Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@04:16:57 GMT

شناسایی 15 واحد صنعتی آلاینده هوا 

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۹۳۲۶

شناسایی 15 واحد صنعتی آلاینده هوا 

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از 15 واحد صنعتی خراسان شمالی در رده صنایع آلاینده این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، مهدی اله پور در نشست خبری درجمع خبرنگاران اظهار داشت:  در این استان، ۱۵ واحد صنعتی آلاینده هوا شناسایی شده است که بیشتر آن، واحدهای سنگ شکن و شن و ماسه است.

اله‌پور گفت: واحدهای سنگ شکن و شن و ماسه اطراف شهر بجنورد قرار است نسبت به کاهش میزان آلودگی اقدام کنند و در صورتی که این اقدام میسر نبود،  با استفاده از اهرم های قانونی، برای انتقال به مکان دیگر اقدام می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: خراسان شمالی در سال گذشته سه روز هوای ناسالم برای همه گروه ها و در 9 ماهه امسال نیز سه روز هوای ناسالم برای گروه های حساس ( شامل افراد مسن، مادران باردار، بیماران دارای مشکلات تنفسی و قلبی و عروقی) داشته است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون هوای پاک کارگروهی پیش بینی شده است که در این واحدها صنایع آلاینده شناسایی می شود و اقدامات لازم جهت خروج آن ها از محدوده شهر می شود.

این مقام مسئول در ارتباط با کانون های گرد و غبار ایجاد شده در استان نیز بیان کرد: مناطق چهارگانه محیط زیست خراسان شمالی 15 هزار هکتار کانون فعال تولید ریزگرد دارد که این کانون ها شناسایی شده اند و باید با اقدامات پیش گیرانه همچون کاشت گیاهان مختلف، این کانون ها را از بین برد.

اله پور با بیان اینکه عمده الودگی های شهرستان بجنورد در حوزه گرد و غبار به وجود آمده از کانون‌های گرد و غبار و صنایع آلاینده حریم شهر است افزود: در سال جاری به دلیل شرایط نزولات جوی بهتر نسبت به سال گذشته شاهد گرد و غبار کمتر در سطح استان هستیم به طوری که در سال 97 تنها 3 روز برای تمامی گروه‌ها روز ناسالم شناخته شد و این در حالی است که در سال جاری تاکنون روز ناسالم برای تمامی گروه ها نداشتیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه وجود گرد و غبار و صنایع آلاینده در استان از علل اصلی آلودگی هوای استان هستند، اظهار کرد: از ماه جاری مقابله با گرد و غبار در قالب تشکیل ستاد و تعیین تکلیف صنایع آلاینده را در دستور کار قرار داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی کانون های گرد و غبار در میاندشت جاجرم، نتیجه مطالعاتی است که در سطح ملی و در ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه کیفیت هوای خراسان شمالی تنها در یک نقطه از شهر بجنورد سنجش می شود افزود: خوشبختانه به دلیل بارندگی های بهار امسال، مردم مرکز استان،  در نیمه نخست امسال هوای پاک و یا سالم استنشاق کردند اما در پاییز امسال، هوای این شهر در سه روز برای گروه های حساس، ناسالم شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در مورد انتقادها از افزایش میزان شکار غیرمجاز در قرخود مانه و سملقان گفت: این منطقه، سپر حفاظت مهم برای پارک ملی گلستان است از این رو باید توجه ویژه ای به حفاظت و صیانت از حیات وحش این منطقه مبذول شود و در این زمینه درخواست ما این است که از محل اعتبارات، امکانات و تجهیزات پارک ملی گلستان، حمایت هایی هم به منطقه قرخود اختصاص یابد.  

اله پوردرباره شرایط کنونی منطقه معدنی آلبلاغ در منطقه حفاظت شده ساریگل نیز عنوان کرد: این اداره کل مجوز انجام مطالعات اکتشافی در محدوده معدنی آلبلاغ را صادر کرده که در همین راستا، وزارت صمت و سازمان صمت خراسان شمالی باید پیگیر استقرار گروه اکتشاف در این منطقه باشد.

وی درپایان گفت: درصورتیکه وجود ذخایر قابل برداشت معدنی سرب و روی در این محدوده معدنی مشخص شود پروانه  اکتشاف صادر خواهد شد.

انتهای خبر/

سهرابی راد

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گرد و غبار محیط زیست مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۹۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد

امیر حسن‌زاده با بیان اینکه شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره‌برداری واحد‌های صنعتی صادر نشد، گفت: نهایتا در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از ۴ بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و پس از ۱۷ سال وقفه خوشبختانه با همت تیم اقتصادی استان اخذ شد.

وی افزود: امیدوارم با مشارکت و سرمایه‌گذاری شاهد راه‌اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب برق و گاز ودرمجموعه شهرک صنعتی زرند گفت: از هم‌اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران و واحد‌های مختلف تولیدی است.

شهرک صنعتی زرند ۱۷ سال راکد بود. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • دستگیری دو جستجوگر مسلح گنج در گرمدره
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج «ارز دیجیتال» در استان خراسان شمالی
  • بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی
  • کشف بزرگترین مزرعه رمز ارز در خراسان شمالی
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین