Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی یکی از مدیران ارشد شورای امنیت ملی آمریکا هدف تحقیقات در ارتباط با مسائل امنیتی قرار گرفته و به مرخصی اداری فرستاده شده است؛ اتفاقی که شائبه برکناری او را تقویت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پست مدیر امور اروپا و روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا در یک سال گذشته مورد مناقشه قرار داشته به نحوی که تا کنون در عرض کمتر از یک سال سه نفر ازکسانی که در این پست قرار داشتند آن را ترک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله این افراد تیم موریسون بود که در تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نقشی محوری ایفا کرد.

رسانه آمریکایی اکسیوس، به نقل از افراد آگاه گزارش کرد، اندرو پیک، مدیر ارشد امور اروپا و روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا قرار است هدف یک تحقیقات مبتنی بر مسائل امنیتی قرار بگیرد و به مرخصی اداری فرستاده شده است. از سوی دیگر طبق گزارش بلومبرگ، اندرو پیک در تاریخ ۱۷ ژانویه این پست را ترک کرده و با همراه چند تن از کاخ سفید خارج شده است.

این کارشناس امور روسیه در دولت ترامپ ماه نوامبر عهده دار این سمت به جای نفر قبلی یعنی تیم موریسون شد و حالا با کنار رفتنش از این سمت، تبدیل به سومین کسی شده که در عرض یک سال گذشته از این پست کنار گذاشته می‌شود.

موریسون یک چهره کلیدی برای تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ بود و در جریان این تحقیقات فاش کرد گوردون ساندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا به او گفته که در حقیقت دولت ترامپ بر سر اعطای کمکهای نظامی به اوکراین گروکشی کرده و اعطای این کمکها را منوط به اعلام رسمی تحقیقات درباره پسر جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری پیشتاز حزب دموکرات از سوی دولت اوکراین کرده است.

فیونا هیل هم که از آوریل تا ژوئیه ۲۰۱۹ مدیر امور روسیه و اروپا در شورای امنیت ملی آمریکا بود نیز در زمان تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح دونالد ترامپ به ایراد شهادت علیه ترامپ پرداخت و ادعای جمهوریخواهان مبنی بر این که در حقیقت این اوکراین بوده که در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا مداخله کرده را رد کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه رابرت مک ایر سردار حاجی زاده زینب ابوطالبی شهاب حسینی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا آمریکا شورای امنیت ملی ترامپ مکانیسم ماشه رابرت مک ایر سردار حاجی زاده زینب ابوطالبی شهاب حسینی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۹۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کاخ سفید شامگاه یکشنبه از گفت‌وگوی تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل خبر داد.
بایدن در این گفت‌وگوی تلفنی بار دیگر بر پایبندی قاطع آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد.

رئیس جمهور آمریکا از نتانیاهو خواست تا در موضوع افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه، همکاری با سازمان‌های بین‌المللی را افزایش دهد.

بایدن و نتانیاهو درباره عملیات ارتش اسرائیل در رفح نیز گفت‌وگو کرده و رئیس جمهور آمریکا بار دیگر موضع خود در خصوص این عملیات را ابراز داشت.

بر اساس گزارش کاخ سفید، دو طرف همچنین در خصوص مذاکرات آزادی گروگان‌ها در کنار آتش‌بس فوری در باریکه غزه نیز صحبت کردند.

کد خبر 847915 منبع: فارس برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو خبر ویژه جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • علت عجیب برکناری باسوادترین مدیر صداوسیما
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند