دو بخش تهاتری و پلت فرمی تقسیم می‌شود.

وی افزود:  دوره اول اقتصاد، اقتصاد تهاتری بود که در آن مبادله کالا به کالا، خدمت به کالا و کالا به خدمت وجود داشت. با ترویج پول که در کنارش اقتصاد بانک و صنعت نیز شکل گرفت. در این دوره مفاهیم و رشته‌های جدید ایجاد شده است.

رئیس هفتمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات عنوان کرد: اقتصاد پلتفرمی ذاتا با اقتصاد تهاتری متفاوت است. مفهوم تقاضا و کالا در اقتصاد پلتفرمی از بین می‌رود. پلت‌فرم‌های فعلی نشانه‌هایی از اقتصاد بزرگ هستند که منجر به نام‌گذاری اقتصاد پلتفرمی شده است.

ناظمی خاطرنشان کرد: آیا با شکل‌گیری این تغییرات ما باید منتظر تغییرات بزرگ‌تر باشیم یا خیر؟ با آمدن شبکه‌های اجتماعی تنها یک ابزار به جامعه اضافه نشده است.  بلکه تغییرات بزرگی در مفاهیم اقتصادی صورت گرفته است. باید پاسخگوی نیازهای این تغییرات باشید و حاکمان باید پاسخ این نیازها را داشته باشند.

وی ادامه داد: ماباید برای مفاهیم اقتصادی مانند بیمه، کارآفرینی و... تعریف جدید ارائه دهیم که این تعریف را نداریم و این نشان‌دهنده این است که آماده آینده نیستیم و در آینده با چالش‌هایی مواجه خواهیم بود. اگر قرار بود قواعد ماشین‌رانی را گاریچی بنویسد؛ احتمالاً اکنون هنوز سوار گاری می‌شدیم! اگر قواعد بیمه، اقتصاد و... را کسانی بنویسند که در گذشته می‌نوشتند؛ به معنای نادیده‌گیری آینده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز به این موضوعات توجه نمی‌شود و اکنون تنها چند سایت در خصوص اقتصاد پلت فرمی در کشور وجود دارد که آن‌ها پاسخگوی نیاز کشور نیستند.

انتهای پیام/۴۰۸۴/

منبع: آنا

کلیدواژه: اقتصاد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پلتفرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۸۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضا جهانی برای بنزین کاهشی است

به گزارش خبرگزاری مهر شرکت مشاوره وود مک کنزی اعلام کرد تقاضای جهانی برای بنزین احتمالاً ۳۴۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۴ رشد کرده و به ۲۶.۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد که پایین‌ترین میزان رشد از سال ۲۰۲۰ و کمتر از رشد ۷۰۰ هزار بشکه‌ای تقاضای روزانه برای بنزین در سال ۲۰۲۳ است.

سوشانت گوپتا، تحلیلگر «وود مک کنزی» گفت: نفوذ خودروهای برقی در آمریکا و چین افزایش یافته است. امسال، تقاضای چین به دلیل استفاده بیشتر از خودروهای برقی، تنها ۱۰ هزار بشکه در روز رشد خواهد کرد.

شرکت مشاوره «ریستاد انرژی»، تقاضای جهانی برای بنزین در سال میلادی جاری را حدود ۲۶ میلیون بشکه در روز تخمین زد که حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز بالاتر از رشد حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ است.

کد خبر 6098109 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • تقاضا جهانی برای بنزین کاهشی است
  • رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد