Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش منطقه‌ای ائمه جمعه اهل سنت جنوب کشور، با حضور یکصد نفر از علما و ائمه جمعه اهل تسنن در شیراز آغاز به کار کرد.

صبح یکشنبه ۲۹ دیماه با حضور یکصد نفر از علمای اهل سنت، همایش منطقه‌ای ائمه جمعه اهل سنت جنوب کشور، با تاکید بر بررسی چهارمحور در شیراز آغاز به کار کرد و تا ۳۰ دیماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، بررسی جایگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در تقویت جبهه تقریب و مبارزه با جریانات تکفیری، بایسته‌های ائمه جمعه در موضوع انتخابات، نقش ائمه جمعه در مصونیت‌بخشی جامعه در مواجهه با فتنه‌های داخلی و خارجی و نقش ائمه جمعه در تبیین دستاوردهای ۴۰ ساله نظام اسلامی با نگاه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، چهار محور همایش ائمه جمعه اهل سنت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نخستین روز این همایش شیخ خواجوی، امام جمعه اهل سنت شیراز و حجت‌الاسلام والمسلمین بینازاده، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان فارس سخنانی ایراد کردند و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین لطفیان، دبیر دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت کشور پیرامون ۴ محور مذکور سخنرانی کرد.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز و شیخ محمدصالح انصاری، امام جمعه موقت شهر اوز با موضوع نقش ائمه جمعه در مصونیت‌بخشی از فتنه‌های داخلی و خارجی سخنرانی کردند.

به گزارش ایسنا، در روز دوم این همایش، قرار است آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس، پیرامون نقش نقش ائمه جمعه در تبیین دستاوردهای ۴۰ ساله نظام با نگاه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سخنرانی کند.

در این همایش دو روزه، شیخ اسماعیل بازدار، امام جمعه اهل سنت بوشهر با موضوع بررسی جایگاه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در تقویت جبهه تقریب و مبارزه با جریانات تکفیری و شیخ عبدالباعث قتالی، امام جمعه اهل سنت بندرعباس درباره نقش نقش ائمه جمعه در تبیین دستاوردهای ۴۰ ساله نظام با نگاه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سخنرانی خواهند کرد.

براساس این گزارش، همایش منطقه‌ای ائمه جمعه اهل سنت جنوب کشور، قرار است با صدور و قرائت بیانیه‌ای به کار خود پایان دهد.

لینک کوتاه: asriran.com/002ybU

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اهل سنت ائمه جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۰۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود

ایسنا/فارس  مدیرکل صدا وسیمای فارس از برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور در شیراز خبر داد.

احمد پهلوانیان امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای عشایری استان با اعلام این خبر گفت: تنوع در  موسیقی، زبان و گویش‌های مختلف، فرهنگ و آداب و رسوم بسیار متنوع، پوشش‌های زیبای زنان و مردان، غذا های سنتی  و... در جای جای استان، گویای اقوام مختلف در آن سرزمین است و فارس با این ویژگی، به حق ایرانی کوچک و سرزمین رنگین کمان اقوام است.

وی با تأکید بر وحدت اقوام ایرانی بیان کرد: مؤلفه ایران قوی در سایه «وحدت اقوام ایرانی» شکل گرفته است و توسعه وحدت بین اقوام و ترویج این فرهنگ وظیفه همگانی است.

پهلوانیان با تأکید بر ظرفیت‌های اقوام و عشایر در استان یادآور شد: می‌طلبد مدیران ارشد استان و رسانه با هدف ایجاد وحدت، نمایش جذابیت‌ها، فرهنگ، تمدن و هویت اقوام، عشایر و ایلات ساکن در استان و با تکیه بر دو اصل هویت‌محوری و عدالت‌گستری، عملیات رسانه‌ای ویژه‌ای را طراحی کنند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس از برگزاری اولین  جشنواره تولیدات رسانه ای اقوام و عشایر کشور در سطح ملی و با محوریت استان فارس  در بهمن‌ماه خبر داد و گفت: برگزاری این جشنواره می‌تواند یک رویداد ارزشمند فرهنگی در پاسداشت اقوام و عشایر و معرفی فرهنگ و هویت این بخش و پررنگ‌تر شدن جایگاه اقوام و عشایر کشور باشد.

وی، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، اقتصادی، اجتماعی اقوام و عشایر، بسترسازی تقویت وحدت و افزایش تعامل بین اقوام کشور، توجه به اشتراکات فرهنگی، مذهبی و آئینی اقوام ایرانی، توجه به عشایر به عنوان قطب مولد کشور و توجه به نقش تاثیرگذار زنان عشایر در عرصه‌های مختلف و نقش مدیریتی آنان در تحکیم بنیان خانواده را بخشی از  اهداف این جشنواره عنوان کرد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس افزود: این جشنواره  در دو بخش تولیدات مراکز استان‌ها و بخش مردمی مدنظر است که شامل تولیدات رادیویی، تلویزیونی، و مجازی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی
  • باران کشور را فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها در این مناطق | سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد می‌شود
  • منتظر سامانه بارشی جدید باشید / بارش‌ها در جنوب و شرق کشور شدت می‌گیرد
  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه