Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «آزادی» از جمله این اتفاقات، تلاش پیدا و پنهان برخی نمایندگان برای کسب برخی منافع به واسطه ارتباطی است که در دوران نمایندگی و به واسطه انجام وظایف محوله دایر می‌کنند. ارتباطی که به واسطه شان می‌شود قرارداد بست، از رانت‌ها بهره‌مند شد و در نهایت به گونه‌ای عمل کرد که به ظاهر رد و نشانی باقی نماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درست مانند کاری که یکی از نمایندگان فعلی مجلس انجام داده است. انعقاد دو قرارداد با شماره‌های ۸۶-۸۴-۱۱۲۲۱ و ۸۶-۸۴-۱۱۲۲۲ که موضوع شان، «اندازه گیری عوامل زیان آور محیط کار شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان» و «انجام خدمات تهیه شناسنامه بهداشتی شغل، شناسانه بهداشتی کارگاه، اندازه گیری و ارزیابی ریسک و تحلیل مخاطرات شغلی به روش JHA» است.

دو قرارداد به ظاهر معمولی و رایج که با شرکت «اطمینان آزما گستران جنوب» به عنوان پیمانکار بسته شده است، اما آن گونه که مدارک شرکت از جمله اساسنامه، آگهی تاسیس و آگهی‌های تغییرات نشان می‌دهند، مدیرعامل شرکت و اعضای هیات مدیره آن، همه از بستگان درجه یک نماینده این دیار هستند!

اطرافیان «عسگر ظاهری» که احتمالا بهتر از ما و شما می‌داند که این اقدام خلاف قانون است و اگر هم نداند، احتمالا پیرو نامه‌ای که قسمتی از آن پیوست شده، به این مهم پی برده است. به این نکته کلیدی که مشمول فصل ۸ بند ۱ ماده ۱ و تبصره ۱ قوانین و مقررات برگزاری مناقصات می‌باشند.

مستنداتی که نزد «آزادی» محفوظ اند و نشان می‌دهند که نه تنها تخلف صورت گرفته، کشف شده، که به اطلاع مراجع ذی صلاح نیز رسانده شده است. رویدادی که فرجامش هر چه باشد، انتظار می‌رفت تبعاتی سنگین برای نماینده دخیل در ماجرا به دنبال داشته باشد که ظاهرا این گونه نشده است.

این را می‌شود از فرجام روند بررسی صلاحیت این نماینده دریافت که ظاهرا فارغ از این اسناد صورت گرفته است. نکته‌ای که مجابمان می‌کند بپرسیم آیا طبیعی است که بستگان درجه یک نماینده‌ای به یکباره دو قرارداد پشت سر هم با مجموعه‌ای کلان در حوزه انتخابیه آن نماینده امضا نمایند؟

سوالی که می‌شود بسطش داد و پرسید وقتی یک نماینده ابایی از معرفی بستگان درجه یک خود برای پروژه‌های مطرح در حوزه انتخابیه اش ندارد، در جایی که پای منفعت‌های بزرگتر در میان است و می‌شود بی معرفی بستگان درجه یک و آشنایان امورات را پیش برد، قابل اعتماد خواهد بود؟

سوالی که بی شک پاسخ گفتن به آن ساده نیست، اما نه زمانی که قرار باشد صلاحیت این نمایندگان برای انتخابات آتی مورد بررسی قرار گیرد و نه وقتی که مستندات برخی تخلفات این نمایندگان نزد مراجع ذیصلاح موجود است. مستنداتی که می‌توانند چند نماینده را از حضور در انتخابات آتی بازداشته و حتی فرجام تلخی برایشان رقم بزنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه رابرت مک ایر سردار حاجی زاده زینب ابوطالبی شهاب حسینی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا نماینده مجلس سو استفاده تایید صلاحیت رد صلاحیت مکانیسم ماشه رابرت مک ایر سردار حاجی زاده زینب ابوطالبی شهاب حسینی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۹۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس حدود ۴۰ دقیقه بعد از آغاز به کار، به دلیل غیبت تعدادی از نمایندگان و نرسیدن به حد نصاب جلسه با اعلام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پایان یافت.

بنابر گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رای گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بررسی بودجه را دنبال کنیم لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

وی گفت که جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود. این در حالیست که از روز گذشته اعلام شده بود که جلسات صحن مجلس تا پایان رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در ۲ نوبت برگزار خواهد شد.

قالیباف همچنین از اعضای هیأت رئیسه مجلس خواستار قرائت اسامی غایبان و متاخران جلسه شد که علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس اسامی آنها را به شرح زیر قرائت کرد:

- عبدالجلال ایری

- امیرحسین بانکی پور

- علی جدی

- حسین حسین‌زاده

- جعفر راستی

- رجب رحمانی

- جلیل رحیمی جهان آبادی

- جلال رشیدی کوچی

- ابراهیم رضایی

- محمدرضا رضایی کوچی

- مجتبی رضاخواه

- یعقوب رضازاده

- منصورعلی زارعی

- علیرضا زندیان

- قاسم ساعدی

- محمد سبزی

- حسن شجاعی

- مهدی شریفیان

- منصور شکرالهی

- مهدی طغیانی

- فرهاد طهماسبی

- روح‌الله عباسپور

- محمود عباس زاده

- بهزاد علیزاده

- ابوالفضل عمویی

- محسن فتحی

- حسین گودرزی

- محمدرضا مبلغی

- حسن محمدیاری

- غلامرضا مرحبا

- اردشیر مطهری

- محمدطلا مظلومی

- فاطمه مقصودی

- سید محمد موحد

- سید کاظم موسوی

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده ۷۱ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، انعقاد رسمی جلسات و اعتبار اخذ رأی منوط به حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان در صحن است؛ بنابراین از مجموع ۲۸۶ نماینده فعلی (با حساب ۴ نماینده‌ای که در طول این ۴ سال به هر دلیلی از مجلس جدا شدند)، برای رسمیت یافتن جلسه نوبت عصر روز دوشنبه صحن مجلس باید ۱۹۱ نفر در جلسه حاضر می‌شدند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901043

دیگر خبرها

  • سواستفاده از کارگران در قراردادهای کاری موقت
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد