Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با اشاره به وقوع سیلاب گسترده در جنوب استان سیستان و بلوچستان، گفت: تیم های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از روزهای قبل و روزهای اول وقوع سیل تا کنون، در مناطق سیل زده، حضور و مشارکت فعال دارند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ فرهاد دادگر،با بیان این مطلب، اظهار داشت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور، اقدامات بسیار زیاد و استراتژیکی برای محافظت از گروه های آسیب پذیر در مناطق سیل زده انجام شده بود و تا کنون، هیچ طغیان بیماری در این مناطق، نداشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مهمترین چالش پیش روی ما در مناطق سیل زده، تامین آب آشامیدنی سالم به مقدار کافی است که متاسفانه هنوز شبکه های آب رسانی به شکل بهداشتی وارد مدار نشده که برای ما چالش برانگیز خواهد بود و تقاضا داریم که ارگان های مربوطه از جمله سازمان آب و فاضلاب، با جدیت و سرعت بیشتری، آب آشامیدنی سالم مورد نیاز مردم در مناطق سیل زده را تامین کنند.

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در ستاد بحران یادآور شد: قبل از وقوع سیلاب در جنوب استان سیستان و بلوچستان، ۱۶۹ مادر باردار را به محل های امن منتقل کردیم که در این مکان ها یا تسهیلات زایمانی و یا بیمارستان وجود دارد و در طول این مدت، در طول وقوع سیل، ۶۲ مادر باردار، زایمان کردند و علاوه بر اینها، ۵۵ مادر باردار نیز در حین سیل توسط بالگردهای اورژانس ۱۱۵ و ماشین های سنگین، به محل های امن منتقل شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشی که با کمک سازمان دامپزشکی کل کشور و همچنین سازمان جهاد کشاورزی تهیه شده، دام هایی که ممکن است در مسیر سیلاب تلف شده باشند شامل ۱۰۰۰ دام در شهرستان کنارک و بیش از ۲۰۰ دام در شهرستان چابهار بوده است.

دادگر افزود: تا کنون تمام دام هایی که در مسیر زندگی مردم در شهرستان کنارک و چابهار بودند، دفن شده اند و مشکل لاشه و دام های تلف شده در مناطق سیل زده، برطرف شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان سیل معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروان کمک‌های سپاه به شهرستان سیل‌زده دشتیاری رسید

در پی وقوع سیلاب کم‌سابقه در جنوب استان سیستان و بلوچستان، نهادهای مختلف به یاری مردم شتافتند و حالا کاروان کمک‌های نیرو زمینی سپاه به روستاهای سیل‌زده شهرستان دشتیاری رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتیاری، در پی وقوع سیلاب کم‌سابقه در منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان، نهادهای مختلف به یاری مردم شتافتند و حالا کاروان کمک‌های نیرو زمینی سپاه به روستاهای سیل‌زده شهرستان دشتیاری رسیده است.

این کاروان شامل 40 دستگاه خودرو حامل ارزاق، آرد، اقلام بهداشتی و اسباب بازی به ارزش بالغ بر 50 میلیارد ریال بوده که اقلام آن میان ساکنان روستاهای سیل‌زده شهرستان دشتیاری در حال توزیع است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • کاروان کمک‌های سپاه به شهرستان سیل‌زده دشتیاری رسید