Web Analytics Made Easy - Statcounter

تورج همتی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی هوای پاک افزود: آینده متعلق به فرزندان ماست و برای اینکه هوای پاک برایشان به یک خاطره تبدیل نشود لازم است تعهد، احساس مسوولیت اجتماعی و اخلاق زیست محیطی در مدارس نهادینه شود.

وی ادامه داد: شعار امسال هوای پاک "اقدام و عمل" است و در این راستا لازم است که اولویت نقش دانش‌آموزان در حفظ سلامت هوا و ضرورت آگاهی معلمان از چالش‌های آینده به صورت ساده‌سازی و انتقال مفاهیم دانش محیط‌زیستی به دانش‌آموزان برای اصلاح شیوه زندگی تبیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: برای آن که خشت اول را درست بنا کنیم و محیط زیستی پویا برای آینده فرزندانمان رقم بزنیم نیازمند حساس‌سازی، تغییر در رفتار و الگوها در مراکز آموزشی و مدارس در قالب آموزش‌های پایدار و آگاه‌سازی اصولی راهکارهای حفاظت محیط زیست هستیم.
همتی افزود: نگاه صرف اقتصادی به حوزه صنعت، موجب بروز مشکلاتی برای محیط زیست شده است و امروز مردم آگاه، توسعه کمی صرف را نمی‌پذیرند و مسیر توسعه را در استقرار صنایع دوستدار محیط زیست می‌دانند چرا که صنایع آلاینده و سنتی صرفا هزینه های زیست محیطی و اجتماعی را افزایش می دهد و هر دو بخش خصوصی و دولتی باید به مسوولیت و تعهدات اجتماعی خود در این زمینه عمل کنند.
وی تاکید کرد: رفع آلودگی هوا اراده پایدار همگانی را طلب می‌کند و لازم است شهروندان بدانند با هر بار استفاده از خودروهای تک سرنشین و هر سفر غیر ضروری درون شهری، حق مسلم خویش را در داشتن هوای پاک از خود سلب می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: محیط زیست مکان و فضایی است که موجود زنده در آن زندگی می کند و این محیط برای انسان که اشرف مخلوقات است بسیار حائز اهمیت است و حتما باید یک تعامل، تعادل و توازن منطقی و متناسب میان این محیط و انسان ها وجود داشته باشد تا این محیط به بهترین وجه ممکن حفظ شود.

قاسمعلی خدابنده افزود: زیست بوم ما از سه عنصر حیاتی آب، هوا و خاک شکل گرفته است که هرکدام دچار اختلال شود به سلامت انسان آسیب خواهد زد و در این بین پاکی و سالم بودن هوا به عنوان اصلی ترین ماده مورد استفاده انسان بسیار حائز اهمیت است که اگر این شاخص، آلوده باشد به بیماری‌های پوستی، چشمی، قلبی، ریوی و انواع سرطان‌ها منتج خواهد شد.

وی اضافه کرد: بیشترین آمار مرگ و میرها مربوط به بیماری‌های قلبی عروقی است که یکی از دلایل اصلی آن کمبود اکسیژن و هوای سالم است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی هوا با مشارکت همه آحاد جامعه اتفاق خواهد افتاد و بدون مشارکت نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

خدابنده افزود: انتقال مفاهیم محیط زیستی به دانش‌آموزان از رسالت‌های دستگاه تعلیم و تربیت است و باید دانش آموزان و خانواده های آنها را نسبت به موضوعات محیط زیستی حساس کنیم تا بتوانیم فرهنگ حفظ محیط زیست و کمک به کاهش آلودگی هوا را در جامعه نهادینه نماییم.

وی آشناسازی دانش‌آموزان با فرهنگ محیط زیست و هوای پاک، توسعه فضاهای سبز مدارس، کاشت درخت در هفته درختکاری در مدارس، راه‌اندازی سیستم گلخانه در بعضی مدارس، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و اصلاح سیستم گرمایشی مدارس را از جمله اقدامات مهمی دانست که آموزش و پرورش استان در جهت کمک به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا انجام داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش استان در جهت اصلاح سیستم گرمایشی مدارس گام های بزرگی برداشته است و به طور قطع اصلاح سیستم گرمایشی به بهبود کیفیت هوای شهر کمک خواهد کرد.

نواختن زنگ هوای پاک، امضای میثاق‌نامه همراهی توسط مدیران ارشد استان و دانش آموزان و نیز برگزاری مسابقه محیط زیستی و برپایی نمایشگاه نقاشی و دست سازه‌های دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 آموزش و پرورش استان اخلاق بخش خصوصی بیماری های قلبی عروقی شاخص قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۸۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان خواستار ارتقا و توسعه رشته‌های فنی در این شهرستان شد.

محمد ناظری امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه‌ شورای آموزش و پرورش شهرستان، گفت: با نفوذترین و محبوب‌ترین فردی که می‌تواند در همه مراحل حساس زندگی، دانش‌آموز را یاری کند، معلم است و به همین دلیل، دانش‌آموزان معلم خود را به‌عنوان الگو و اسوه می‌پذیرند و خود را با او همسان و همانند می‌کنند.

او ارتقا و توسعه رشته‌های فنی را در این شهرستان خواستار شد و افزود: تمام اقشار بویژه جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باید از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای حرفه‌آموزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه دانش‌آموزان معمولانی این است که علم‌آموزی و مهارت‌آموزی را به بهترین شکل یاد بگیرند، اظهار کرد: باید تلاش شود جهت فکری جامعه به‌گونه‌ای باشد که خانواده‌ها به رشته‌های فنی تمایل پیدا کنند تا دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای تشویق و هدایت شوند.

سرپرست فرمانداری معمولان با بیان اینکه علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در مدارس باید به مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی آنها توجه شود، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و ارائه آموزش‌های متناسب با سن دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در تعطیلات تابستان از دیگر مسائلی است که باید به‌صورت جدی به آن توجه شود.

او با تاکید بر لزوم تقویت مهارت‌آموزی در مدارس، ادامه داد: تحصیل در مدارس فنی حرفه‌ای و کار و دانش به معنی کم‌سواد بودن دانش‌آموزان نیست و این موضوع باید به‌عنوان یک فرهنگ بین خانواده‌ها نهادینه شود.

وی افزود: معلمان همیشه سرمشق و الگوی اثرگذار دانش‌آموزان برای آینده روشن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»