حس عدالت طلبی در جهان زنده شده است
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۸۸۴۶
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز دنیا منتظر آن است تا عدل پیاده شود و بتواند راه رشد خود را طی کند گفت: حس عدالت طلبی در جهان زنده شده است. ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیتالله سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی اظهار داشت: خداوند هیچ قومی را به عذاب گرفتار نمیکند، مگر اینکه قبل از آن بر آنها اتمام حجت کرده باشد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: اصل انگیزهای که به دنبال آن میروید چیز خوبی است اما این یک مسئلهای است که باید بنیانش در خود افرادی که به دنبال آن میروند محکم باشد و وقتی محکم میشود که هم از نظر علمی و هم از نظر تزکیه قوی باشند.
عبادی تصریح کرد: طبق روایات افرادی که پیش از ظهور حضرت مهدی(عج) ثابت قدم بمانند و در این راستا تلاش کنند مقام و جایگاهشان بالاتر از کسانی است که بعد از ظهور حضرت مهدی(عج) باشند.
وی با بیان اینکه همه چیز آفت دارد و این نیز آفت دارد بیان کرد: اگر بخواهیم انسانی مستقیمی باشیم باید در کنار خود انسان مستقیمی داشته باشیم و برخی از کارها با انگیزه خوب ایجاد شده اما آسیبها آن را کج کرده است. بنابراین باید حواسمان جمع باشد و درست گام برداریم.
همدان| هفته دولت فرصت سنجش عملکرد دولتها بر پایه عدالت طلبی و مبارزه با فساد استتیغ استبداد آل سعود گلوی عدالت طلبی را بریدنماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اگر مواد مخدر، شراب و آلودگیهای اخلاقی مضر است برای شرق و غرب و همه مردم دنیا مضر است در خلقت، انسانها در نفع، ضرر، خیر، شر، شقاوت و سعادت دارای مشترکاتی هستند؛ اما در عمل هر کدام به جای رفتن به سمت منافع انسانی به دنبال یک سری منافع شخصی میروند و در مسائل اقتصادی، روانی، روحی، سیاسی و پراکنده میشوند.
وی با اشاره به اینکه پیغمبران آمدهاند تا انسجام را در انسانیت انسان حفظ کنند تصریح کرد: پیغمبران آمدند تا مردم را نصیحت و راه را به آنها نشان دهند تا طبق قانون، نظام خلقت و شریعت عمل کنند بنابراین هم مبشر و هم منذر بودهاند.
امام جمعه بیرجند ادامه داد: این وضعیتی که امروز میبینید نتیجه آن است که افراد در چارچوبه شریعتی که خدا برای هدایت انسانها مشخص کرده، قدم نگذاشته است.
عبادی افزود: جمادات و نباتات از راه طبیعت، حیوانات از راه غریزه و انسانیت انسان از راه شریعت و وحی اداره میشود و این راهی است که اگر یک فرد و کل جامعه در آن گام نهند راه سلامت، رشد و کمال را طی خواهند کرد.
وی با بیان اینکه همه پیغمبران و جانشینان آنها برای این آمدند که انسانها از منافع شخصی، گروهی، حزبی و قومی بگذرند و تسلیم آن حقی شوند که از طرف خدا آمده است اظهار داشت: اگر فرد، جامعه و همه مردم دنیا به حرف پیغمبران گوش کنند و انسان در جایگاه عدل قرار گیرد و آنچنان نظمی در عالم اتفاق افتد که همه چیز بر اساس عدل باشد هیچ جنگی رخ نخواهد داد.
امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه دنیا امروز منتظر آن روزی است که عدل پیاده شود و بشر بتواند راه رشد خودش را بپیماید تصریح کرد: جایگاه حضرت مهدی(عج)، وراثت همه انبیاء و اولیا الهی، طبق اصول است.
انتهای پیام/254/ز
R41348/P/S6,56/CT11منبع: تسنیم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۸۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
واکنش عباس عبدی به سخنان مهدی نصیری: اصلاحطلبی و براندازی دو راهبرد غیر قابل جمع است
به گزارش جماران؛ گفت و گوی عباس عبدی تحلیلگر مسائل سیاسی با خبرآنلاین در پی می آید:
پس از گفتگوی آقای نصیری با بیبیسی انتقادهای زیادی بویژه از سوی اصلاحطلبان داخلی مطرح شد دلیل آن چیست؟
واقعیت این است که در این مورد خاص اصولگرایان عزیز هستند که باید موضعگیری صریحی میکردند، آنان که درباره همه چیز برای اعلام موضع پا به رکاب هستند در این مورد سکوت کردهاند. ولی چون نمیخواهند به انتساب گذشته ایشان اشاره شود یا به این علت که به درستی گمان میکنند موضعگیری آنان فاقد نفوذ است زحمت این کار را بر دوش اصلاحطلبان انداختهاند.
فکر میکنید که چرا آقای نصیری فرایند عبور از منتهیالیه حکومت را تا منتهیالیه اپوزیسیون طی کرده است؟ و چرا با ایشان برخورد نشد و به راحتی اجازه خروج هم داشتند.
واقعیت این است که گرچه عبور این فاصله از سوی آقای نصیری موجب تعجب است ولی خیلی هم فوری رخ نداده است و چند سال طول کشیده است. این پدیده در میان جناح اصولگرایان حاکم مسبوق به سابقه است و تا کنون افراد زیادی این مسیر را رفتهاند. علت هم این است که آنان از نزدیک شاهد موارد بیصداقتی یا توطئهچینی و دودوزهبازی و در نهایت عمق اندک افکار در آن سو هستند. ابتدا خود را توجیه میکنند و میگویند انشاالله گربه است ولی وقتی زیاد شد از درون خالی میشوند و کافی است یک تجربه منفی شخصی هم پیدا شود و به یکباره از آنها عبور نمایند.
درباره عدم برخورد و آزادی خروج هم بیش از آن که نکتهای متوجه آقای نصیری باشد مربوط به تبعیضها و بیعدالتیهای رفتاری جاری است که موجب میشود کسانی را برای زدن کوچکترین حرفی احضار کنند و برای حجاب چنین تحت فشار قرار گیرند، دیگران با بیان تندترین مواضع آزاد باشند. در واقع باید با همه همینگونه با سعه صدر مواجه شوند. امیدواریم که چنین شود. مبنای رفتار نباید سیاسی باشد باید قضایی محض باشد.
فارغ از اینها به نظر شما ایشان چرا رفت؟
ما وظیفه داریم همان را که گفته باور کنیم مگر این که شواهد دیگری در نقض آن بیان شود. ولی مشکل آقای نصیری این است که به دلائل پیشگفته و سوابق موجود، احتمال کمی وجود دارد که افکار عمومی با گزارههای اعلام شده ایشان همدلی کند، لذا همه در پی یافتن طرح و برنامهای پیچیده در پشت ماجرا هستند. با این حال باید منتظر بود تا حقیقت روشن شود.
به نظرتان آن طرف از او استقبال خواهند کرد؟
پاسخ به این پرسش سخت است. آن طرف نیروهای پراکنده و با وابستگیها و کارفرمایان سیاسی و فکری و حتی مادی گوناگونی هستند. بعلاوه در سطح اظهار نظر که افراد حرفهای خودشان را میزنند ولی در سطح همکاری بعید میدانم که با وجود چنین وضعی اعتماد کسی برای اقدام عملی جلب شود.
به عنوان آخرین سوال فکر میکنید ایده او برای کسانی جذاب است؟
دنیای سیاست بیش از این که دنیای ایدهها باشد دنیای قدرت است. میان قدرت و ایده باید رابطه نزدیکی باشد. این حرفها را دیگرانی هم در خارج زدهاند ولی بسرعت به حاشیه رفتهاند. در شرایط کنونی همان کسانی که علیه آنان حرف میزد، قدری از این فضا بهرهمند میشوند. به نظرم یک دو راهی قرار خواهد داشت که هر دو سویش زیان است.
ولی ایده او بیشتر ناشی از این است که سیاست به امری شخصی تقلیل یافته و گویی ارادههای افراد به تنهایی منشأ اثرات تعیین کننده است. بعلاوه براندازی قابل جمع با اصلاحطلبی نیست. فارغ از این که با کدامیک موافق باشیم یا خوب بدانیم راه میانبری هم وجود ندارد. برخی خواستهاند تحت عنوان تحولخواهی راه میانه نشان دهند در حالی که تحولخواهی بر مضمون و محتوا تاکید دارد که هم میتواند شامل اصلاحطلب شود و هم برانداز.
در حالی که این دو شیوه فعالیت سیاسی هستند. مثل زمان انقلاب که همه برانداز شدند با محتواهای کاملا متفاوت و حتی متضاد از یکدیگر. شیوه و راهبرد سیاسی قابل میانبر زدن نیست.