Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چند روز اخیر به بهانه اعتراض به سرنگونی هواپیمای مسافربری اکراین که همه ایرانیان را دچار غمی سنگین و اندوهبار کرد، عده‌ای از اهالی سینما انصراف خود را نسبت به حضور در این دوره جشنواره فیلم فجر اعلام کردند. جدای تحلیل این اقدام و معلوم‌الحال بودن افرادی که این اقدام را انجام داده‌اند یک نکته حائز اهمیت فراوانی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره فیلم فجر دارای 3 بخش است: 

1- برگزارکنندگان، هیئت انتخاب و هیئت داوران 

2- فیلم‌سازان و عوامل فیلم‌ها 

3- تماشاچیان حرفه‌ای سینما و جشنواره فیلم فجر 

در اینجا روی صحبتم با بخش اول و دوم نیست بلکه با بخش سوم است. به این دلیل که در بخش اول و دوم در حال حاضر تغییراتی نمیتوانیم اعمال کنیم ولی تغییرات و اصلاحات در بخش سوم کاملا دست خودمان است. صد البته با توجه به اتفاق مذکور از طرف فیلمسازان مبنی بر انصراف و بیرون کشیدن فیلمهایشان از جشنواره فیلم فجر امسال عده‌ای از تماشاچیان جشنواره نیز که با این فیلمسازان همفکر و همسو هستند به تبع آن‌ها جشنواره را به اصطلاح تحریم می‌کنند و از حضور در آن امتناع می‌ورزند.

پیشنهاد می‌کنم برای خنثی سازی این توطئه یا حتی به طور اولی، تبدیل کردن این تهدید به فرصت؛ باید تمامی افراد دلسوز و دغدغه‌مند نظام و انقلاب در یک اقدام توأم با همت و غیرت، تمامی بلیت‌های جشنواره فیلم فجر را خریداری نمایند، تا جایی که در ساعات اولیه پیش‌فروش اینترنتی، تمامی بلیت‌ها خریداری شده و مسئولین برگزاری ناچار به افزایش ظرفیت سالن‌ها و یا اضافه کردن سالن‌های جدید شوند و کار تا آنجا پیش رود که این جشنواره رکورد تماشاچیان را در کل ادوار جشنواره فیلم فجر بزند و در نهایت تمامی کسانی که بلیت خریداری نموده‌اند در زمان اکران به سینماها بروند و فیلم‌ها را ببینند و حتما در آرای مردمی شرکت کنند تا بر اساس یک ذائقه انقلابی، فیلم برتر از نگاه تماشاچیان انتخاب شود و اینگونه تهدید تبدیل به فرصت می‌شود؛ هم رکوردزنی حضور تماشاچی، هم انتخاب فیلم برتر از نگاه تماشاچیان با ذائقه انقلابی.

رضا تقی پور

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اهالی سینما جشنواره فیلم فجر بلیت های جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر بلیت جشنواره فجر انصراف از جشنواره فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد

ایسنا/فارس مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس از خرید یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی توسط این تعاونی خبر داد.

سید حبیب علوی امروز، ۱۴ اردیبهشت طی بازدید از مراکز خرید کلزار با اعلام این مطلب گفت: خرید کلزا در فارس توسط شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس با مشارکت اتحادیه و شرکت‌های تعاون روستایی در شهرستان‌های استان درحال انجام است.

وی اظهار کرد: بیش از یک هزار تن کلزا تاکنون در شهرستان‌های مهر، لار، زرین دشت و جویم خریداری شده ودر حال بارگیری به کارخانجات روغن کشی است.

علوی با بیان اینکه خرید در این شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد، افزود: طبق قرارداد با یک شرکت صنایع غذایی مقرر شده است حداکثر یک‌ماه پس‌از بارگیری بهای خرید به کشاورزان پرداخت شود.

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس تصریح کرد: نرخ خرید تضمینی کلزا در سال جاری ۳۵ هزار تومان با افت ۲درصد ناخالصی و۱۰ درصد رطوبت اعلام شده است.

وی یادآور شد: با توجه تغییر در شیوه خرید کلزا در سال جاری، شبکه تعاونی‌های روستایی نسبت به تحویل کلزا از کشاورزان گرامی و ذخیره‌سازی در انبارها اقدام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • انصراف سینر از حضور در مسابقات مسترز رُم
  • انصراف «سینر» از حضور در مسابقات مسترز رُم
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • فرصت ویژه جواد نکونام برای شکستن رکورد فرهاد مجیدی
  • احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی