Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رمضانی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حوزه اشتغال نقش آفرین بوده و اقدامات خوبی در راستای اشتغال در این بخش‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۹۷ نفر در بخش مرمت بناهای تاریخی استان مشغول به کار بودند، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون این رقم به ۱۲۰ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش اقامتگاه بومگردی استان به ۷۰ واحد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از افزایش اقامتگاه‌های بومگردی استان به ۷۰ واحد خبر داد و گفت: در سفر وزیر میراث فرهنگی ۱۳ اقامتگاه بومگردی در استان به بهره برداری رسید و تا پایان سال ۲۰ واحد دیگر نیز افتتاح می‌شود.

به گفته وی بسته به ظرفیت و خدمات هر واحد به طور متوسط ۱۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند و در برخی پروژه‌ها نیز پیش بینی اشتغال ۵۰ نفر نیز شده است.

رمضانی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی نیز در سه بخش تولید انفرادی، کارگاهی و پشتیبان تسهیلات پرداخت می‌شود، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۰ مورد مجوز تولید انفرادی صادر و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

صدور ۲۲۰ کارت شناسایی صنعتگری

وی به صدور هفت فقره مجوز در بخش پشتیبان اشاره کرد و افزود: در این بخش نیز تاکنون ۲۵۰ نفر تحت پوشش قرار گرفته و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ادامه داد: در بخش کارگاهی نیز چهار پروانه تولید با تعهد اشتغال ۴۰ نفر صادر شده است.

رمضانی از صدور ۲۲۰ کارت شناسایی صنعتگری در سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان از محل کمک‌های فنی و اعتباری به بخش صنایع دستی تسهیلات داده ایم و در مجموع ۱.۵ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف صنایع دستی تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۴.۵ میلیارد تومان از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، ۳.۵ میلیارد تومان کمک‌های فنی و اعتباری، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل تفاهم نامه با بانک سینا، هفت میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات داده ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اضافه کرد: علاوه بر این در سال جاری بالغ بر پنج میلیارد تومان از محل اعتبارات خود صرف تجهیز زیر ساخت‌ها کرده ایم.

کد خبر 4829776

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی خراسان جنوبی حسن رمضانی بیرجند قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف شهرکرد ایلام بوشهر تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان گرگان قزوین سپاه پاسداران خطبه های نماز جمعه بیرجند دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: زیرساخت‌های محافظت از محوطه غار باستانی زل هستیجان در شهرستان دلیجان مهیا می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمود مرادی در بازدید از محوطه غار باستانی زل در شهرستان دلیجان اظهار کرد: غار زل هستیجان دربردارنده اسناد و شواهد فراوانی به خط و زبان فارسی میانه، متعلق به اواخر عهد ساسانی و اوایل دوران اسلامی است.

وی افزود: این غار بارها مورد هجوم غارتگران آثار ملی قرار گرفته و تا کنون بسیاری از این اسناد به شکل غیرقانونی از کشور خارج شده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به تصمیمات که در خصوص برنامه‌های در دست اقدام برای حفاظت و شناسایی بیشتر غار گفت: با استقرار کانکس نیروی یگان حفاظتی و نصب دوربین‌های نظارتی، حفاظت این اثر تاریخی تشدید خواهد شد.

مرادی با تاکید بر اینکه فصل دوم پژوهش غار هستیجان به زودی آغاز خواهد شد، ادامه داد: نیاز است به این غار توجه ویژه شود، فصل اول پژوهش این غار توسط محمدرضا نعمتی از اعضای هیئت علمی پژوهشکده باستان شناسی وزارت میراث‌فرهنگی در دست کاوش قرار گرفته است و فصل بعدی پژوهش‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: خشت‌های خام و داده‌های سفالی تکه‌های پارچه و چرم نوشته دوره ساسانی از جمله آثار به دست آمده در فصل اول کاوش غار زل است که در دست بررسی و مطالعه بیشتری قرار دارد و فصل دوم پژوهش‌ها توسط پیمانکار ذیصلاح به زودی آغاز می‌شود.

کد خبر 747929

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد