Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد در مورد آن دسته از مناطق مشهد که دارای بیشترین آلودگی صوتی است توضیحاتی داد. ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمد پذیرا عصر امروز در جریان بازدید خبرنگاران از مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل نداشتن مدل‌سازی کیفیت هوا میزان آلودگی هوا به صورت روزانه اعلام می‌شود و کیفیت هوای مشهد برای روز بعد براساس مدل‌های هواشناسی انجام می‌شود که با خرید سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مورد نیاز تا پایان سال99 قادر به پیش‌بینی کیفیت هوای مشهد در روز بعد و تصمیم‌گیری مناسب خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: 50 درصد از 70 درصد مشکلات خودروها در زمینه آلودگی هوا مربوط به نداشتن معاینه فنی خودرو بود با توجه به این موضوع اجرای طرح کاهش انتشار آلاینده‌ها LEZ تاثیر زیادی در کاهش آلودگی هوای شهر مشهد خواهد داشت.

رضا اسماعیلی، مسئول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد نیز اظهار داشت:از 305 روز گذشته در سال جاری شاهد 31 روز هوای پاک، 228 روز هوای سالم، 44 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 2روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها بوده‌ایم.

آمار قابل تأمل از آلودگی هوا در اصفهان؛ در 10 ماه گذشته یک روز پاک هم نداشتیمرفع آلودگی هوای مشهد نیازمند عزم و اراده همگانی است‌استان قم به 10 ایستگاه سنجش آلودگی هوا نیاز دارد

وی گفت: در مدت مشابه سال گذشته 33 روز هوای پاک و 38 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس داشته‌ایم که با توجه به کاهش روزهای پاک و افزایش روزهای ناسالم در سال جاری کیفیت هوای امسال مشهد تا کنون نسبت به مشابه سال 97 بدتر بوده است.

مسئول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد عنوان کرد: ذرات معلق در هوا در ساعات 9-8 صبح و 18-17 بعدازظهر در مشهد بیشتر از زمان‌های دیگر شبانه‌روز است، همچنین در 6ماهه سال 98 مناطق شرق، جنوب شرق و بولوار خیام بیشترین آلاینده‌ها را داشته‌اند.

اسماعیلی گفت: به ترتیب روزهای شنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه بیشترین آلودگی و یکشنبه کمترین آلودگی را داشته‌اند.در حوزه آلودگی صوتی خیابان‌های مفتح، مصلی و میدان شهدا بیشترین آلودگی صوتی را دارا هستند.در حوزه اشعه UV (ماورابنفش) میزان اشعه در ساعت 15-11 در همه ایستگاه‌ها بالا و در سطح خطرناک است.

انتهای پیام/281/ش

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران در وضعیت پاک قرار گرفت

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۵۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت.

بیشتر بخوانید؛ هوای تهران در شرایط قابل قبول

آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۴۱ و کیفیت هوا در وضعیت پاک است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229373 برچسب‌ها هواشناسی

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تهران پاک شد
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • هوای تهران در وضعیت پاک قرار گرفت
  • هوای تهران پاک شد  
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند