Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@13:01:00 GMT

نقاب پوشان دفتر دادستان نجف را آتش زدند

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۹۶۵۲

خرداد: افراد خرابکار و خشونت طلب با سوء استفاده از اعتراض های مسالمت آمیز مردم عراق امروز (یکشنبه) دفتر دادستان نجف را آتش زدند.

به گزارش خرداد از عصر ایران، رسانه های عراقی امروز به نقل از یک مقام امنیتی در نجف که به نام وی اشاره نکرده اند، نوشتند که افراد ناشناس و خشونت طلب دفتر «عدنان الرزفی» در منطقه "کوفه" در استان نجف را به آتش کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع اعلام کرد که بخش های اداره دفاع مدنی برای خاموش کردن وارد عمل شدند.

در همین حال، با ورود گروه های دفاع مدنی برای خاموشی آتش ناشی از سوختن ده ها حلقه لاستیک در جاده های داخلی و خارجی نجف، همه مسیرهای بسته شده از صبح امروز از جمله فرودگاه شهر بازگشایی شد.

با خاموشی آتش و برداشتن موانع فیزیکی اکنون همه راههای ورودی و خروجی استان نجف باز و رفت و آمد در آنها از سرگرفته شده است.

پیشتر نیز افراد خشونت طلب در شهر نجف اشرف مقر «کتائب حزب الله» عراق را به آتش کشیده بودند.
برخی گزارش ها حاکی است که گروه های خشونت طلب تا فردا (دوشنبه) به دولت و طبقه سیاسی حاکم در عراق برای برآوردن مطالبات خود مهلت داده و در صورت عدم تحقق این مطالبات، تهدید به تشدید خشونت ها کرده اند.

شهرهای بغداد، نجف، کربلا، کوت، ناصریه و دیوانیه امروز در مقایسه با چند هفته گذشته شاهد افزایش اعتراض ها بود.

مطالبه اصلی معترضان مسالمت آمیز عراق معرفی نخست وزیر و برگزاری انتخابات زود هنگام است.

استان های مرکزی، جنوبی و شرقی عراق از اول اکتبر ۲۰۱۹ (دهم مهر ۹۸) به آنچه معترضان فساد و ناکارآمدی، تبعیض، بیکاری و فقر می نامند، صحنه اعتراضات مردمی است.

برچسب ها: نجف ، اعتراض ، عراق ، دادستان

منبع: خرداد

کلیدواژه: نجف اعتراض عراق دادستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۹۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، رویترز نوشت: وزارت خزانه داری و وزارت امور خارجه اعلام کردند که دولت ایالات متحده روز سه شنبه اتهامات جنایی و تحریمی را علیه چهار ایرانی علنی کرده است. طبق این اعلامیه این افراد به دلیل یک کمپین سایبری که چندین شرکت آمریکایی را هدف قرار داد تحریم شده‌اند.

طبق ادعای وزارت دادگستری آمریکا تحریم هایی علیه دو شرکت مهرسام اندیشه ساز نیک و داده افزار آرمان اعلام شد که به گفته وزارت خزانه داری متهمان حمله سایبری به آمریکا را به کار گرفته بودند.

دادستان های فدرال در منهتن گفتند که اهداف شرکت ها عمدتاً پیمانکاران دفاعی بودند که به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی داشتند، در حالی که سایر اهداف شامل یک شرکت حسابداری مستقر در نیویورک و شرکت گردشگری مستقر در نیویورک بود.

مریک گارلند، دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: «فعالیت‌های ناشی از اقدامات ایران تهدیدی جدی برای امنیت ملی و ثبات اقتصادی آمریکا است». به گفته دادستان، متهمان حسین هارونی، رضا کاظمی فر، علیرضا نسب و کمیل سلمانی کمتر از ۳۰ سال داشته و اکنون آزاد هستند.

کد خبر 846880 منبع: شفقنا برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند
  • لشگرکشی گارد مسلح به دانشگاه ها؛ اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه به خشونت کشید | ببینید
  • حمله افراد نقاب‌پوش به نشست ضدفاشیستی در سوئد
  • حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • بازداشت شیادان بی سواد در نقاب دلسوزان مجازی کنکور